Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sam 1,7 D Isuzu - Instalacja elektryczna.skrzynka bezpieczników.

murek35 01 Sie 2018 18:44 165 5
  • #1 01 Sie 2018 18:44
    murek35
    Poziom 11  

    Panie i Panowie ,,machanicy" :).
    Szukam pomocy w temacie instalacji el.do traktorka sam,na bazie silnika Isuzu 1,7D.z alternatorem.To znaczy instalacje zrobiłem,ale po swojemu :).Chciałem to wszystko zabezpieczyć bezpiecznikami.Nie wiem jak zabrać się do tematu.To znaczy gdzie w skrzynce +,gdzie -.Jak podlączyć kable.Akurat w tym temacie jestem zielony.Mam tylko bezpiecznik(70A) na swiecach żarowych.Skrzynkię kupiłem od Ursusa 330,na 6 bezp.
    Co mam na desce...
    stacyjka 3 pozycyjna -.kontrolki-podgrzewacze-rozrusznik.
    wna silniku czujnik temp.wody do zegara,termowłącznik do wentylatora chłodnicy.Kontrolki ładowania,oleju,świec żarowych.Jak by ktoś tak ,,łopatologicznie " mi wytłumaczył ,będę w siódmym niebie.Oczywiście z góry dziękuję.I wszystkich pozdrawiam.

    0 5
  • #2 01 Sie 2018 21:12
    LENIWIEC_PL
    Poziom 20  

    Witaj.
    Widzę, że jesteś kolejną osobą która zrobiła sama w oparciu o silnik z opla isuzu.
    Powiedz lub pokaż w jaki sposób podłączyłeś pompę wtryskową w tym silniku.
    Alternator masz od innego silnika czy oryginalny? Siedziały tam jeśli pamiętam alternatory hitachi.
    Co do instalacji elektrycznej ja masę puszczałem bezpośrednio po ramie zaś kabel do rozrusznika plusowy dałem o grubości 35mm w lince koloru czerwonego. Ja brałem w gumie bo są też w bakelicie. Oprócz grubego kabla idącego do rozrusznika puściłem również 2 mniejsze prosto na bezpieczniki z tym, że ja kupiłem uniwersalną kostkę bezpiecznikową 6 pozycyjną na allegro. Od dołu mostki na 3 pierwsze i na 3 ostatnie a potem od poszczególnych bezpieczników rozchodziłem się na poszczególne funkcje. U mnie największy bezpiecznik jaki mam zamontowany to 30A i jest on od zasilania świateł. Na zasilanie kontrolek dałem 20A, na zasilanie pompy wtryskowej dałem 10A, na inne rzeczy również po 10-20A gdyż uważam, że lepiej jak w razie co się spali bezpiecznik niż kabel.
    Co do zasilania stacyjki musiałbym wiedzieć jaką masz stacyjkę aby ci pomóc. Od czego stacyjka?
    Licznik masz od czego?

    0
  • #3 01 Sie 2018 21:35
    murek35
    Poziom 11  

    Nie wiem co masz na myśli z podłączeniem pompy.Ona tam była oryginalnie.Ja wydłubałem(dosłownie) śrubokrętem immobilajzer.Dostałem się do elektrozaworu,z niego przewód na stacyjkę i po sprawie.Skrzynia od Dzika.Sprawdziła już się z silnikiem Fiata 126P.Koła od Kubota 800x16.
    Stacyjka od fergusona taka jak na obrazku

    Tak jak pisałem wszystko mam już podlączone i działa.Chodzi mi tylko o podlączenie w skrzynce bezpieczników.

    0
  • #4 01 Sie 2018 21:53
    LENIWIEC_PL
    Poziom 20  

    Kolego najpierw miałeś problem z układem chłodzenia o czym również założyłeś temat a teraz masz problem z elektryką.
    Proponuję ci poczytać co nie co o pojazdach własnej konstrukcji i tam wiele się dowiesz. Bardzo pomocne są filmiki, wystarczy wpisać w wyszukiwarce video "traktorek sam" lub "pojazd własnej produkcji" i pooglądać, podpatrzeć coś.
    Z natury jeśli czegoś sie nie wie to się pyta lecz zrobić coś samemu to nie jest to samo co zciągnąć żywcem od kogoś.

    0
  • #5 02 Sie 2018 19:14
    murek35
    Poziom 11  

    O co ci chodzi?Nie chcesz pomóc to nie pomagaj.Nic nie zerżnąłem,żadnego gotowca.Jak napisałem wyżej to moje drugie dzieło.To ja często pomagam.Na bazie moich pomysłów powstały już co najmniej trzy Samy.Mam 62 lata i spore doświadczenie w tym zakresie.Poprostu jeśli coś mi idzie za długo radzę się ludzi. Po to są takie portale jak ten.Tyle w temacie.Nie potrzebuję recenzenta .

    0
  • #6 02 Sie 2018 20:49
    LENIWIEC_PL
    Poziom 20  

    Kolego skoro masz tyle lat to wiesz doskonale, że najwięcej człowiek się nauczy na własnych błędach a nie na pomocy innych. Skołuj troszkę kabli i kombinuj, jeśli coś zepsujesz to sam naprawisz i dalej kombinujesz. Wszystko metodą prób i błędów.
    Od czego masz licznik, kontrolki i wskaźniki?
    W którym miejscu masz umiejscowiony akumulator?
    Przewidujesz jakieś oświetlenie i dodatkowe odbiorniki jak radio?
    Alternator masz oryginalny czy inny jakiś?

    0