Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skuter 2t 50cc - brak swiatel/ladowania

30 Maj 2018 19:33 1650 11
  • Poziom 3  
    Witam jestem posiadaczem chińskiego skutera 50cc o przebiegu 25000km skuter działał poprawnie do tej pory bez awaryjnie, wymieniane były tylko rolki, wariator i pasek napędowy opony i jakaś drobnica :) od 3 dni zauważyłem ze w skuterze wysiadły światła mijania oraz brak ładowania (mam wskaźnik na liczniku) czytałem sporo tematów na tym forum i wymieniłem w skuterze moduł zapłonowy cdi , regulator napięcia oraz sam stator na nowe i dalej brak świateł i ładowania.. przy podpiętym akumulatorze są kierunkowskazy, pozycja , sygnał dźwiękowy, idzie go normalnie zapalić z aku jak kiedyś wyjmowałem akumulator to tez działały wszystkie światła ale wiadomo ze bardzo slabo

    tak jak pisałem wcześniej zostało wymienione:
    -moduł
    -regulator
    -stator
    przed regulatorem nie ma wcale napięcia
    skuter normalnie odpala i jeździ
    rozkopałem cala instalacje w poszukiwaniu pozrywanych przewodów i poczyściłem kostki (sprawdzałem miernikiem czy zamyka obwód dany przewód)
    znalazłem tylko 1 bezpiecznik ale byl sprawny
    napięcie znalazłem przed przekaźnikiem rozrusznika to było tam ponad 3V
    ze statora wychodzi kostka z 3 przewodami i 2 luźne kable (mierzyłem tam miernikiem ale wszędzie 0V myślę ze źle to robię)
    akumulator ma ponad 12V a jak odpale spada do poniżej 11V
    Model silnika to 1pe40qmb
    Jedynie cześć przewodów z przodu przy światłach nie była sprawdzana dokładnie bo chyba nie ma sensu jak wszystko tam działa z akumulatora
    sprawdziłem stacyjkę ale tam tez nic nie znalazłem

    Może ktoś miał podobny przypadek i pomoże mi co mam z tym zrobić bo już nie mam sil do niego a skuter służy mi do dojazdu latem do pracy
    z góry dziękuje i pozdrawiam :)
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 33  
    Wykluczyłeś uszkodzenie przełącznika świateł?
  • Poziom 3  
    Rozbierałem go ale nic podejrzanego w nim nie znalazłem, taki przełącznik ma coś wspólnego z ładowaniem? jeśli tak to dokładnie go sprawdzę ;)
  • Poziom 22  
    Sprawdz czy masz napiecie na bialym i żółtym przewodzie wychodzącym ze statora względem masy. Biały ładowanie żółty swiatła,
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 3  
    Nie jestem elektrykiem i za bardzo się na tym nie znam ale przykładając do tych przewodów miernik ustawiony na mierzenie prądu stałego wartość 20 to wyskakiwało wszędzie 0V a jak zmieniłem na sprawdzanie prądu zmiennego na wartość 200 :D pokazywało na białym 15V+ a na żółtym 18V+

    Przy wymianie statora wyczyściłem magneto i był od dość w środku porysowany ale nie pęknięty ma to coś wspólnego z tym ze nie ma ładowania?
  • Poziom 22  
    To teraz sprawdz czy przy regulatorze napiecia masz takie same wskazania na tych przewodach na zakresie zmiennego pradu
  • Poziom 3  
    Przy regulatorze brak napięcia sprawdzałem przy podpiętym i odpiętym
  • Poziom 22  
    To uszkodzona wiązka elektryczna.
  • Poziom 33  
    Musisz iść po przewodach. Sprawdź każdy kabel przy kostkach brzeczykiem
  • Poziom 3  
    Dziwne jest własnie to ze od kostki statora do regulatora wszystkie przewody maja przejście, sprawdzałem to funkcja która własnie brzęczy jak się zamyka obwód

    Dodano po 10 [minuty]:

    Jeszcze jedna sprawa jak 1 kabelek sobie przypiąłem do ramy i dotykam kabla zielonego (wydaje mi sie ze to jest masa) to piszczy.. potem dotykam kabla żółtego tez piszczy to możne oznaczać ze gdzieś ten kabelek jest przetarty i dotyka ramy?

    Dodano po 7 [minuty]:

    jeszcze inaczej sprawdziłem a mianowicie gdy podepnę się przy regulatorze do koloru żółtego przy kostce statora piszczy kabel zielony i żółty a gdy podepnę się do białego przy regulatorze to piszczy tylko kabel biały przy statorze a zielony już nie
  • Poziom 3  
    Witam ponownie
    dziś w końcu udało mi się zlokalizować co jest nie tak :D a mianowicie po wymianie statora w kostce były wsadzone odwrotnie przewody :P nie widziałem tego wcześniej bo była koszulka, pozamieniałem je i teraz pojawiło się ładowanie jak i światła :)
  • Poziom 2  
    Witam wszystkich.
    Odświeżam temat bo problem jak i instalacja podobna.
    Mam problem z ładowaniem w romecie s16.
    Problem zaczął się od zniknięcia ładowania po włączeniu świateł (obojętnie których: pozycyjnych , mijania czy stopu).
    Przed włączeniem świateł napięcie po uruchomieniu silnika wzrastało do 14,2 / 14,4V oczywiście na akumulatorze do momentu włączenia któregoś odbiornika.
    Wymieniłem stator, napięcie jakie z niego wychodzi to ponad 14V na wolnych i ponad 50V (przemiennego podobnie na białym i żółtym przewodzie) na wysokich obrotach
    Wymieniłem regulator napięcia (ponoć oryginał) dość drogi bo kosztował ponad 20pln więcej niż te ze znanego portalu aukcyjnego.
    Z akumulatora wychodzi napięcie do regulatora czyli wzbudzenie jest, niestety po uruchomieniu silnika napięcie nie wzrasta wcale.

    Po założeniu nowego statora i regulatora było tak samo jak wcześniej czyli do uruchomienia któregoś odbiornika do pewnego czasu podawało ponad 14 V na akumulatorze potem ładowanie zniknęło całkiem.

    Skuter 2t 50cc - brak swiatel/ladowania
    Skuter 2t 50cc - brak swiatel/ladowania


    edit:
    Problem rozwiązany. Przyczyna była po stronie nowo zakupionego statora.
    Tutaj też obowiązuje zakaz zgrupowań?