Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Windows 10 - klawiatura ekranowa chowa się po kliknięciu polskiego znaku

kk.2000 31 Lip 2018 17:59 519 7
  • #1 31 Lip 2018 17:59
    kk.2000
    Poziom 26  

Sprawa dotyczy klawiatury ekranowej w Windows 10 x86 (wszystkie ostatnie buildy)

W10 zainstalowany na tablecie. Klawiatura otwiera się automatycznie.

Pisząc cokolwiek na klawiaturze wszystko jest ok, ale po użyciu polskiego znaku diakrytycznego, klawiatura znika, ukrywa się. Ostatnia zbiorcza aktualizacja nie przyniosła rozwiązania.

Macie jakieś mądre pomysły? Tylko proszę o darowanie sobie idiotycznych porad z serii "przeinstaluj widnows" itp. Jestem programistą od 28 lat, więc na pewno podstawy mam za sobą.

0 7
  • #2 31 Lip 2018 19:09
    krzychupar
    Poziom 41  

Jesteś programistą ale z tego co napisałeś to nie wiadomo o co tobie chodzi.

0
  • #3 31 Lip 2018 20:49
    safbot1st
    Poziom 43  

@krzychupar Ja rozumiem, ale chętnie zwalę winę na MS i jego poprawki.

0
  • #4 31 Lip 2018 21:28
    kk.2000
    Poziom 26  

krzychupar napisał:
    nie wiadomo o co tobie chodzi.

OK, wyjaśniam.

Po kliknięciu dotyku na okienko tekstowe (np. pole adresu www w przeglądarce), otwiera się klawiatura. Mogę za jej pomocą pisać wszystkie znaki, jednak

po wpisaniu jakiegokolwiek znaku polskiego z prawym ALT (np. ąćęłńśźż) klawiatura chowa się. Wygląda to tak, jak bym użył skrótu klawiszowego, ale żaden skrót nie jest przypisany do prawego ALT + diakrytyka.

Niestety, Microshit nie jest świadom czasów, w których istnieją ekrany dotykowe, albo ja nie jestem świadom, gdzie Microshit ukrył funkcję chowania klawiatury.

0
  • #5 01 Sie 2018 09:16
    Matuzalem

Poziom 43  

Pierwszy psot co prawda zrozumiałem, ale po przeczytaniu tego:

kk.2000 napisał: