Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 B8 2.0 TDI silnik CAGA - Przełączanie w tryb awaryjny

spedero 31 Sie 2018 15:29 768 19
  • #1 31 Sie 2018 15:29
    spedero
    Poziom 4  

    Witam. Potrzebuję jakieś pomocy albo podpowiedzi.
    Problem polega na tym, że wyświetla się komunikat ESP fault i Parking Brakeke Malfunktion do tego zapala się ESP i mruga kontrolka spirali. Po tym wszystkim auto przechodzi w tryb awaryjny i nie kręci silnik więcej jak 2000 obrotów na każdym biegu. Nieraz zapali się to wszystko po odpaleniu auta, nieraz podczas jazdy po przejechaniu kilku kilometrów, nieraz kilkuset a nieraz w ogóle się nie zapala. Jak auto przełączy się w tryb awaryjny to wystarczy je zgasić i odpalić jeszcze raz po czym błędy znikają.
    Jak włączony jest tryb awaryjny i aktywny jest błąd to po podpięciu auta pod program za każdym razem pokazuje błąd:
    P2127 - czujnik 2 położenia pedału przyspieszenia - sygnał na niski
    P2138 - czujnik 1/2 położenia pedału przyspieszenia, niewiarygodny sygnał
    Oczywiście podczas odczytu błędów one nie pojawiają się jednocześnie tylko naprzemiennie, raz ten pierwszy a raz ten drugi. Jednak najczęściej pojawia się ten pierwszy.
    Wymieniłem zawór EGR (nowy), przepustnicę (nową) i już 3 razy zmieniałem pedał gazu, tylko teraz jest nowy a nie używany jak dwa poprzednie. Podmieniałem też sterownik hamulca postojowego i było to samo. Wymieniłem też czujnik pod pedałem hamulca bo gdzieś wyczytałem, że to też może być przyczyną.
    Potraktowałem kontaktem wtyczki od pedału i przepustnicy, nie dało to efektu. Nawet wyciągałem ECU i też nic. Kable i wtyczki przy kołach też były czyszczone.

    Poniżej znajduje się skan auta, który zrobiłem VCDSem.
    Nie widać błędów na module hamulca ręcznego ponieważ najpierw podmieniłem sterownik a dopiero później zrobiłem skanowanie.
    Może to był błąd ale zorientowałem się jak już było po wszystkim.
    Mimo wszystko i tak proszę, żeby ktoś spojrzał na to fachowym okiem.

    Spoiler:
    Adres 01: Silnik (J623-CAGA) Plik etykiet:| 03L-906-022-CAG.clb
    Oznaczenie elementu SW: 03L 906 022 JM HW: 03L 906 022 B
    Komponent: R4 2,0L EDC H01 3173
    Weryfikacja: 11H01---
    Kodowanie: 0104002C18072118
    Kod serwisu: WSC 06335 000 00000
    Zbiór danych ASAM: EV_ECM20TDI03L906022JM A01005
    ROD: EV_ECM20TDI03L906022.rod
    VCID: 79F95BE6F8D9548C66-802C

    3 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
    4698 - Ograniczenie działania z powodu odebranej nieprawidłowej wartości
    U1113 00 [032] - -
    [Nowa funkcja - rozszerzone informacje o kodach błędów (protokół UDS) - jest dostępna wyłącznie
    przy użyciu najnowszych interfejsów, oferowanych na VCDS.pl.]
    Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 00000001
    Priorytet błędu: 6
    Częstość błędu: 1
    Przebieg: 250101 km
    Data: 2018.07.31
    Czas: 13:29:14

    Prędkość obrotowa silnika: 1569.00 /min
    Unormowana wartość obciążenia: 19.2 %




    Prędkość pojazdu: 87 km/h
    Temperatura płynu chłodzącego: 76 °C
    Temperatura powietrza zasysanego: 41 °C
    Ciśnienie atmosferyczne: 990 mbar
    Napięcie zacisku 30: 13.800 V
    Licznik cykli wyuczania po OBD: 39
    Liczba obrotów wału korbowego (obr./min.): 1569.0 /min
    Prędkość pojazdu: 87.47 km/h
    Położenie pedału przyśpieszenia: 8.89 %
    Tempomat (GRA): wymagana prędkość: 0.00 km/h
    Cr Ctl st Sh Off Irv Lst-Bits 0-7: 4
    Cr Ctl st Sh Off Rv Lst-Bits 0-7: 255
    Tempomat (GRA): położenie przełącznika-Bits 0-7: 129

    2815 - Czujnik położenia pedału przyśpieszenia 2 (G185)
    P2127 00 [032] - sygnał za niski
    Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 00000001
    Priorytet błędu: 2
    Częstość błędu: 1
    Przebieg: 250101 km
    Data: 2018.07.31
    Czas: 13:29:20

    Prędkość obrotowa silnika: 1483.50 /min
    Unormowana wartość obciążenia: 0.0 %
    Prędkość pojazdu: 82 km/h
    Temperatura płynu chłodzącego: 76 °C
    Temperatura powietrza zasysanego: 41 °C
    Ciśnienie atmosferyczne: 990 mbar
    Napięcie zacisku 30: 13.800 V
    Licznik cykli wyuczania po OBD: 39
    Liczba obrotów wału korbowego (obr./min.): 1483.5 /min
    Prędkość pojazdu: 82.89 km/h
    Położenie pedału przyśpieszenia: 0.00 %
    Napięcie w instalacji elektrycznej - zacisk 30: 13800 mV
    Pedał przyśpieszenia: napięcie czujnika 1: 889.2 mV
    Pedał przyśpieszenia: napięcie czujnika 2: 281.2 mV
    Pedał przyśpieszenia: położenia przełączników-Bits 0-7: 8

    4667 - Czujnik 1/2 położenia pedału przyśpieszenia (G79)/(G185)
    P2138 00 [032] - niewiarygodny sygnał
    Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 00000001
    Priorytet błędu: 2
    Częstość błędu: 1
    Przebieg: 250101 km
    Data: 2018.07.31
    Czas: 13:29:14

    Prędkość obrotowa silnika: 1576.50 /min
    Unormowana wartość obciążenia: 22.7 %
    Prędkość pojazdu: 87 km/h
    Temperatura płynu chłodzącego: 76 °C
    Temperatura powietrza zasysanego: 41 °C
    Ciśnienie atmosferyczne: 990 mbar
    Napięcie zacisku 30: 13.780 V
    Licznik cykli wyuczania po OBD: 39
    Liczba obrotów wału korbowego (obr./min.): 1576.5 /min
    Prędkość pojazdu: 87.57 km/h
    Położenie pedału przyśpieszenia: 9.27 %
    Napięcie w instalacji elektrycznej - zacisk 30: 13780 mV
    Pedał przyśpieszenia: napięcie czujnika 1: 1550.0 mV
    Pedał przyśpieszenia: napięcie czujnika 2: 585.6 mV
    Pedał przyśpieszenia: położenia przełączników-Bits 0-7: 1

    Kody gotowości: 0 0 0 0 0

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 03: ABS/hamulce (J104) Plik etykiet:. 8K0-907-379-V1.clb
    Oznaczenie elementu SW: 8K0 907 379 AA HW: 8K0 907 379 AA
    Komponent: ESP8 front H04 0060
    Weryfikacja: -------- Numer seryjny: --------------
    Kodowanie: 160500
    Kod serwisu: WSC 06335 000 00000
    VCID: 78FF5EE2CBD34D8419-802C

    2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
    01314 - Sterownik silnika
    013 - Odczytać pamięć usterek - Sporadyczny
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 00101101
    Priorytet błędu: 6
    Częstość błędu: 1
    Wew.licznik błędów: 23
    Przebieg: 250101 km
    Wskaźnik czasu: 0
    Data: 2018.07.31
    Czas: 13:29:14

    Ramka zamrożona:
    Wartość Hex: 0x5700
    Wartość Hex: 0x4006
    Wartość Hex: 0x1F09
    Wartość Hex: 0x63AD
    Wartość Hex: 0x00FF

    00473 - Sterownik elektrycznego hamulca postojowego (J540)
    013 - Odczytać pamięć usterek - Sporadyczny
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 00101101
    Priorytet błędu: 6
    Częstość błędu: 1
    Wew.licznik błędów: 23
    Przebieg: 250101 km
    Wskaźnik czasu: 0
    Data: 2018.07.31
    Czas: 13:29:14

    Ramka zamrożona:
    Wartość Hex: 0x5700
    Wartość Hex: 0x6206
    Wartość Hex: 0x1F13
    Wartość Hex: 0x02AD
    Wartość Hex: 0x00FF


    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 05: Zezwolenie startu (J393) Plik etykiet:. 8K0-907-064-05.clb
    Oznaczenie elementu SW: 8K0 907 064 BM HW: 8K0 907 064 M
    Komponent: BCM2 1.1 H70 0252
    Weryfikacja: 00002001
    Kodowanie: 030200
    Kod serwisu: WSC 06335 000 00000
    VCID: 7CF742F2FFEB61A47D-8028

    Podsystem 1 - Oznaczenie elementu SW: 8T0 959 754 D HW: 8T0 959 754 D
    Komponent: FBSAUDIB8 IDG H37 0060
    Numer seryjny: 0508000031370005

    Podsystem 2 - Oznaczenie elementu SW: 8K0 905 852 D HW: 8K0 905 852 D
    Komponent: J764 ELV MLB H37 0042
    Numer seryjny: 0210000112994003

    Nie znaleziono błędów.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 07: Jed.obsługi/wskaź. Plik etykiet: Przekier.nieudane!
    Oznaczenie elementu SW: 8T0 035 769 C HW: 4L0 035 730 B
    Komponent: MMI Cockpit H60 0630
    Weryfikacja: C61030BE Numer seryjny: AUZ6Z3H77719J1
    Kodowanie: 0144101
    Kod serwisu: WSC 20663 135 80563
    VCID: 3D718FF66471A8AC0A-8068

    Podsystem 1 - Oznaczenie elementu: 8T0 919 609
    Komponent: E0380 BedienteilH08 0100

    Podsystem 2 - Numer seryjny: 00000000115411

    Podsystem 3 - Numer seryjny: 0115.07.080000000100010151˙

    Podsystem 4 - Numer seryjny: 010151˙

    Nie znaleziono błędów.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 08: Klimatyzacja (J255) Plik etykiet: Przekier.nieudane!
    Oznaczenie elementu SW: 8T1 820 043 AA HW: 8T1 820 043 AA
    Komponent: KLIMA 1 ZONE H06 0140
    Weryfikacja: A1000000 Numer seryjny: 0115.07.081368
    Kodowanie: 34000000
    Kod serwisu: WSC 06335 000 00000
    VCID: 70EF66C2A3A315C4D1-8024

    Znaleziono 1 błąd:
    01314 - Sterownik silnika
    013 - Odczytać pamięć usterek - Sporadyczny
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 00101101
    Priorytet błędu: 6
    Częstość błędu: 1
    Wew.licznik błędów: 24
    Przebieg: 250101 km
    Wskaźnik czasu: 0
    Data: 2018.07.31
    Czas: 13:29:14

    Ramka zamrożona:
    Temperatura: 35.0*C
    Obroty silnika: 1560 /min
    Prędkość: 87.0 km/h


    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 09: Centr.zesp.elektr. (J519) Plik etykiet:. AKP\8K0-907-063.clb
    Oznaczenie elementu SW: 8K0 907 063 D HW: 8K0 907 063 D
    Komponent: BCM1 1.0 H22 0253
    Weryfikacja: 05022001 Numer seryjny: 00000000178140
    Kodowanie: 690040B1013406000001000300005F5F0F1C060800000001000000
    Kod serwisu: WSC 00011 888 77253
    VCID: 306FA6C2632355C491-8064

    Podsystem 1 - Oznaczenie elementu SW: 8K1 955 119 HW: 8T1 955 119 Plik etykiet: 1KX-955-119.CLB
    Komponent: WWS 130708 H06 0060
    Numer seryjny: SWFBIE 0005706
    Kodowanie: 00FD11

    Podsystem 2 - Oznaczenie elementu SW: 8K0 941 531 B HW: 8K0 941 531 B
    Komponent: E1 - LDS H07 0070
    Numer seryjny: 00000000001307081207

    Nie znaleziono błędów.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 0E: Media Player 1 Plik etykiet: Przekier.nieudane!
    Oznaczenie elementu SW: 8T0 035 769 C HW: 4L0 035 730 B
    Komponent: MMI Cockpit H60 0630
    Weryfikacja: C61030BE Numer seryjny: AUZ6Z3H77719J1
    Kodowanie: 0144101
    Kod serwisu: WSC 20663 135 80563
    VCID: 3D718FF66471A8AC0A-8068

    Nie znaleziono błędów.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 10: Asyst.park./kierow. (J446) Plik etykiet:. 8K0-919-475.clb
    Oznaczenie elementu SW: 8K0 919 475 D HW: 8K0 919 475
    Komponent: PARKHILFE 4K H06 0020
    Weryfikacja: 11001001 Numer seryjny: 52940819803751
    Kodowanie: 100003
    Kod serwisu: WSC 12345 123 61029
    VCID: 3A7B84EAB55F9F942F-806E

    Nie znaleziono błędów.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 15: Airbag (J234) Plik etykiet:| 8K0-959-655.clb
    Oznaczenie elementu SW: 8K0 959 655 B HW: 8K0 959 655 B
    Komponent: AirbagVW-AU10 H26 0410
    Numer seryjny: 0038JD17HXW4
    Kodowanie: 30343434363030303030554A304C384B3053
    Kod serwisu: WSC 06335 000 00000
    Zbiór danych ASAM: EV_AirbaECUVWAUDI010 A02007
    ROD: EV_AirbaECUVWAUDI010_A02.rod
    VCID: 3C7782F2B76BA1A43D-8068

    Czujnik zderzenia bocznej poduszki bezp.po stronie kierowcy:
    Numer seryjny: 6334MSME3D317452B

    Czujnik zderzenia bocznej poduszki bezp.po stronie pasażera:
    Numer seryjny: 6344MSME387311120

    Czujnik zderzenia bocznej poduszki bezp.z tyłu po str.kierowcy:
    Numer seryjny: 6352QSME7B533D7D$

    Czujnik zderz.bocznej poduszki bezp.z tyłu po str.przedn.pasaż.:
    Numer seryjny: 6362QSME7C69324F-

    Czujnik zderzenia przedniej poduszki bezp.po stronie kierowcy:
    Numer seryjny: 63732SME7E5A1859F

    Czujnik zderzenia przedniej poduszki bezp.po str.przed.pasażera:
    Numer seryjny: 63832SME7A782C7DN

    Nie znaleziono błędów.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 16: Koło kierownicy (J527) Plik etykiet:. 8K0-953-568.clb
    Oznaczenie elementu SW: 8K0 953 568 F HW: 8K0 953 568 F
    Komponent: Lenks.Modul H13 0013
    Weryfikacja: -------- Numer seryjny: 90304HGC000H2
    Kodowanie: 000017
    Kod serwisu: WSC 06335 000 00000
    VCID: 3D718FF6A471A8AC0A-8068

    Komponent: E221 - MFL H02 0003

    Nie znaleziono błędów.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 17: Zest.wskaźników (J285) Plik etykiet:. AKP\8T0-920-xxx-17.clb
    Oznaczenie elementu SW: 8K0 920 900 D HW: 8K0 920 900 D
    Komponent: KOMBIINSTR. H16 0221
    Weryfikacja: 00200000 Numer seryjny: 98W18PH78
    Kodowanie: 0F35110002000008000001
    Kod serwisu: WSC 06335 000 00000
    VCID: 2B55B1AE4A05361CA4-807E

    Nie znaleziono błędów.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 19: CAN Gateway (J533) Plik etykiet:. AKP\8T0-907-468.clb
    Oznaczenie elementu SW: 8T0 907 468 K HW: 8T0 907 468 K
    Komponent: GW-BEM 4CAN-M H09 0092
    Weryfikacja: EB302042 Numer seryjny: 4200E08708825B
    Kodowanie: 000303
    Kod serwisu: WSC 06335 000 00000
    VCID: 4999EB26E0B9040CB6-801C

    Podsystem 1 - Oznaczenie elementu SW: 8K0 915 181 B HW: 8K0 915 181 B
    Komponent: J367-BDM H04 0150
    Numer seryjny: 1802C20A230608

    2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
    02256 - Prąd spoczynkowy
    001 - Górna wartość skrajna przekroczona
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 01100001
    Priorytet błędu: 7
    Częstość błędu: 1
    Wew.licznik błędów: 239
    Przebieg: 250103 km
    Wskaźnik czasu: 0
    Data: 2018.07.31
    Czas: 15:35:00

    03041 - Zarządzanie energią aktywne
    000 - - - Sporadyczny
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 00100000
    Priorytet błędu: 7
    Częstość błędu: 1
    Wew.licznik błędów: 23
    Przebieg: 250103 km
    Wskaźnik czasu: 0
    Data: 2018.07.31
    Czas: 18:35:00


    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 1E: Media Player 2 Plik etykiet: 4E0-910-111.lbl
    Oznaczenie elementu SW: 8T1 035 110 C HW: 8T1 035 110 C
    Komponent: MP3-Changer H43 0390
    Weryfikacja: 00043003 Numer seryjny: AUZ5ZBH8504777
    Kod serwisu: WSC 00000 000 00000
    VCID: 2A5BB4AA85FF2F145F-807E

    Nie znaleziono błędów.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 37: Nawigacja Plik etykiet: Przekier.nieudane!
    Oznaczenie elementu SW: 8T0 035 769 C HW: 4L0 035 730 B
    Komponent: MMI Cockpit H60 0630
    Weryfikacja: C61030BE Numer seryjny: AUZ6Z3H77719J1
    Kodowanie: 0144101
    Kod serwisu: WSC 20663 135 80563
    VCID: 3D718FF66471A8AC0A-8068

    Nie znaleziono błędów.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 42: Elektr.drzwi kier. (J386) Plik etykiet:. 8K0-959-793.clb
    Oznaczenie elementu SW: 8K0 959 793 B HW: 8K0 959 793
    Komponent: TSG FA H10 0170
    Weryfikacja: Numer seryjny: 0000007398411
    Kodowanie: 011C02204000410001
    Kod serwisu: WSC 06335 000 00000
    VCID: 3F8DF5FEAE7DBABC18-806A

    Nie znaleziono błędów.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 46: Moduł komfortu (J393) Plik etykiet:. 8K0-907-064-46.clb
    Oznaczenie elementu SW: 8K0 907 064 BM HW: 8K0 907 064 M
    Komponent: BCM2 1.1 H70 0252
    Weryfikacja: 00002001 Numer seryjny: 0112965626
    Kodowanie: 01000620203900400120020000000000
    Kod serwisu: WSC 20663 124 80510
    VCID: 7CF742F2FFEB61A47D-8028

    Nie znaleziono błędów.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 47: Sys.nagłaśniający (J525) Plik etykiet:. 8T0-035-223-BAM.clb
    Oznaczenie elementu SW: 8T0 035 223 AE HW: 8T0 035 223 R
    Komponent: DSP Basic H08 0300
    Weryfikacja: S2600000
    Kodowanie: 010101
    Kod serwisu: WSC 12345 123 61029
    VCID: 71E963C6A8A91CCCDE-8024

    Nie znaleziono błędów.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 52: Elektr.drzwi pas. (J387) Plik etykiet:. 8K0-959-792.clb
    Oznaczenie elementu SW: 8K0 959 792 B HW: 8K0 959 792
    Komponent: TSG BF H10 0170
    Weryfikacja: Numer seryjny: 0000007469854
    Kodowanie: 011C02204000410001
    Kod serwisu: WSC 12345 123 61029
    VCID: 3E7388FAA977B3B413-806A

    Nie znaleziono błędów.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 53: Hamulec postojowy (J540) Plik etykiet: AKP\8K0-907-801-V1.clb
    Oznaczenie elementu SW: 8K0 907 801 H HW: 8K0 907 801 H
    Komponent: EPB Audi B8 H09 0100
    Weryfikacja: 00000003 Numer seryjny: 00000000851479
    Kod serwisu: WSC 00000 000 00000
    VCID: 3467AAD2973B69E4F5-8060

    Nie znaleziono błędów.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 56: Radio Plik etykiet: Przekier.nieudane!
    Oznaczenie elementu SW: 8T0 035 769 C HW: 4L0 035 730 B
    Komponent: MMI Cockpit H60 0630
    Weryfikacja: C61030BE Numer seryjny: AUZ6Z3H77719J1
    Kodowanie: 0144101
    Kod serwisu: WSC 20663 135 80563
    VCID: 3D718FF66471A8AC0A-8068

    Nie znaleziono błędów.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 62: Drzwi tylne lewe (J388) Plik etykiet:. 8K0-959-795.clb
    Oznaczenie elementu SW: 8K0 959 795 HW: 8K0 959 795
    Komponent: TSG HL H06 0170
    Weryfikacja: Numer seryjny: 0000007443086
    Kodowanie: 010C02204000210001
    Kod serwisu: WSC 12345 123 61029
    VCID: 7F0DB5FEEEFD7ABC58-802A

    Nie znaleziono błędów.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 72: Drzwi tylne prawe (J389) Plik etykiet:. 8K0-959-794.clb
    Oznaczenie elementu SW: 8K0 959 794 HW: 8K0 959 795
    Komponent: TSG HR H06 0170
    Weryfikacja: Numer seryjny: 0000007430112
    Kodowanie: 010C02204000210001
    Kod serwisu: WSC 12345 123 61029
    VCID: 7EF348FAE9F773B453-802A

    Nie znaleziono błędów.


    Proszę powiedzieć do czego powinien być pociągnięty drugi koniec kabla z tego punktu masy?
    Patrząc od przodu auta jest to po jego prawej stronie na obudowie kolumny zawieszenia.
    Jak widać u mnie jest jej brak a mam problem z autem i często przechodzi w tryb awaryjny. Bardzo proszę o pomoc.

    Audi A4 B8 2.0 TDI silnik CAGA - Przełączanie w tryb awaryjny

    Według ELSY wyglada to tak:

    Audi A4 B8 2.0 TDI silnik CAGA - Przełączanie w tryb awaryjny

    Zauważyłem też, że jak odepnę komputer silnika na 5-10 minut to bez trybu awaryjnego mogę jeździć całe dwa dni a problemy zaczynają się dopiero od trzeciego dnia.

    Czy brak tej masy może mieć jakiś związek z przełączaniem się auta w tryb awaryjny?

    Proszę o pomoc.

    0 19
  • #2 02 Wrz 2018 17:33
    Makxio
    Poziom 17  

    Hi,

    Podrzucam Ci informacje dotyczace sprawdzenia napiecie zasilania i sygnałow wychodzacych z pedału gazu, generalnie to sa dwa potencjometry sprzezone mechaniczne, u Ciebie bedzie to tak (piny wtyczki pedalu gazu) :

    Miedzy 1(+) i 5(-) musi byc zasilanie 5 V , tak samo na pinach 2 (+) i 3(-)

    Piny 6 i 4 to odpowiednio sygnal z czujnika 2 i czujnika 1 pedalu gazu.

    Z tych 5 V ktore przychodza na piny 1 i 2 zasilane sa rowniez inne czujnika, ew. zwarcie w instalacji badz awaria któregos z czujnikó moze powodowac takie tematy jak u Ciebie.

    0
  • #3 02 Wrz 2018 17:38
    T5
    Admin grupy Samochody

    To nie jest punkt masy tylko miejsce gdzie podłącza się przewody rozruchowe.
    Masz do sprawdzenia wiązkę od pedału gazu do sterownika. Żarówką min 21W.

    0
  • #4 02 Wrz 2018 20:11
    spedero
    Poziom 4  

    Ok, dzięki.
    Przyjrzę się temu.

    Próbowałem sam w jakiś sposób znaleźć przyczynę włączania się auta w tryb awaryjny. Wyciągnąłem akumulator bo chciałem wyczyścić trzpienie i założyłem nową klemę minusową razem z kablem który idzie do karoserii.
    Powstał nowy problem.
    Przy plusie mam regulator napięcia, oczywiście poruszałem troszkę wtyczką. Do minusa podpiąłem na końcu sterownik akumulatora.
    Problem polega teraz na tym że cały czas auto jest w trybie awaryjnym ( już nie sporadycznie) i nadal wywala mi błąd na 2 czujniku pedału przyspieszenia. Nie mogę go nawet skasować bo błąd jest cały czas aktywny a wcześniej działo się tak raz na jakiś czas i błąd dawał się skasować.
    Proszę powiedzieć co mogłem zrobić nie tak albo co mogłem zruszać, że tak się dzieje? Może tutaj w bagażniku znajduje się cały winowajcą?

    1
  • #5 17 Wrz 2018 13:22
    spedero
    Poziom 4  

    Przesyłam aktualny skan auta:

    Spoiler:
    Adres 01: Silnik (J623-CAGA) Plik etykiet:| 03L-906-022-CAG.clb
    Oznaczenie elementu SW: 03L 906 022 JM HW: 03L 906 022 B
    Komponent: R4 2,0L EDC H01 3173
    Weryfikacja: 11H01---
    Kodowanie: 0104002C18072118
    Kod serwisu: WSC 06335 000 00000
    Zbiór danych ASAM: EV_ECM20TDI03L906022JM A01005
    ROD: EV_ECM20TDI03L906022.rod
    VCID: 79F95BE6F8D9548C66-802C

    3 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
    4698 - Ograniczenie działania z powodu odebranej nieprawidłowej wartości
    U1113 00 [047] - -
    [Nowa funkcja - rozszerzone informacje o kodach błędów (protokół UDS) - jest dostępna wyłącznie
    przy użyciu najnowszych interfejsów, oferowanych na VCDS.pl.]
    Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 00000001
    Priorytet błędu: 6
    Częstość błędu: 6
    Przebieg: 250993 km
    Data: 2018.09.16
    Czas: 17:23:59

    Prędkość obrotowa silnika: 1042.50 /min
    Unormowana wartość obciążenia: 54.1 %
    Prędkość pojazdu: 26 km/h
    Temperatura płynu chłodzącego: 79 °C
    Temperatura powietrza zasysanego: 25 °C
    Ciśnienie atmosferyczne: 990 mbar
    Napięcie zacisku 30: 12.800 V
    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
    Liczba obrotów wału korbowego (obr./min.): 1042.5 /min
    Prędkość pojazdu: 26.51 km/h
    Położenie pedału przyśpieszenia: 13.84 %
    Tempomat (GRA): wymagana prędkość: 0.00 km/h
    Cr Ctl st Sh Off Irv Lst-Bits 0-7: 4
    Cr Ctl st Sh Off Rv Lst-Bits 0-7: 255
    Tempomat (GRA): położenie przełącznika-Bits 0-7: 129

    2815 - Czujnik położenia pedału przyśpieszenia 2 (G185)
    P2127 00 [175] - sygnał za niski
    MIL zapalona - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 00000001
    Priorytet błędu: 2
    Częstość błędu: 5
    Przebieg: 250993 km
    Data: 2018.09.16
    Czas: 17:24:00

    Prędkość obrotowa silnika: 974.50 /min
    Unormowana wartość obciążenia: 8.6 %
    Prędkość pojazdu: 27 km/h
    Temperatura płynu chłodzącego: 79 °C
    Temperatura powietrza zasysanego: 25 °C
    Ciśnienie atmosferyczne: 990 mbar
    Napięcie zacisku 30: 12.780 V
    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
    Liczba obrotów wału korbowego (obr./min.): 974.5 /min
    Prędkość pojazdu: 27.90 km/h
    Położenie pedału przyśpieszenia: 0.00 %
    Napięcie w instalacji elektrycznej - zacisk 30: 12780 mV
    Pedał przyśpieszenia: napięcie czujnika 1: 988.6 mV
    Pedał przyśpieszenia: napięcie czujnika 2: 277.4 mV
    Pedał przyśpieszenia: położenia przełączników-Bits 0-7: 8

    4667 - Czujnik 1/2 położenia pedału przyśpieszenia (G79)/(G185)
    P2138 00 [036] - niewiarygodny sygnał
    Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 00000001
    Priorytet błędu: 2
    Częstość błędu: 2
    Przebieg: 250994 km
    Data: 2018.09.16
    Czas: 17:26:41

    Prędkość obrotowa silnika: 828.50 /min
    Unormowana wartość obciążenia: 16.5 %
    Prędkość pojazdu: 0 km/h
    Temperatura płynu chłodzącego: 79 °C
    Temperatura powietrza zasysanego: 26 °C
    Ciśnienie atmosferyczne: 990 mbar
    Napięcie zacisku 30: 12.200 V
    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
    Liczba obrotów wału korbowego (obr./min.): 1011.0 /min
    Prędkość pojazdu: 26.48 km/h
    Położenie pedału przyśpieszenia: 2.87 %
    Napięcie w instalacji elektrycznej - zacisk 30: 12780 mV
    Pedał przyśpieszenia: napięcie czujnika 1: 1515.8 mV
    Pedał przyśpieszenia: napięcie czujnika 2: 576.0 mV
    Pedał przyśpieszenia: położenia przełączników-Bits 0-7: 0

    Kody gotowości: 0 0 0 0 0

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 03: ABS/hamulce (J104) Plik etykiet:. 8K0-907-379-V1.clb
    Oznaczenie elementu SW: 8K0 907 379 AA HW: 8K0 907 379 AA
    Komponent: ESP8 front H04 0060
    Weryfikacja: -------- Numer seryjny: --------------
    Kodowanie: 160500
    Kod serwisu: WSC 06335 000 00000
    VCID: 78FF5EE2CBD34D8419-802C

    2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
    01314 - Sterownik silnika
    013 - Odczytać pamięć usterek
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 01101101
    Priorytet błędu: 6
    Częstość błędu: 1
    Wew.licznik błędów: 4
    Przebieg: 250993 km
    Wskaźnik czasu: 0
    Data: 2018.09.16
    Czas: 17:23:58

    Ramka zamrożona:
    Wartość Hex: 0x1A00
    Wartość Hex: 0x4006
    Wartość Hex: 0x1F09
    Wartość Hex: 0x639F
    Wartość Hex: 0x00FF

    00473 - Sterownik elektrycznego hamulca postojowego (J540)
    013 - Odczytać pamięć usterek
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 01101101
    Priorytet błędu: 6
    Częstość błędu: 1
    Wew.licznik błędów: 4
    Przebieg: 250993 km
    Wskaźnik czasu: 0
    Data: 2018.09.16
    Czas: 17:23:59

    Ramka zamrożona:
    Wartość Hex: 0x1B00
    Wartość Hex: 0x6206
    Wartość Hex: 0x1F13
    Wartość Hex: 0x029F
    Wartość Hex: 0x00FF


    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 05: Zezwolenie startu (J393) Plik etykiet:. 8K0-907-064-05.clb
    Oznaczenie elementu SW: 8K0 907 064 BM HW: 8K0 907 064 M
    Komponent: BCM2 1.1 H70 0252
    Weryfikacja: 00002001
    Kodowanie: 030200
    Kod serwisu: WSC 06335 000 00000
    VCID: 7CF742F2FFEB61A47D-8028

    Podsystem 1 - Oznaczenie elementu SW: 8T0 959 754 D HW: 8T0 959 754 D
    Komponent: FBSAUDIB8 IDG H37 0060
    Numer seryjny: 0508000031370005

    Podsystem 2 - Oznaczenie elementu SW: 8K0 905 852 D HW: 8K0 905 852 D
    Komponent: J764 ELV MLB H37 0042
    Numer seryjny: 0210000112994003

    Nie znaleziono błędów.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 07: Jed.obsługi/wskaź. Plik etykiet: Przekier.nieudane!
    Oznaczenie elementu SW: 8T0 035 769 C HW: 4L0 035 730 B
    Komponent: MMI Cockpit H60 0630
    Weryfikacja: C61030BE Numer seryjny: AUZ6Z3H77719J1
    Kodowanie: 0144101
    Kod serwisu: WSC 20663 135 80563
    VCID: 3D718FF66471A8AC0A-8068

    Podsystem 1 - Oznaczenie elementu: 8T0 919 609
    Komponent: E0380 BedienteilH08 0100

    Podsystem 2 - Numer seryjny: 00000000115411

    Podsystem 3 - Numer seryjny: 0115.07.080000000100010151˙

    Podsystem 4 - Numer seryjny: 010151˙

    Nie znaleziono błędów.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 08: Klimatyzacja (J255) Plik etykiet: Przekier.nieudane!
    Oznaczenie elementu SW: 8T1 820 043 AA HW: 8T1 820 043 AA
    Komponent: KLIMA 1 ZONE H06 0140
    Weryfikacja: A1000000 Numer seryjny: 0115.07.081368
    Kodowanie: 34000000
    Kod serwisu: WSC 06335 000 00000
    VCID: 70EF66C2A3A315C4D1-8024

    Nie znaleziono błędów.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 09: Centr.zesp.elektr. (J519) Plik etykiet:. AKP\8K0-907-063.clb
    Oznaczenie elementu SW: 8K0 907 063 D HW: 8K0 907 063 D
    Komponent: BCM1 1.0 H22 0253
    Weryfikacja: 05022001 Numer seryjny: 00000000178140
    Kodowanie: 690040B1013400000001000300005F5F0F1C060800000001000000
    Kod serwisu: WSC 00011 888 77253
    VCID: 306FA6C2632355C491-8064

    Podsystem 1 - Oznaczenie elementu SW: 8K1 955 119 HW: 8T1 955 119 Plik etykiet: 1KX-955-119.CLB
    Komponent: WWS 130708 H06 0060
    Numer seryjny: SWFBIE 0005706
    Kodowanie: 00FD11

    Podsystem 2 - Oznaczenie elementu SW: 8K0 941 531 B HW: 8K0 941 531 B
    Komponent: E1 - LDS H07 0070
    Numer seryjny: 00000000001307081207

    Nie znaleziono błędów.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 0E: Media Player 1 Plik etykiet: Przekier.nieudane!
    Oznaczenie elementu SW: 8T0 035 769 C HW: 4L0 035 730 B
    Komponent: MMI Cockpit H60 0630
    Weryfikacja: C61030BE Numer seryjny: AUZ6Z3H77719J1
    Kodowanie: 0144101
    Kod serwisu: WSC 20663 135 80563
    VCID: 3D718FF66471A8AC0A-8068

    Nie znaleziono błędów.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 10: Asyst.park./kierow. (J446) Plik etykiet:. 8K0-919-475.clb
    Oznaczenie elementu SW: 8K0 919 475 D HW: 8K0 919 475
    Komponent: PARKHILFE 4K H06 0020
    Weryfikacja: 11001001 Numer seryjny: 52940819803751
    Kodowanie: 100003
    Kod serwisu: WSC 12345 123 61029
    VCID: 3A7B84EAB55F9F942F-806E

    Nie znaleziono błędów.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 15: Airbag (J234) Plik etykiet:| 8K0-959-655.clb
    Oznaczenie elementu SW: 8K0 959 655 B HW: 8K0 959 655 B
    Komponent: AirbagVW-AU10 H26 0410
    Numer seryjny: 0038JD17HXW4
    Kodowanie: 30343434363030303030554A304C384B3053
    Kod serwisu: WSC 06335 000 00000
    Zbiór danych ASAM: EV_AirbaECUVWAUDI010 A02007
    ROD: EV_AirbaECUVWAUDI010_A02.rod
    VCID: 3C7782F2B76BA1A43D-8068

    Czujnik zderzenia bocznej poduszki bezp.po stronie kierowcy:
    Numer seryjny: 6334MSME3D317452B

    Czujnik zderzenia bocznej poduszki bezp.po stronie pasażera:
    Numer seryjny: 6344MSME387311120

    Czujnik zderzenia bocznej poduszki bezp.z tyłu po str.kierowcy:
    Numer seryjny: 6352QSME7B533D7D$

    Czujnik zderz.bocznej poduszki bezp.z tyłu po str.przedn.pasaż.:
    Numer seryjny: 6362QSME7C69324F-

    Czujnik zderzenia przedniej poduszki bezp.po stronie kierowcy:
    Numer seryjny: 63732SME7E5A1859F

    Czujnik zderzenia przedniej poduszki bezp.po str.przed.pasażera:
    Numer seryjny: 63832SME7A782C7DN

    Nie znaleziono błędów.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 16: Koło kierownicy (J527) Plik etykiet:. 8K0-953-568.clb
    Oznaczenie elementu SW: 8K0 953 568 F HW: 8K0 953 568 F
    Komponent: Lenks.Modul H13 0013
    Weryfikacja: -------- Numer seryjny: 90304HGC000H2
    Kodowanie: 000017
    Kod serwisu: WSC 06335 000 00000
    VCID: 3D718FF6A471A8AC0A-8068

    Komponent: E221 - MFL H02 0003

    Nie znaleziono błędów.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 17: Zest.wskaźników (J285) Plik etykiet:. AKP\8T0-920-xxx-17.clb
    Oznaczenie elementu SW: 8K0 920 900 D HW: 8K0 920 900 D
    Komponent: KOMBIINSTR. H16 0221
    Weryfikacja: 00200000 Numer seryjny: 98W18PH78
    Kodowanie: 0F35110002000008000001
    Kod serwisu: WSC 06335 000 00000
    VCID: 2B55B1AE4A05361CA4-807E

    Nie znaleziono błędów.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 19: CAN Gateway (J533) Plik etykiet:. AKP\8T0-907-468.clb
    Oznaczenie elementu SW: 8T0 907 468 K HW: 8T0 907 468 K
    Komponent: GW-BEM 4CAN-M H09 0092
    Weryfikacja: EB302042 Numer seryjny: 4200E08708825B
    Kodowanie: 000303
    Kod serwisu: WSC 06335 000 00000
    VCID: 4999EB26E0B9040CB6-801C

    Podsystem 1 - Oznaczenie elementu SW: 8K0 915 181 B HW: 8K0 915 181 B
    Komponent: J367-BDM H04 0150
    Numer seryjny: 18021FD0220508

    Nie znaleziono błędów.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 1E: Media Player 2 Plik etykiet: 4E0-910-111.lbl
    Oznaczenie elementu SW: 8T1 035 110 C HW: 8T1 035 110 C
    Komponent: MP3-Changer H43 0390
    Weryfikacja: 00043003 Numer seryjny: AUZ5ZBH8504777
    Kod serwisu: WSC 00000 000 00000
    VCID: 2A5BB4AA85FF2F145F-807E

    Nie znaleziono błędów.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 37: Nawigacja Plik etykiet: Przekier.nieudane!
    Oznaczenie elementu SW: 8T0 035 769 C HW: 4L0 035 730 B
    Komponent: MMI Cockpit H60 0630
    Weryfikacja: C61030BE Numer seryjny: AUZ6Z3H77719J1
    Kodowanie: 0144101
    Kod serwisu: WSC 20663 135 80563
    VCID: 3D718FF66471A8AC0A-8068

    Nie znaleziono błędów.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 42: Elektr.drzwi kier. (J386) Plik etykiet:. 8K0-959-793.clb
    Oznaczenie elementu SW: 8K0 959 793 B HW: 8K0 959 793
    Komponent: TSG FA H10 0170
    Weryfikacja: Numer seryjny: 0000007398411
    Kodowanie: 011C02204000410001
    Kod serwisu: WSC 06335 000 00000
    VCID: 3F8DF5FEAE7DBABC18-806A

    Nie znaleziono błędów.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 46: Moduł komfortu (J393) Plik etykiet:. 8K0-907-064-46.clb
    Oznaczenie elementu SW: 8K0 907 064 BM HW: 8K0 907 064 M
    Komponent: BCM2 1.1 H70 0252
    Weryfikacja: 00002001 Numer seryjny: 0112965626
    Kodowanie: 01000622203900400120020000000000
    Kod serwisu: WSC 12345 123 61029
    VCID: 7CF742F2FFEB61A47D-8028

    Nie znaleziono błędów.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 47: Sys.nagłaśniający (J525) Plik etykiet:. 8T0-035-223-BAM.clb
    Oznaczenie elementu SW: 8T0 035 223 AE HW: 8T0 035 223 R
    Komponent: DSP Basic H08 0300
    Weryfikacja: S2600000
    Kodowanie: 010101
    Kod serwisu: WSC 12345 123 61029
    VCID: 71E963C6A8A91CCCDE-8024

    Nie znaleziono błędów.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 52: Elektr.drzwi pas. (J387) Plik etykiet:. 8K0-959-792.clb
    Oznaczenie elementu SW: 8K0 959 792 B HW: 8K0 959 792
    Komponent: TSG BF H10 0170
    Weryfikacja: Numer seryjny: 0000007469854
    Kodowanie: 011C02204C00410001
    Kod serwisu: WSC 12345 123 61029
    VCID: 3E7388FAA977B3B413-806A

    Znaleziono 1 błąd:
    02115 - Jednostka zamykająca centralnego zamka
    008 - Niezrozumiały sygnał
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 01101000
    Priorytet błędu: 3
    Częstość błędu: 1
    Wew.licznik błędów: 4
    Przebieg: 250946 km
    Wskaźnik czasu: 0
    Data: 2018.09.16
    Czas: 15:47:01


    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 53: Hamulec postojowy (J540) Plik etykiet: AKP\8K0-907-801-V1.clb
    Oznaczenie elementu SW: 8K0 907 801 H HW: 8K0 907 801 H
    Komponent: EPB Audi B8 H09 0100
    Weryfikacja: 00000003 Numer seryjny: 00000000851479
    Kod serwisu: WSC 00000 000 00000
    VCID: 3467AAD2973B69E4F5-8060

    Znaleziono 1 błąd:
    01314 - Sterownik silnika
    013 - Odczytać pamięć usterek - MIL zapalona
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 11101101
    Priorytet błędu: 4
    Częstość błędu: 5
    Wew.licznik błędów: 4
    Przebieg: 250993 km
    Wskaźnik czasu: 0
    Data: 2018.09.16
    Czas: 17:23:59

    Ramka zamrożona:
    Napięcie: 13.10 V
    Zliczanie: 58
    Prędkość: 26.0 km/h
    Wartość Hex: 0x0260
    Wartość Hex: 0x0004
    Wartość Hex: 0x0101


    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 56: Radio Plik etykiet: Przekier.nieudane!
    Oznaczenie elementu SW: 8T0 035 769 C HW: 4L0 035 730 B
    Komponent: MMI Cockpit H60 0630
    Weryfikacja: C61030BE Numer seryjny: AUZ6Z3H77719J1
    Kodowanie: 0144101
    Kod serwisu: WSC 20663 135 80563
    VCID: 3D718FF66471A8AC0A-8068

    Nie znaleziono błędów.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 62: Drzwi tylne lewe (J388) Plik etykiet:. 8K0-959-795.clb
    Oznaczenie elementu SW: 8K0 959 795 HW: 8K0 959 795
    Komponent: TSG HL H06 0170
    Weryfikacja: Numer seryjny: 0000007443086
    Kodowanie: 010C02204000210001
    Kod serwisu: WSC 12345 123 61029
    VCID: 7F0DB5FEEEFD7ABC58-802A

    Znaleziono 1 błąd:
    02115 - Jednostka zamykająca centralnego zamka
    008 - Niezrozumiały sygnał
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 01101000
    Priorytet błędu: 3
    Częstość błędu: 1
    Wew.licznik błędów: 4
    Przebieg: 250946 km
    Wskaźnik czasu: 0
    Data: 2018.09.16
    Czas: 15:47:01


    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 72: Drzwi tylne prawe (J389) Plik etykiet:. 8K0-959-794.clb
    Oznaczenie elementu SW: 8K0 959 794 HW: 8K0 959 795
    Komponent: TSG HR H06 0170
    Weryfikacja: Numer seryjny: 0000007430112
    Kodowanie: 010C02204000210001
    Kod serwisu: WSC 12345 123 61029
    VCID: 7EF348FAE9F773B453-802A

    Nie znaleziono błędów.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 77: Telefon Plik etykiet: 4F1-910-336.lbl
    Oznaczenie elementu SW: 4F1 910 336 C HW: 4F1 862 335
    Komponent: BTA H11 0960
    Weryfikacja: 00H11000 Numer seryjny: 00000007590321
    Kodowanie: 0020012
    Kod serwisu: WSC 20663 135 80563
    VCID: 24475A92E7DBF96465-8070

    Nie znaleziono błędów.

    Koniec --------------------(Skanowanie trwało: 02:51)----------------------

    0
  • #6 19 Wrz 2018 22:28
    Makxio
    Poziom 17  

    Ja to widzę, ze masz jakis problem z ladowaniem, zobacz sobie na napięcie w instalacji (zacisk 30) w czasie gdy samochód sie porusza...12,7 V ? to min o 1V za mało

    M

    0
  • #7 19 Wrz 2018 22:34
    T5
    Admin grupy Samochody

    spedero napisał:
    Położenie pedału przyśpieszenia: 2.87 %
    Napięcie w instalacji elektrycznej - zacisk 30: 12780 mV
    Pedał przyśpieszenia: napięcie czujnika 1: 1515.8 mV
    Pedał przyśpieszenia: napięcie czujnika 2: 576.0 mV
    spedero napisał:
    Położenie pedału przyśpieszenia: 0.00 %
    Napięcie w instalacji elektrycznej - zacisk 30: 12780 mV
    Pedał przyśpieszenia: napięcie czujnika 1: 988.6 mV
    Pedał przyśpieszenia: napięcie czujnika 2: 277.4 mV


    Ładnie widać, napięcie czujnika1 i 2 w momencie wystąpienia błędu.

    0
  • #8 20 Wrz 2018 04:11
    spedero
    Poziom 4  

    Też tak właśnie myślę że to chodzi o spadek napięcia.
    Jutro będę wyciągał alternator bo właśnie na nim są różne napięcia np raz odpalę auto jest trochę ponad 12V, drugim razem ponad 13 i sporadycznie ponad 14
    A na alternatorze chyba zawsze powinno być ponad 14V?

    0
  • #9 20 Wrz 2018 13:15
    Launch78
    Poziom 15  

    masz duze wachania pradu zreszta w module 19 masz opis o poradach spoczynkowym i zarzadzania energia autka. problem tkwi z regulatorze napiecia . po odpaleniu auta ładowanie powinno utrzymywac sie na posiomie 13,8 -14,4V , sprawdz głowny przewod zasilania od akumulatora do zacisku na alternatorze.

    0
  • #10 22 Wrz 2018 18:51
    spedero
    Poziom 4  

    Tak powinien wyglądać alternator?Audi A4 B8 2.0 TDI silnik CAGA - Przełączanie w tryb awaryjnyAudi A4 B8 2.0 TDI silnik CAGA - Przełączanie w tryb awaryjny

    0
  • #11 12 Paź 2018 00:49
    spedero
    Poziom 4  

    Odświeżam temat gdyż w dalszym ciągu problem nie został rozwiązany.
    W dalszym ciągu w aucie włącza mi się tryb awaryjny i nie mam pojęcia gdzie jeszcze mam szukać.
    Nie będę wklejał kolejnych skanów bo one są niemalże identyczne.
    Czynności, które do tej pory wykonałem to:
    -wymieniłem EGR
    -wymieniłem przepustnicę
    -wymieniłem elektrozawór doładowania N75
    -wymieniłem akumulator na Varta Dynamic Silver 110Ah
    -wymieniłem klemę plusową razem z nowym ładunkiem pirotechnicznym
    -wymieniłem całą klemę minusową
    -wymieniłem moduł hamulca ręcznego
    -wymieniłem czujnik pod pedałem hamulca
    -wymieniłem pedał gazu
    -wymieniłem komputer silnika
    -wymieniłem przekaźnik 643 koło komputera silnika
    -dorobiłem pod maską dwa punkty masy
    -zregenerowałem alternator Boscha 140A (wymieniłem regulator napięcia na Bosch, dwa łożyska i koło pasowe)
    -myślałem, że jeszcze w alternatorze może uwalone są diody albo coś innego i założyłem na podmiankę drugi alternator o takich samych parametrach ale to niestety nic nie dało
    -wyciągnąłem na wierzch komputer silnika i całą tą skrzyneczkę koło niego, szarpałem, ciągałem kablami i wtyczkami - tryb awaryjny się nie włączał
    -dodatkowo ściągnąłem osłonę pod kierownicą i tam również szarpałem kablami - rezultat identyczny, brak wywalenia błędu
    -szarpałem również wszystkimi wtyczkami w komorze silnika i też błędu nie wywaliło
    -sprawdziłem wszystkie bezpieczniki
    -przeczyściłem niemalże wszystkie styki
    -sprawdziłem również wizualnie stan kabli i wtyczek przy kołach

    Jedyne co zauważyłem to identyczny tryb awaryjny włącza się kiedy na zapłonie czy podczas pracy silnika wypnę tą białą wtyczkę, która znajduje się koło komputera silnika albo jak bezpośrednio wypnę pedał gazu. Nie wiem naprawdę gdzie szukać.

    Dzisiaj jak wywaliło mi tryb awaryjny i jak podpiąłem komputer to jak zwykle pokazało mi "słaby sygnał na 2 czujniku pozycji położenia pedału przyspieszenia". Przy tym błędzie pierwszy raz pokazało taki parametr:
    Prędkość pojazdu: 255 km/h a auto oczywiście stało w miejscu.
    Żadnych innych błędów nie było, nawet o tej prędkości samochodu, oczywiście poza Elektroniką hamulców i Hamulcu postojowym. Błędy te dotyczyły błędów na sterowniku silnika, że trzeba na silniku odczytać usterki. A na silniku jest tylko właśnie o tym czujniku na pedale przyspieszenia.

    Ostatnio jak wymieniłem regulator na alternatorze to cały tydzień pojeździłem autem bez żadnych usterek, albo to był tylko taki zbieg okoliczności. Po tygodniu oczywiście na nowo się zaczęło i nie ma reguły czy tryb awaryjny włączy się podczas jazdy czy podczas włączenia samego zapłonu.

    Napięcie na akumulatorze jest troszkę ponad 12.6V.
    Sprawdzałem napięcie na wtyczce od pedału i na dwóch pinach jest po 5V.
    Jest też taka przypadłość, że jak odpalę auto to na zimnym na alternatorze jest 14,5, 14,6V a jak pochodzi troszkę i się zagrzeje to spada do 13,2, 13,3V. A nieraz jak tylko odpalę to od początku jest 13 z kawałkiem. Czyżby regulator jak się rozgrzeje nie daje aż tak wysokiego napięcia? Natomiast podczas jazdy i jak puszczę na biegu nogę z gazu to napięcie ładowania wzrasta z 13,2 na 14,4, 14,5V. Rozumiem, że regulator działa prawidłowo.

    Nie wiem co mam jeszcze dodać. Może to, że dwa razy tryb awaryjny włączył się na drodze dokładnie w tym samy miejscu. Mianowicie miało to miejsce zaraz po zjechaniu z autostrady i dojechaniu do ronda. Jak to przed rondem trzeba troszkę przyhamować i zredukować bieg. Jak dobrze pamiętam to stało się jak już kończyłem zwalniać i jak tylko wjechałem na rondo. Strasznie to jest irytujące. Z dwa albo trzy razy stał się tak, że włączył się tryb awaryjny i całkowicie pedał gazu przestał reagować. Wtedy dodatkowo pojawił się błąd na 1 i 2 czujniku jednocześnie na pedale gazu.

    Co może mieć jeszcze wpływ na przełączanie się auta w tryb awaryjny? Może ktoś jest w stanie podpowiedzieć gdzie jeszcze można szukać usterki? Bardzo proszę o pomoc.


    Dzisiaj podłączyłem akumulator do prostownika i pokazał, że akumulator naładowany jest tylko w 25%. Dziwne bo on ma tylko miesiąc. Natomiast VCDS pokazuje, że naładowany jest w 90% ale ma tylko 73Ah naładowania. Nie rozumiem też tego bo mam akumulator 110Ah i już dwoma kodami kodowałem. Kiedy te były do 110Ah.

    0
  • #12 18 Paź 2018 22:46
    Makxio
    Poziom 17  

    Wykonałeś kawal roboty a dalej nic....

    Wydaje mi sie, ze cos moze jednak bedzie z instalacja , czy jesteś w stanie sprawdzić, jak wyglada pobor pradu w momencie gdy auto jest zamknięte ? (pobór prądu w stanie czuwania, czy cos czasem nie zjada Ci prądu i rozładowuje akumulator.

    dziwne jest tez to napięcie ładowania, od razu i zawsze powinno być w okolicach 14V.

    M.

    0
  • #13 20 Paź 2018 04:23
    spedero
    Poziom 4  

    Pobór prądu w spoczynku mam 0 albo 0,01A także tutaj jest ok. Aczkolwiek z instalacji pod deską na wiązce na której jest pedał wywaliłem coś takiego. Ktoś coś przede mną robił. Teraz jeżdżę narazie trzeci dzień i testuję. Mam nadzieję, że to było przyczyną. Audi A4 B8 2.0 TDI silnik CAGA - Przełączanie w tryb awaryjny

    0
  • #14 20 Paź 2018 15:16
    fineks666
    Poziom 2  

    Mam przyjacielu IDENTYCZNE objawy. Kupiłem samochód równo miesiąc temu i od tego czasu 3 razy tryb awaryjny.
    1) stałem pod domem, kodowałem sobie coś na kompie nagle tryb awaryjny. Od razu sprawdziłem błędy. Czujnik pedału gazu. Pojechałem się przejechać i dalej to samo. Postawiłem pod domem. Z rana do mechanika, pedał gazu już w ogóle nie działał. U mechanika postał 2 dni. Ten go odpala a tam nic. 0 błędów, 0 trybu awaryjnego. Powiedział żeby jeździć i zobaczymy.
    2) po 4 dniach żona dzwoni że chciała ruszyć spod pracy, tryb awaryjny, pedał gazu bez reakcji. Poszedłem tam, zacząłem robić dziwne rzeczy zauważyłem że tak jak w poprzednim przypadku Aku spadł do 50%. Coś zacząłem gmerać przy Aku ale nic. Odpiąłem wtyk przy alternatorze, zauważyłem że do wtyczki prowadzi tylko 1 przewodzik. Tylko 1 bez żadnej masy czy coś. Nie wiem czy tak ma być ale ok. Wpiąłem spowrotem. Zdjąłem osłonę pod kierownicą, wypiąłem kostkę gazu, psiknąłem kontaktem-gaz zaczął działać. Dojechałem do domu na awaryjnym pod domem tryb awaryjny zniknął. Od tego czasu 2 tygodnie spokoju. Myślałem że po temacie.
    3) W zeszły wtorek po pracy wchodzę do samochodu który stał 8 godzin, odpalam, tryb awaryjny, gaz nie działa. Wkurw nie zawsze tej ziemi. Samochód mam miesiąc. Myślałem że się rozpłacze. Gdy te 2 tygodnie było ok profilaktycznie kupiłem drugi pedał gazu. No to go teraz zamieniłem. Niestety nic. Pojechałem z kumplem do domu, wziąłem kompa, wróciłem. 3 błędy. Za niski sygnał czujnika 1, za wysoki czujnika 2 i niezrozumiała korelacja między nimi. Zmieniłem spowrotem pedał na stary, psiknąłem kontaktem, poszarpalem kablami-swoją drogą napiętymi jak baranie jaja. Wpiąłem wtyk -pedał zaczął działać. Myślę, coś z kablami lub z wtyczką. Zadzwoniłem do mechanika. Potwierdził moje przypuszczenia. Postawiłem wóz u niego w środę. Kazał zamówić pedał ale z wtyczką od razu. Puści drugą instalacje z boku z nową wtyczką. Jeśli będzie ok to ok. Jeśli nie , sterownik do wymiany. Samochód w poniedziałek do odbioru będzie. Zobaczymy. A u Ciebie kolego jak jest?

    0
  • #15 20 Paź 2018 20:56
    Makxio
    Poziom 17  

    Kolego Spedero, coś takiego wyciągnąłeś z pod deski ?
    Tam musiały być niezłe porwane kable ...czy to auto to nie jest po jakimś dzwonie porządnym ?

    M.

    0
  • #16 21 Paź 2018 04:42
    spedero
    Poziom 4  

    No właśnie nie widać żeby było bite. Tak to wyciągnąłem spod deski rozdzielczej. To było na wiązce pedału gazu. Narazie jeżdżę i mam nadzieję, że już będzie ok. Może faktycznie gdzieś coś dobrze nie łączyło na tej śmiesznej dorabianej kostce. W miejscu gdzie widać osłonki kable są tylko zaciskane w jakiejś rurce łączeniowej. Elektryk twierdzi że to wyglądało tak jakby tam instalacja się topiła czy coś takiego. Jak to nie pomoże to będzie prowadził bokiem nowe kable od pedału prosto do komputera.

    0
  • #17 22 Paź 2018 16:33
    fineks666
    Poziom 2  

    Ja dziś odebrałem wóz. Mam puszczoną drugą instalację obok. Zobaczymy.

    0
  • #18 23 Paź 2018 18:10
    spedero
    Poziom 4  

    Mam nadzieję że pomoże. U mnie narazie jest ok. Zastanawiam się tylko dlaczego VCDS pokazuje mi że akumulator mam naładowany do 65Ah a fizycznie jest 110Ah i to do tego ładowany prostownikiem. Akumulator ma tylko 2 miesiące i zakodowany też jest prawidłowo.

    0
  • #19 23 Paź 2018 20:12
    fineks666
    Poziom 2  

    A jakiej mocy masz alternator? Ile pokazuje Ci ładowanie? Moim zdaniem te wskazania naładowania akumulatora lekko kłamią. Mi też pokazuje raz 100% na MMI potem nagle 65%. Jak zapalam samochód po nocy to ładowanie 12,8 jakiś czas potem 13,4 i rośnie do 14,5v i potem tak się trzyma. Ja aku mam 80Ah. A dlaczego mówię że coś kłamie? Odebrałem wóz od mechanika i było 5% Czyli niby zdechł. A kręcił jak szalony i odpalił bez jakiegokolwiek problemu. U mnie na razie też ok. Ale ostatnio 2 tygodnie było ok więc się nie jaram póki co 😉.

    0
  • #20 24 Paź 2018 10:50
    spedero
    Poziom 4  

    Ja też na razie się nie jaram. Dopiero tydzień jest dobrze. Mi też się wydaje, że to trochę kłamie chociaż na necie widziałem zdjęcia gdzie pokazane było że akumulator naładowany jest w 90 kilku procentach i ma pojemności 100Ah także nie wiem. Jednak auto pali za pierwszym razem więc chyba jest dobrze. Na spoczynku nic nie kradnie prądu bo pobór mierzyłem i mam 0,01A. Wcześniej brał 0,4A ale wymieniłem regulator na alternatorze i jest ok. Co do alternetora to nie powiem ile ma mocy w watach bo nie pamiętam ale ma 140A. Co do ładowań jest podobnie jak u Ciebie. Jest ono zmienne i rośnie jak np. włącze kilka odbiorników (światła i grzanie tylnej szyby) jak wyłączę to spada do ponad 13V.

    0