Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Iveco Daily skrzynia automat - Iveco przełaczanie biegów w automacie błąd 145

ernilee 01 Jan 2019 23:12 13428 39
  • #1
    ernilee
    Level 10  
    Witam
    Mam taki problem w aucie Iveco Daily 2012r 2,3 z automatem:
    - przy włączonym zapłonie przełącza biegi co słychać że elektrycznie przełącza z N na 1 lub R i na wyświetlaczu również zmienia się info o położeniu automatu - mechanizm jest oczywiście elektryczny
    - po odpaleniu auta najpierw pisze ze gearbox ok a pózniej wywala info o błędzie i biegi nie wchodzą i brak reakcji na przełączanie.
    Co do błędów to napisze rano jakie informacje wyświetla komputer przy błędzie

    Poza tym jakim interface, pytanie tu o jakimś tanim sprzęcie, przeczytać te auto by w oprogramowaniu była obsługa ustawień sprzęgła?

    Ktoś jest w stanie pomóc?
  • #2
    ernilee
    Level 10  
    Problem rozwiązany. W komputerze skrzyni wysiadł tranzystor sterujący, po wymianie wszystko hula. Jest to wykonawczy tranzystor sterujący elektrozaworami. Naprawa jest prosta i bezproblemowa a ktoś mający choć trochę wiedzy o lutowaniu zaoczędzi ponad 300zł na naprawie... Należy wymienić SMD BUK7608-55A 55V 75A 170W - koszt tranzystora około 5-6zł.

    Pozdrawiam
  • #3
    hansOAKpl
    Level 12  
    Jakim przyrzadem diagnostycznym polaczyles się ze sterownikiem skrzyni??
  • #4
    ernilee
    Level 10  
    Eltrakiem, KTS 350, oraz takim Maxieku który nic nie pokazywał, później myślenie, sprawdzenie mechanizmu sterującego, wyjęcie sterownika, rozklejenie i wymiana tranzystora sterującego. Byłem u "mechaniora" z KTS i kazał skrzynię wyjmować bo mechanizm ten elektryczny bo sprzęgło... dałem na luz i zrobiłem jak mój lokalny mechanik mówił. No i wyszedłeszło tak jak mówił. Teraz mam problem z drugim autem i ta sama awaria przy 330tys a auto stoi rok nielatane 300km ode mnie i jak mówią nie przełącza biegów, ale komp pokazuje inny błąd o baraku zasilania lub spadku napięcia sterownika. W piątek sprawdzą instalację , ewentualnie wyjmują mi sterownik wysyłają do mnie, rozklejam i miernikiem się posprawdza.
  • #5
    hansOAKpl
    Level 12  
    Konkretną odpowiedź. Ja mam pod ręką jedynie Delphi ale ono wcale nie widzi tego sterownika. W tych skrzyniach chyba po ich wyjęciu trzeba robić adaptacje posowu sprzęgła?
  • #6
    ernilee
    Level 10  
    Tak pod warunkiem iż będzie grzebane przy sprzęgle bo naprawa sterownika nie ma nic do tego. Oczywiście sterownik jest elektryczny w tym wypadku a nie hydrauliczny. Nawet jak nie zrobisz adaptacji to możliwe że będzie git. Ja będę wiedział już w przyszłym tygodniu jak wygląda sprawa po wymianie sprzęgła i naprawie sterownika czy bez adaptacji będzie dobrze i czy ustawi się samo czy będzie zerowanie ustawień.
  • #7
    hansOAKpl
    Level 12  
    No właśnie jak wymienisz to sprzęgło to podobno ustawia się zakres początkowy i końcowy w mm, rozmawiałem z jednym mechanikiem i mówił że on to kalibruje JalTest-em. Tylko ciekawe skąd do kad robi się ten pomiar. Jak masz zdjęta skrzynie to sprawdź czy Ci się widełki nie przycinają
  • #8
    kamiloskop
    Level 23  
    Właśnie mam taki sam problem po wymianie tarczy sprzęgła wyskoczyło to ustrojstwo. Biegi na zapłonie włączy, po odpaleniu zmienia i wywala błąd. Wcześniej wszystko ok. Czym zrobić konfiguracje po wymianie tarczy sprzęgła. Maxi ecu chyba tego nie tyka
  • #9
    ernilee
    Level 10  
    czyli wyjmij kompa ze skrzyni rozklej i wymień tranzystor...
    MaxiEcu nie warte nawet 50zł... nic nie robi i nie warte swej ceny.... mi kazano logi przesyłać bo coś poprawią a producent zapewniał że all robi, z innymi autami częściowo zaczytasz błędy ale lepiej przepić tą kasę...
  • #11
    ernilee
    Level 10  
    Pisałem że 145 to wyskakuje "za niskie napięcie sterowania lub brak zasilania" główny objaw to właśnie jak wcześniej napisałem uszkodzenie tranzystora bo jest przegrzany i o dziwo działało na luzie a przy odpaleniu nie... ..
    W drugim po wymianie sprzęgła lekko szarpał przy ruszaniu i trzeba było nastawy zrobić. Ale działa bez problemu
  • #12
    hansOAKpl
    Level 12  
    U mnie szarpało samochodem przy ruszaniu i jak się zagrzał to przy wbijaniu 2ki potrafił zgrzytnac. Zdjalem skrzynie, wyczyściłem sworzeń na widełkach oraz wałek na skrzyni po którym porusza się łożysko oporowe, potem nasmarowalem i teraz pięknie śmiga
  • #13
    kamiloskop
    Level 23  
    Czym robiłeś tą diagnostykę że błąd ci pokazało.
    W drugim tzn dwa auta miałeś z podobnym problemem ??
    Zastanawiam się powoli czy nie lepiej wywalić tego robota i manulana skrzynie zrobić.
  • #14
    hansOAKpl
    Level 12  
    Mechaniczne nie jest to bardzo skomplikowany zabieg ale elektrycznie to już sporo zabawy, chyba że masz orginalny interfejs Iveco Easy i wykodujesz ta skrzynie z ECU oraz sterownika ABS. Po odłączeniu sterownika skrzyni nie odpalisz samochodu. Poza wymiana skrzyni, wybieraka, modułu pedałów ze sprzęgłem i wysprzeglikiem to jeszcze wymiana wału napędowego bo inna długość. Też nie jest to tani zabieg
  • #16
    hansOAKpl
    Level 12  
    Będziesz miał po pierwsze odwrócone biegi czyli tam gdzie 1 będzie 2 itd. Poza tym tak jak pisałem trochę zabawy z elektryką, przy odpalaniu wciśnięty stop, mogą się pojawiać błędy z Abs-u. Jak masz pod ręką Easy Eltraca to wykodujesz i z głowy, tylko mało kto to ma.
  • #17
    ITALMOTO
    Level 2  
    Witam. Post pomocny opowiem moją sytuację IVECO 2013 35S21 skrzynia AGILA to samo co u Was, w trasie pracownik się zakopał i się zaczęły problemy, PRZY OKACJI BYŁA WZMACNIANA RAMA I WIELLLE INNYCH PRAC ale do konkretów rozebrałem i sprzęgło ładne ale dałem do okucia grubość sprawdzona, łożysko nowe sprzęgło wyzerowane:
    I raz po złożeniu szarpanie samochód nie chciał wbić wstecznego, zaświeciła się kontrolka skrzyni i stanęło - zdemontowany sterownik wymieniony tranzystor i po ponownym włożeniu uszkodzony siłownik zmiany biegów błąd nie pamiętam ale dopiszę, zdemontowane jeszcze raz sprzęgło (II) i założone na przyrządzie zaciągnięty docisk, kupione sterownik i z klonowany iii było lepiej ale szarpie - adaptacja texa nie pomogła,
    założone III raz sprzęgło przyrządem i zaciągnięte do oporu sprzęgło wcześniej jeszcze raz wyzerowane oczywiście texa - najlepsza opcja ale nie zawsze 1 wchodzi płynnie dwójka rzadko ale niekiedy szarpnie i nie zawsze wchodzi wsteczny, wyłanczam daje N R odpalam i jeszcze raz i jest ok, macie pomysł, adaptacja czymś innym???
  • #18
    hansOAKpl
    Level 12  
    Docisk o ile kojarzę jest samonastawny i nie ma opcji cofnięcia go tak jak w Luku w autach osobowych. Coz że zaprogramujesz grubość tarczy jak docisk bierze w innym miejscu
  • #20
    hansOAKpl
    Level 12  
    Hmmm, ciekawe, oglądałem dziada ale nigdzie opcji cofnięcia go nie widziałem. Swoją drogą też nie znalazłem przyrządu do montażu tego sprzęgła (ciągnione) W osobówkach jest dociskane i tam wiem jak wygląda wstępne naprężenie ale poza Lukiem nie kojarzę aby dało się cofnąć. X-tend na pewno się nie da

    Dodano po 5 [minuty]:

    Jeżeli chodzi o interfejs to podobno czeski FiCom daje sobie radę z Daily ale nie mam tego sprzętu i na 100% nie jestem pewien. Jeżeli ktoś posiada ten sprzecik to chętnie wyslucham o nim opinii
  • #21
    ITALMOTO
    Level 2  
    Opcja regulacji jest.
    Docisk sprzęgła ciągne przyrządem mocowanym w łożysko docisku tzn. łożysko przerobione ze w spawaną szpilką + przyrząd do sprzęgieł,, łożysko blokuje w docisku i heja,
    a co do adaptacji to wiadomo za każdym razem po założeniu sprzęgła
  • #22
    hansOAKpl
    Level 12  
    Temat przyrządu to sobie ogarnę, dramatu nie ma, tyle tylko że nie spotkałem takiego w sprzedaży. Mógłbyś mi podesłać nawet na priv gdzie ta zaraza ma ta regulacje ?? A z tym szarpaniem to obejrzyj sobie okładzinę sprzęgła, ja raz dałem do wymiany okładzin i tak je nabili że biła samą tarcza. Albo na tokarkę i zobaczysz czy jest bicie
  • #23
    spid23
    Level 8  
    Dzień dobry,
    Mam taki problem w aucie Iveco Daily 2009r 3,0 CNG półautomat.
    Skrzynia ładnie pracuje ale tylko do 4 biegu, 5 oraz 6 nie wrzuca ani na automacie anie na przerzucaniu ręcznie. Usterka wystąpiła podczas jazdy. Dodam że kiedyś już tak się zrobiło ale problem sam ustąpił jednak tym razem już nie chcę.
    Czy ktoś jest mi w stanie pomóc z tym problemem ?
  • #24
    hansOAKpl
    Level 12  
    Jaki błąd wyskakuję bo na pewno jakiś jest. Skrzynia przechodzi w tryb awaryjny.
  • #25
    spid23
    Level 8  
    Usterka naprawiona przyczyną buł czujnik ABS lewego koła. Auto znowu przerzuca normalnie biegi. Natomiast teraz wyskoczyły nowe błędy. Service ABS, ASR failure braking system Failure 054. Oraz na dole w lewym rogu zapaliły się 3 żółte kontrolki: ABS, żółty wykrzyknik w kółku, i wykrzyknik w trójkącie. Nie da się wykasować tych błędów lecz auto działa normalnie tylko po każdym odpaleniu wyskakują te same błędy. Jakieś pomysły ?
  • #26
    hansOAKpl
    Level 12  
    Czym ty to czytasz?? Elmem jakimś??
  • #28
    Termik42
    Level 7  
    Nie wiem jaki mam błąd - ale zmagam się z tym już 4 rok,, i nikt sobie nie poradził,, każdy: czujnik ABS lub tym podobne diagnozy.
    Otóż auto po odpaleniu zimnego wrzuca biegi i nie ma problemu, i jakby go nie gasić cały dzień to przelata w99% bez problemu. Raz na jakiś czas wyrzuci jednak błąd skrzyni biegów, wyrzuci na luz i nic mu nie zrobisz, jedynie odpięcie klemy za drugim/trzecim razem pomoże.
    Jednak gdy go się zgasi ciepłego = amen w butach. Można odpalać 50 razy,, nie pomoże,, raz odpala z wciśniętym hamulcem, innym razem nawet jak lewarek nie jest na neutralu - istna ruletka. Czy to właśnie może być wina tego tranzystora? Drugie pytanie - w którym miejscu jest zamontowany sterownik skrzyni?
  • #29
    Pkoczer
    Level 1  
    Witam
    U mnie również błąd 145 siłownik sprzęgła, zwarcie lub przerwa - aktywny. Po przeczytaniu wątku zamówiłem tranzystor i go wymieniłem. Niestety błąd nie zniknął. Nie da się go skasować komputerem. Po włączeniu zapłonu dopóki nie wyskoczy błąd to biegi sie przełączają. Pomoże ktoś?
  • #30
    penerkox
    Level 4  
    Podpinam się pod temat. U mnie ten sam problem. Podczas jazdy losowo raz 1km raz 10km wywala komunikat ,,service: gearbox failure". Wymienione zostały tranzystory w sterowniku i nic to nie dało. Podejrzewam ten elektryczny wysprzeglik 013981000046. Mam natomiast pytanie czy po wymianie tego ,, wysprzeglika" trzeba coś programować, adaptować? Czy wystarczy odkręcić wypiąć kostkę i wymienić? Samochód to Iveco Daily IV 3.0 model 60c15. Bardzo proszę o odpowiedź/podpowiedź 😇