Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW E46 330XD - Nie włącza się wentylator klimatyzacji/chłodzenia

12 Wrz 2018 10:19 315 4
  • Poziom 5  
    Pacjent BMW E46 330XD 2002 rok
    Klimatyzacja automatyczna
    Wentylator 3 pin (plus,minus,sterowanie)

    Problem :
    Nie włącza się wentylator klimatyzacji . Po uruchomieniu klimatyzacji ,chłodzi , lecz nie włącza się wentylator który powinien się załączyć z automatu . Kupiłem drugi działający oraz podłączałem 7 innych i cisza. Wentylator podpinając za modułem działa , prąd na wtyczce jest +12V , wymieniałem panel klimatyzacji automatycznej który też jest czasami przyczyną nie działania wentylatora , bezpieczniki również sprawdzone wszystkie są dobre . Czy jest możliwość sprawdzenia napięcia na sterowaniu ? Czy ktoś posiada schemat gdzie idzie sterowanie od wtyczki wentylatora do panelu lub innego sterowania ?

    Ps. Wentylator również nie włączył się gdy temperatura była wyższa (lekko zapowietrzyłem układ przy zmianie płynu chłodzącego)
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 31  
    Sterowanie biegnie jak dobrze pamiętam do sterownika silnika, jak nic nie pochrzaniłem do jest to sygnał cyfrowy i ciężko będzie sprawdzić je miernikiem. Spróbuj wysterować wentylator z komputera diagnostycznego.
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 5  
    Próbowałem i też cisza , wnioskuję że albo kabel jest gdzieś sparciały,urwany czy coś przez poprzedniego właściciela dlatego moje pytanie odnośnie gdzie biegnie albo jest to wina komputera . Nie widzę innych przyczyn
  • Poziom 26  
    A czy auto się przegrzewa na postoju? Gdy wlaczysz klime to ciśnienia rosną do jakich wartości? Wentylator nie włącza się z automatu przy klimie, tylko po wtedy jak ciśnienie wzrośnie.
  • Poziom 43  
    Przy takich temperaturach jak teraz wentylator pomocniczy powinien zastartować maks kilka sekund po odpaleniu klimatyzacji, chyba że już nie ma czynnika i ciśnienia, ale wtedy nie chłodziło by powietrza w kabinie. Poza tym nie działa po wysterowaniu z komputera. To jest sterowanie PWM (albo i nie - może było różne zależnie od rocznika), wtedy zmierzyć można oscyloskopem ale nie wiem jakie wypełnienia prawidłowo go wysterowują. Kabel lub sterownik zostaje, jeśli wentylatory są pewne.
    Co do pozostałych kwestii - tam jest wentylator główny na wiskozie napędzany z silnika, jak dobrze pamiętam, więc się nie przegrzeje auto i klima też jako tako będzie pracować nawet bez pomocniczego.
    I jeszcze jedna rzecz-poza modułem działają piszesz-jak były testowane? Innym modułem? Znasz parametrzy wypełnienia? Nie wiem jak w e46 ale w e39 były 2 albo 3 rodzaje wentylatorów pomocniczych, każdy inaczej sterowane, może tu też nie podejdzie każdy, ale niech ktoś to zweryfikuje.