Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

PEUGEOT 1007 - Elektryczne drzwi-brak reakcji

adamk101 09 Lis 2018 09:56 201 2
  • #1 09 Lis 2018 09:56
    adamk101
    Poziom 12  

    Witam.
    Jak sprawdzić czy problem jest w drzwiach lub w mechanizmie ich przesuwu pod fotelami?
    Gdzie jest ukryty silnik przesuwu?
    Drzwi prawe, bo z nimi jest problem , można otworzyć ręcznie i zamknąć ręcznie. Dociąganie działa i przy ruchu klamką przy drzwiach zamkniętych też słychać cichy grzechot.
    Komputer sygnalizuje błąd i brak możliwości inicjalizacji.
    Lewe działają bez problemu.
    Czy jeśli drzwi pozostaną w połowie drogi i wyłączymy zapłon, to powinny się zamknąć z pilota lub przycisku?
    Dziwne jest, że nikt nic nie wie w takim top-owym temacie jak drzwi w 1007. :)
    Ponieważ lewe drzwi także nie są takie idealne, bo już ze trzy razy nie otworzyły się i na wyświetlaczu pojawił się left door error, przeprowadziłem badania.
    Jeśli oboje drzwi są do połowy otwarte przy odpiętym aku, to po podpięciu aku żadne z nich nie wykonają ruchu.
    Oba możemy domknąć mechanicznie i potem sprawne działają, a niesprawne sygnalizują błąd.
    Omawiamy więc sprawne drzwi: po zamknięciu mechanicznym następuje elektryczne domykanie i coś jeszcze (w niesprawnych również słychać domykanie, ale brak jest tego "czegoś jeszcze" co chyba jest powiązane z ruchem klamki) i po tej sekwencji drzwi są gotowe do otwarcia.
    Zamówiłem siłownik klamki, bo wszystkie znaki wskazują na niego.

    0 2
  • #2 15 Lis 2018 09:17
    adamk101
    Poziom 12  

    Wymieniłem siłownik klamki i lipa.
    Komputer pokazuje brak zasilania silnika drzwi po mechanicznym zamknięciu i błąd stały inicjalizacji drzwi.
    Może ktoś ma pomysł na rozwiązanie tego problemu?
    Oba bezpieczniki 40 A od drzwi są sprawne.
    Po dokonaniu adaptacji w ustawieniu "N" i po naciśnięciu przycisku słychać pracę zwolnienia dociągacza i trzy piknięcia z błędem drzwi na wyświetlaczu.
    Jak dostać się do silniczka przesuwu drzwi celem dokonania pomiaru?
    Gdzie jest komputerek sterujący silniczkiem i odwracający polaryzacje przy zmianie kierunku przesuwu?

    Tu jest wszystko:
    http://jimbutterworth.co.uk/5doormotors.htm

    0
  • #3 18 Lis 2018 14:44
    adamk101
    Poziom 12  

    Układ przesuwu drzwi ma trzy elektryczne elementy wykonawcze:
    1) Siłownik klamki działający tylko przy otwieraniu z użyciem przycisku lub pilota.
    Siłownik ciągnie za linkę i odblokowuje zamek, co jest potwierdzane zmianą stanu mikroswitcha w tylnej części drzwi, a sygnał przenosi się do przedniego słupka przez multi-złącze i dalej do komputera drzwi. Przy ręcznym otwieraniu od środka siłownik nie działa i jest to prosta wskazówka czy jest uszkodzony czy też nie?
    Siłownik jest sterowany z modułu BSI przez układ pośredniczący cut-off, którego funkcjonalność tymczasowo jest nieznana(driver+protekcja)
    2) Siłownik domykania drzwi jest sterowany z modułu BSI i do niego wysyła sygnał zwrotny o stanie zatrzasku domykania. Nawet przy wyjętych bezpiecznikach 40 A od drzwi, układ ten działa, co jest rozsądne, bo umożliwia zamknięcie drzwi w przypadku awarii systemu przy zamykaniu mechanicznym.
    3) Silnik główny ciągnący linkami w obu kierunkach zasilany i sterowany z komputera drzwi.
    Jak to działa?
    Naciskamy przycisk OPEN (pilot lub konsola).
    Komputer drzwi odbiera sygnał i uruchamia siłownik klamki, który zmienia stan mikroswitcha.
    Komputer BSI odbiera ten sygnał i uruchamia zwalnianie tylnego domykacza drzwi.
    Domykacz po wykonaniu fazy odmykania zmienia stan mikroswitcha, którego sygnał jest przesyłany do komputera drzwi i zezwala na uruchomianie sinika głównego w kierunku OTWIERAJ aż do zmiany stanu LIMIT SWITCH przy pełnym otwarciu.]
    Jeśli LIMIT SWITCH nie zmieni stanu, to po osiągnięciu stanu końcowego komputer drzwi odczyta OVERCURRENT i zmieni automatycznie ruch silnika na ZAMYKAJ.

    Dodano po 1 [godziny] 59 [minuty]:

    Wrócę jeszcze na chwilkę do elementu numer dwa:
    PEUGEOT 1007 - Elektryczne drzwi-brak reakcji
    Z pozoru wynikałoby, że silnik pracuje w dwie strony domykanie odmykanie, ale jednak tak nie jest.
    Silnik pracuje w jednym kierunku.
    Styk S1 jest stykiem informującym o jednym z położeń (nie wiem o którym), natomiast styk S2 powoduje rozłączenia zasilania silnika po osiągnięciu stanu S2 i jego ponowne wzbudzenie możliwe jest jedynie poprzez diodę D1. Stan S1 jest analizowany przez komputer BSI, a stan S2 może być, ale już w specyficzny sposób i prawdopodobnie nie jest.
    pin1 stan S1 open=H closed=L
    pin2 GND
    pin3 VCC
    pin4 wyzwalanie jeśli S2=open
    Brak zmiany stanu S1 również powinno zablokować sterowanie silnikiem od przesuwu, gdyż komputer BSI nie widząc, że domykacz został otwarty nie powinien wystawić do komputera drzwi zezwolenia na uruchomienie silnika przesuwu.

    PEUGEOT 1007 - Elektryczne drzwi-brak reakcji

    1