Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Awaria automatycznej skrzyni biegów Mercedes W 124 E230

19 Lip 2018 10:46 681 8
  • Poziom 2  
    Witam niedawno zakupiłem Mercedesa w 124 E 230 z 1987r , mam problem ze skrzynią biegów podczas jazdy na pełnym automacie " D" nie wskakuje mi trzeci bieg , natomiast gdy włacze na funkcję 1,2,3 to niema problemu. Nie mam pojecia kiedy był wymieniany olej w skrzyni czy wymiana olej i filtra usunie problem (jaki olej i ile) , a może lepiej kupic skrzynię biegów i wymienic. Jeszcze problem z bagnetem nie ma normalnego znaku min-max dodaje zdjęcie proszę o pomoc nigdy nie miałem do czynienia z automatem z góry dziękuję za podpowiedzi!!!
  • Poziom 2  
    Czy ktoś mógłby pomóc jestem nowy na forum czy coś może pomyliłem
  • Poziom 28  
    Po pierwsze, gdzie tam masz pozycję "1" na lewarku?

    Wymiana oleju nic Ci nie pomoże.

    Poziom oleju - skrzynia rozgrzana (z 10 km jazdy), na P lub N i równa powierzchnia i wtedy pomiar.
  • Spec Automatyczne skrzynie biegów
    Skrzynia w Mercedesie 124 E230 rusza z drugiego biegu, może dlatego wydaje Ci się że nie ma ostatniego (czwórki).
  • Poziom 2  
    Tak sorki nie ma na lewarku pozycji "1", rozgrzalem silnik bagnet wskazuje około 0,5cm oleju, napewno jest za mało ,ale ile ma być i jak odczytać ten bagnet , żadnych znaków tylko dwa wycięcia po około 10 cm prostego odcinka .Wymiana napewno co zalać i ile?
  • Poziom 28  
    Te dwa wycięcia (nie mylić z wygięciami bagnetu) to poziom oleju na rozgrzanej skrzyni (10-15 km jazdy) i położeniu P/N. Na zimnej będzie ciut poniżej dolnej kreski.

    Do skrzyni wchodzi ok 5 litrów oleju, dexron 2. Spuszczasz z miski i z konwertera.
  • Poziom 2  
    Ok dzięki bardzo ,puszczę zobaczę ile wpłynie oleju , bagnet nie ma żadnych kresek tylko te dwa garby, czy prawidłowy poziom to między garbami a moze zaraz pod pierwszym ?
  • Poziom 28  
    Ten bagnet jest ucięty/złamany. Na końcu powinno być "zakończenie na pętelkę".

    Zależnie od skrzyni, był stosowany bagnet z dwiema skalami, dla gorącego i zimnego oleju:

    Awaria automatycznej skrzyni biegów Mercedes W 124 E230

    Lub tylko gorącego

    Awaria automatycznej skrzyni biegów Mercedes W 124 E230
  • Poziom 14  
    Witam.
    Bagnet na pewno ucięty albo złamany. Kolega ,, Dziarski Hank " ma rację.
    Dla porównania opis skrzyni w 190 2.0 .Awaria automatycznej skrzyni biegów Mercedes W 124 E230Awaria automatycznej skrzyni biegów Mercedes W 124 E230
    Pętelka na końcu ma za zadanie lepsze prowadzenie przy wprowadzeniu bagnetu do rurki / nieregularny kształt / .
    Moje spostrzeżenia z działania skrzyni automat w moim 190 2.0.
    Przy ustawieniu na ,, D ' samochód rusza z 2 biegu, przy umiarkowanym naciskaniu na pedał ,, gazu '.
    Natomiast przy gwałtownym ruszeniu z miejsca i dużym obciążeniu wskakuje bieg pierwszy dosłownie na sekundę albo dwie.
    Konstruktorzy skrzyni przewidzieli tą sytuację, silnik ma dosyć mocy aby spokojnie ruszyć z 2 biegu z w miarę dobrą dynamiką, chyba że sytuacja wymaga gwałtownego przyspieszenia / wciśnięty kick-down lub duże podciśnienie w kolektorze ssącym / skrzynia wbija 1 bieg.
    W większości przypadków ruszamy z drugiego biegu i dla tego wydaje się jakby brakowało jednego przełożenia.
    Moje uwagi dotyczą skrzyni z MB 190, nie wiem jaką masz skrzynię w swoim 124 E.
    Wymiana oleju pewnie nic nie pomoże, postaraj się o nowy bagnet.