Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] VW - Wibracje po naprawie silnika. Passat b5 1.9 tdi atj 115km

Khanu 11 Jun 2018 17:49 1038 2
  • #1
    Khanu
    Level 8  
    Samochód dziś wrócił z naprawy. Ogólnie to przyczyną naprawy był zerwany pasek rozrządu. Wymieniane były wszystkie uszczelnienia silnika, dwie szklanki dwa korbowody, tłoki pierścienie, dwa pompo wtryski a dwa stare mają pęknięcia nad sprężynami ten element trzymający je na miejscu mechanik powiedział że to będzie działać ale lepiej to wymienić i tak koszt naprawy wyniósł 2700zł , wałek rozrządu, pokrywa zaworów. Rozrząd był ustawiany na nowo. Niby wszystko chodzi cacy odpala na dotyk ale po przekroczeniu np 2000obr/min to strasznie drga/szarpie. Mechanik podłączył się pod komputer i sprawdził dawki paliwa i wszystko dobrze żadnych błędów. Jedyne co to coś z turbiną powiedział że to może być wina gruszki bo się nie otwiera do końca czy jest możliwe. Ja myślę że to może być skrzywiony wał korbowy minimalnie. Ale to całą kolumną kierowniczą szarpie.
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    cooltygrysek
    Conditionally unlocked
    Zależy jak silnik pracuje po przekroczeniu 2tyś obr z podniesionym jednym kołem. Być może że wina nie leży po stronie silnika lecz wyważenia kół lub uszkodzenia opony. Jeśli był by skrzywiony wał korbowy to wibracje były by wyczuwalne także przy mniejszych obrotach. Prędzej uszkodzona panewka walu lub mostek. Przyczyną szarpania może być natomiast zawór EGR, zawór sterujący, nieszczelne połączenia węzy podciśnieniowych do zaworu EGR lub po naprawie, zabrudzone względnie luźne styki złącz czy gniazd przewodów. Warto sprawdzić wszystkie złącza przewodów oraz węży biegnących do silnika.
  • #3
    Khanu
    Level 8  
    Yyy.
    Problemu nie udało się rozwiązać ale temat do zamknięcia byłem u 3 mechaników każdy coś innego naprawiał wydąłem już sporą sumkę na naprawy tego samochodu coś około 5000zł i w końcu motor padł i nie da się go już chyba naprawić wypłukało mi uszczelkę spod głowicy zaczął kopcić na biało. Spróbuje jeszcze w bosh car serwis może oni coś pomogą jak nie to passat na złom trochę szkoda bo bardzo dobrym stanie jest.