Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
OptexOptex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SMPS parametry sterowania PWM, dobór elementów

14 Lip 2018 20:17 291 2
  • Poziom 3  
    Witam elite elektrody!
    Od jakiegos czasu zglebiam wiedze o przetwornicach, konwerterach DC-DC w technologii impulsowej.
    Zaznacze na poczatku, ze elektronika interesuje sie od paru lat, jestem samoukiem, cala wiedza jaka posiadam pochodzi z internetu, wiec jesli zlapiecie mnie na herezji, to przeprosze z góry. :)
    Mam kilka pomyslów, które chce zrealizowac i poszukuje pomocy w postaci informacji, niestety nie mam zadnego dobrego znajomego kompetentnego w temacie a wiedza z internetu jest, ze tak powiem "dziurawa" - zaglebiajac sie w temat nieco dalej, od strony technicznej nie wszystko mozna znalezc, a czesto informacje mijaja sie z prawda, stad postanowilem poprosic o pomoc kompetentne w temacie osoby, zamiast tracic cale dnie na mijaniu sie z celem i przeszukiwaniu setek stron.

Od jakiegos roku interesuje sie ukladem Meisneera, w wersji slyneego "Joule Thief Booster", robilem setki przeróznych jego modyfikacji, ale nie do konca rozumiem paru kwesii:
    Co decyduje w takim generatorze o napieciu zasilania? Mam sporo projektów przypominajacych topologie step-up ( chyba mozna to tak nazwac, bo do ukladu wlaczylem diode i kondensator) zasilanych z 1,5V, 3V oraz 4,2V (aku Li-Ion), ale nie wiem jak kombinujac nie doszedlem do tego, jak ustalic max. napiecie wejsciowe - wszystkie projekty zasilalem z LM338-T zaczynajac od najnizszego napiecia do maksymalnego przy którym tranzystor sie nie zatykal/uklad pracowalv"w miare" stabilnie. Najwyzej udalo mi sie dojsc z irf540 jako kluczem do 9v Vin - mowa o ukladzie zlodzieja z dodatkowa dioda i kondensatorem w pierwszej wersji i dodatkowym uzwojeniem WN w drugiej (inwerter)