Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Modyfikacja hulajnogi elektrycznej (powiększenie pakietu baterii)

grzywa91 31 May 2018 14:49 8163 11
  • #1
    grzywa91
    Level 9  
    Cześć Wszystkim,
    Kupiłem ostatnio hulajnogę SKYMASTER HOOLA. W internecie znalazłem informacje, że hulajnoga powinna mieć ok 30km zasięgu, niestety jak się okazało dobija do około 10km. Jest to dla mnie zdecydowanie za mało.
    Mam pytanie czy istnieje możliwość w trakcie jazdy wpiąć się do gniazda ładowarki [ powiedzmy "Powerbankiem" własnej roboty o odpowiednim napięciu wyjściowym zgodnym z łądowarką? Czy może to nie ma sensu i lepiej jest zmodyfikować istniejący pakiet baterii?
    Bateria obecnie ma: 150Wh
    36v
    Po obliczeniu pojemność obecnych baterii wychodzi mi: 4166mAh
  • Helpful post
    #2
    jaszczur1111
    Level 33  
    Zdecydowanie pierwsze rozwiązanie odpada. Zastosuj drugie - większą pojemność. 4Ah to śmiesznie mało. Nie wiem jakim cudem to jedzie aż 10km. Dałbym 20Ah.
  • #3
    keychi
    Level 18  
    Mini przyczepka, 3 akumulatory 12V szeregowo i pojemności masz dowolne.

    A nie zastanawiało Cie dlaczego ma takie ograniczenie? Mierzyłeś temperaturę napędu po przejechaniu tego dystansu? Zwiększając dystans skrócisz żywotność jednostki.
  • #4
    gumisie
    Level 43  
    Witam.
    Jakieś dziwne dane podajesz:
    grzywa91 wrote:
    Bateria obecnie ma: 150Wh
    36v
    Jak to stwierdziłeś ?.
    grzywa91 wrote:
    Po obliczeniu pojemność obecnych baterii wychodzi mi: 4166mAh
    Na podstawie jakiego wzoru to wyliczyłeś ?.
    grzywa91 wrote:
    Mam pytanie czy istnieje możliwość w trakcie jazdy wpiąć się do gniazda ładowarki [ powiedzmy "Powerbankiem" własnej roboty o odpowiednim napięciu wyjściowym zgodnym z łądowarką?
    Ciekawe pytanie.

    10 ogniw, np: Li_ion (3,7V) połączonych szeregowo = napięcie jakie Ciebie interesuje.
    Kilkadziesiąt ogniw połączonych w odpowiedniej konfiguracji (szeregowo/równoległej) może załatwiłoby Twój problem (to taki żart). :D
  • Helpful post
    #6
    gumisie
    Level 43  
    grzywa91 wrote:
    Pojemność: 150Wh
    Watogodzina, to nie jednostka pojemności akumulatora. Nie ten kalkulator.
    Ciebie powinna interesować moc silnika (U x I) oraz pojemność akumulatora (podana na nim).
    Na tej podstawie można wyliczyć orientacyjną odległość, którą możesz pokonać tą hulajnogą. Zakładając że: akumulator jest w pełni sprawny, stała prędkość, stałe obciążenie prądowe akumulatora i wiele innych czynników.

    EDIT:

    jaszczur1111 wrote:
    Zastosuj drugie - większą pojemność. 4Ah to śmiesznie mało. Nie wiem jakim cudem to jedzie aż 10km. Dałbym 20Ah.

    Nie "drugi" a raczej trzy połączone szeregowo o większej pojemności.
    Jasne jak budowa "czajnika".

    Trzy akumulatory (żelowe) np: 12V/20Ah połączone szeregowo (36V) i problem znika.
    Tylko nikt nie pisze jak te akumulatory wmontować do tej hulajnogi.
    Można użyć plecaka oraz przewodów o odpowiednim przekroju.
    Reasumując.
    Pomysł z jakimś "power_bankiem, to "poroniony" pomysł.

    Pozdrawiam
  • Helpful post
    #7
    jaszczur1111
    Level 33  
    Miało być drugi zestaw. Dzięki za poprawkę. Żywotność jednostki raczej nie ucierpi. Taki silnik raczej nie przegrzewa się.
  • #8
    grzywa91
    Level 9  
    Wyciągnąłem pakiet baterii i ma taką pojemność jak liczyłem. Dokładnie: 4.4AH. Składa się z ogniw pewnie jakiś chińskich 18650 2200mAH.

    Akumulatory żelowe odpadają. Są za ciężkie i za duże.

    A jeśli bym złożył podobny pakiet baterii Li-on i podłączył równolegle to miało by to sens?
  • Helpful post
    #9
    gumisie
    Level 43  
    grzywa91 wrote:
    Wyciągnąłem pakiet baterii i ma taką pojemność jak liczyłem. Dokładnie: 4.4AH. Składa się z ogniw pewnie jakiś chińskich 18650 2200mAH.
    grzywa91 wrote:
    A jeśli bym złożył podobny pakiet baterii Li-on i podłączył równolegle to miało by to sens?
    Miało by.
    Co prawda pisałem o tym w formie żartu (#4):
    gumisie wrote:
    10 ogniw, np: Li_ion (3,7V) połączonych szeregowo = napięcie jakie Ciebie interesuje.
    Kilkadziesiąt ogniw połączonych w odpowiedniej konfiguracji (szeregowo/równoległej) może załatwiłoby Twój problem

    Pozdrawiam.
  • #10
    grzywa91
    Level 9  
    Mam jeszcze dwa pytania.
    1. Jeśli podłączył bym dodatkowe dwa pakiety 36v 4,4AH równolegle to czy obecna ładowarka wszystkie pakiety naładuje prawidłowo do pełna?
    Ładowarka ma wyjście: 42v 1,5a. Więc wydaje mi się, że naładuje bez problemowo na raz 3 pakiety, tylko czas się zdecydowanie wydłuży.
    Zgadza się?

    2. Czy silnik wytrzymałby gdybym zastosował baterie 48v?
  • #11
    gumisie
    Level 43  
    Co do pierwszego pytanie, nie chciałbym się wypowiadać.
    grzywa91 wrote:
    Więc wydaje mi się, że naładuje bez problemowo na raz 3 pakiety, tylko czas się zdecydowanie wydłuży.
    Zapewne się wydłuży.
    grzywa91 wrote:
    Ładowarka ma wyjście: 42v 1,5a.
    Wydajność prądowa ładowarki 1,5A, może okazać się zbyt niska dla takiego zestawu akumulatorów.
    grzywa91 wrote:
    2. Czy silnik wytrzymałby gdybym zastosował baterie 48v?
    ODRADZAM. :!:
  • #12
    grzywa91
    Level 9  
    Rozebrałem hulajnogę i mam 4 kable, które prowadzą do baterii. Dwa są grubsze, a dwa cieńsze. Od czego mogą być ?
    Jedne są do pobierania mocy a drugie do ładowania?