Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
OptexOptex
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

SMPS parametry sterowania PWM, dobór elementów

14 Jul 2018 20:17 363 2
  • Level 3  
    Witam elite elektrody!
    Od jakiegos czasu zglebiam wiedze o przetwornicach, konwerterach DC-DC w technologii impulsowej.
    Zaznacze na poczatku, ze elektronika interesuje sie od paru lat, jestem samoukiem, cala wiedza jaka posiadam pochodzi z internetu, wiec jesli zlapiecie mnie na herezji, to przeprosze z góry. :)
    Mam kilka pomyslów, które chce zrealizowac i poszukuje pomocy w postaci informacji, niestety nie mam zadnego dobrego znajomego kompetentnego w temacie a wiedza z internetu jest, ze tak powiem "dziurawa" - zaglebiajac sie w temat nieco dalej, od strony technicznej nie wszystko mozna znalezc, a czesto informacje mijaja sie z prawda, stad postanowilem poprosic o pomoc kompetentne w temacie osoby, zamiast tracic cale dnie na mijaniu sie z celem i przeszukiwaniu setek stron.

Od jakiegos roku interesuje sie ukladem Meisneera, w wersji slyneego "Joule Thief Booster", robilem setki przeróznych jego modyfikacji, ale nie do konca rozumiem paru kwesii:
    Co decyduje w takim generatorze o napieciu zasilania? Mam sporo projektów przypominajacych topologie step-up ( chyba mozna to tak nazwac, bo do ukladu wlaczylem diode i kondensator) zasilanych z 1,5V, 3V oraz 4,2V (aku Li-Ion), ale nie wiem jak kombinujac nie doszedlem do tego, jak ustalic max. napiecie wejsciowe - wszystkie projekty zasilalem z LM338-T zaczynajac od najnizszego napiecia do maksymalnego przy którym tranzystor sie nie zatykal/uklad pracowalv"w miare" stabilnie. Najwyzej udalo mi sie dojsc z irf540 jako kluczem do 9v Vin - mowa o ukladzie zlodzieja z dodatkowa dioda i kondensatorem w pierwszej wersji i dodatkowym uzwojeniem WN w drugiej (inwerter)