logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

[Rozwiązano] Przesyłanie obrazu z kamer na duże odległości, powyżej 5km

Goomyboi 25 Paź 2018 14:55 2736 5
  • #1 17517225
    Goomyboi
    Poziom 5  
    Ocena: 1
    Witam wszystkich,

Słowem wstępu, jestem "świeżakiem" na forum, ale jakiś czas już je przeglądam.
    Chcę w najbliższym czasie poważniej zająć się elekroniką, zatem chciałbym ewidencjonować tutaj swoją obecność.
    Mam nadzieję, że też będę mógł służyć pomocą.
    Tymczasem liczę na Wasze wsparcie, z góry dziękuję.

Do meritum:

Dostałem dosyć nietypowe zapytanie (do tej pory zajmowałem się montażem cctv i alarmów "stacjonarnie"),
    a nie mam doświadczenia w przesyle sygnału na ponad 5km.

Na działce oddalonej od biura o 5km (być może nieco więcej) mają być zainstalowane 4 kamery, obraz ma być przesyłany do biura.
    Czy zasadne będzie rozwiąznie jak poniżej, jeśli ktoś ma sprawdzony pomysł, z największą przyjemnością nauczę się czegoś nowego:

Videoserwer w biurze podłączony do komputera, który się tam znajduje i UPS-a (wielkości dysków i obciążenia prądowego jeszcze nie liczyłem).
    Ze względu na odległość zamierzałem użyć radiolinii 5GHz - Ubiquiti airFiber AF-5X + DishEter 23 Slant.
    Tylko w obecnej sytuacji nie wiem, czy możliwe będzie przesłanie stabilnego obrazu jedną anteną ze wszytkich kamer (parametry jak Kamera tubowa ip hikvision ds-2cd2t25fwd-i5 2mpx 2.8mm ir50).
    Jeśli chodzi o wysyłanie sygnału to znalazłem rozwiązanie 1 kamera - antena, ale nie chciałbym tego robić,
    wolałbym po prostu sygnał z jednego urządzenia, jeśli to możliwe.
    Na działce jest prąd do zasilenia urządzeń (chociaż z tym nie będzie problemu) i wszystkie urządzenia zasilić zbiorczo w dodatkowej skrzynce (+ PoE, wydaje mi się też postawienie UPS-a na działce).

Za każdą radę będę wdzięczny.
  • #2 17517385
    Artur k.
    VIP Zasłużony dla elektroda