Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermoPasty.plTermoPasty.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Iveco Daily skrzynia automat - Iveco przełaczanie biegów w automacie błąd 145

01 Sty 2019 23:12 1395 21
  • Poziom 9  
    Witam
    Mam taki problem w aucie Iveco Daily 2012r 2,3 z automatem:
    - przy włączonym zapłonie przełącza biegi co słychać że elektrycznie przełącza z N na 1 lub R i na wyświetlaczu również zmienia się info o położeniu automatu - mechanizm jest oczywiście elektryczny
    - po odpaleniu auta najpierw pisze ze gearbox ok a pózniej wywala info o błędzie i biegi nie wchodzą i brak reakcji na przełączanie.
    Co do błędów to napisze rano jakie informacje wyświetla komputer przy błędzie

    Poza tym jakim interface, pytanie tu o jakimś tanim sprzęcie, przeczytać te auto by w oprogramowaniu była obsługa ustawień sprzęgła?

    Ktoś jest w stanie pomóc?
  • TermoPasty.plTermoPasty.pl
  • Poziom 9  
    Problem rozwiązany. W komputerze skrzyni wysiadł tranzystor sterujący, po wymianie wszystko hula. Jest to wykonawczy tranzystor sterujący elektrozaworami. Naprawa jest prosta i bezproblemowa a ktoś mający choć trochę wiedzy o lutowaniu zaoczędzi ponad 300zł na naprawie... Należy wymienić SMD BUK7608-55A 55V 75A 170W - koszt tranzystora około 5-6zł.

    Pozdrawiam
  • TermoPasty.plTermoPasty.pl
  • Poziom 11  
    Jakim przyrzadem diagnostycznym polaczyles się ze sterownikiem skrzyni??
  • TermoPasty.plTermoPasty.pl
  • Poziom 9  
    Eltrakiem, KTS 350, oraz takim Maxieku który nic nie pokazywał, później myślenie, sprawdzenie mechanizmu sterującego, wyjęcie sterownika, rozklejenie i wymiana tranzystora sterującego. Byłem u "mechaniora" z KTS i kazał skrzynię wyjmować bo mechanizm ten elektryczny bo sprzęgło... dałem na luz i zrobiłem jak mój lokalny mechanik mówił. No i wyszedłeszło tak jak mówił. Teraz mam problem z drugim autem i ta sama awaria przy 330tys a auto stoi rok nielatane 300km ode mnie i jak mówią nie przełącza biegów, ale komp pokazuje inny błąd o baraku zasilania lub spadku napięcia sterownika. W piątek sprawdzą instalację , ewentualnie wyjmują mi sterownik wysyłają do mnie, rozklejam i miernikiem się posprawdza.
  • Poziom 11  
    Konkretną odpowiedź. Ja mam pod ręką jedynie Delphi ale ono wcale nie widzi tego sterownika. W tych skrzyniach chyba po ich wyjęciu trzeba robić adaptacje posowu sprzęgła?
  • Poziom 9  
    Tak pod warunkiem iż będzie grzebane przy sprzęgle bo naprawa sterownika nie ma nic do tego. Oczywiście sterownik jest elektryczny w tym wypadku a nie hydrauliczny. Nawet jak nie zrobisz adaptacji to możliwe że będzie git. Ja będę wiedział już w przyszłym tygodniu jak wygląda sprawa po wymianie sprzęgła i naprawie sterownika czy bez adaptacji będzie dobrze i czy ustawi się samo czy będzie zerowanie ustawień.
  • Poziom 11  
    No właśnie jak wymienisz to sprzęgło to podobno ustawia się zakres początkowy i końcowy w mm, rozmawiałem z jednym mechanikiem i mówił że on to kalibruje JalTest-em. Tylko ciekawe skąd do kad robi się ten pomiar. Jak masz zdjęta skrzynie to sprawdź czy Ci się widełki nie przycinają
  • Poziom 22  
    Właśnie mam taki sam problem po wymianie tarczy sprzęgła wyskoczyło to ustrojstwo. Biegi na zapłonie włączy, po odpaleniu zmienia i wywala błąd. Wcześniej wszystko ok. Czym zrobić konfiguracje po wymianie tarczy sprzęgła. Maxi ecu chyba tego nie tyka
  • Poziom 9  
    czyli wyjmij kompa ze skrzyni rozklej i wymień tranzystor...
    MaxiEcu nie warte nawet 50zł... nic nie robi i nie warte swej ceny.... mi kazano logi przesyłać bo coś poprawią a producent zapewniał że all robi, z innymi autami częściowo zaczytasz błędy ale lepiej przepić tą kasę...
  • Poziom 9  
    Pisałem że 145 to wyskakuje "za niskie napięcie sterowania lub brak zasilania" główny objaw to właśnie jak wcześniej napisałem uszkodzenie tranzystora bo jest przegrzany i o dziwo działało na luzie a przy odpaleniu nie... ..
    W drugim po wymianie sprzęgła lekko szarpał przy ruszaniu i trzeba było nastawy zrobić. Ale działa bez problemu
  • Poziom 11  
    U mnie szarpało samochodem przy ruszaniu i jak się zagrzał to przy wbijaniu 2ki potrafił zgrzytnac. Zdjalem skrzynie, wyczyściłem sworzeń na widełkach oraz wałek na skrzyni po którym porusza się łożysko oporowe, potem nasmarowalem i teraz pięknie śmiga
  • Poziom 22  
    Czym robiłeś tą diagnostykę że błąd ci pokazało.
    W drugim tzn dwa auta miałeś z podobnym problemem ??
    Zastanawiam się powoli czy nie lepiej wywalić tego robota i manulana skrzynie zrobić.
  • Poziom 11  
    Mechaniczne nie jest to bardzo skomplikowany zabieg ale elektrycznie to już sporo zabawy, chyba że masz orginalny interfejs Iveco Easy i wykodujesz ta skrzynie z ECU oraz sterownika ABS. Po odłączeniu sterownika skrzyni nie odpalisz samochodu. Poza wymiana skrzyni, wybieraka, modułu pedałów ze sprzęgłem i wysprzeglikiem to jeszcze wymiana wału napędowego bo inna długość. Też nie jest to tani zabieg
  • Poziom 11  
    Będziesz miał po pierwsze odwrócone biegi czyli tam gdzie 1 będzie 2 itd. Poza tym tak jak pisałem trochę zabawy z elektryką, przy odpalaniu wciśnięty stop, mogą się pojawiać błędy z Abs-u. Jak masz pod ręką Easy Eltraca to wykodujesz i z głowy, tylko mało kto to ma.
  • Poziom 2  
    Witam. Post pomocny opowiem moją sytuację IVECO 2013 35S21 skrzynia AGILA to samo co u Was, w trasie pracownik się zakopał i się zaczęły problemy, PRZY OKACJI BYŁA WZMACNIANA RAMA I WIELLLE INNYCH PRAC ale do konkretów rozebrałem i sprzęgło ładne ale dałem do okucia grubość sprawdzona, łożysko nowe sprzęgło wyzerowane:
    I raz po złożeniu szarpanie samochód nie chciał wbić wstecznego, zaświeciła się kontrolka skrzyni i stanęło - zdemontowany sterownik wymieniony tranzystor i po ponownym włożeniu uszkodzony siłownik zmiany biegów błąd nie pamiętam ale dopiszę, zdemontowane jeszcze raz sprzęgło (II) i założone na przyrządzie zaciągnięty docisk, kupione sterownik i z klonowany iii było lepiej ale szarpie - adaptacja texa nie pomogła,
    założone III raz sprzęgło przyrządem i zaciągnięte do oporu sprzęgło wcześniej jeszcze raz wyzerowane oczywiście texa - najlepsza opcja ale nie zawsze 1 wchodzi płynnie dwójka rzadko ale niekiedy szarpnie i nie zawsze wchodzi wsteczny, wyłanczam daje N R odpalam i jeszcze raz i jest ok, macie pomysł, adaptacja czymś innym???
  • Poziom 11  
    Docisk o ile kojarzę jest samonastawny i nie ma opcji cofnięcia go tak jak w Luku w autach osobowych. Coz że zaprogramujesz grubość tarczy jak docisk bierze w innym miejscu
  • Poziom 11  
    Hmmm, ciekawe, oglądałem dziada ale nigdzie opcji cofnięcia go nie widziałem. Swoją drogą też nie znalazłem przyrządu do montażu tego sprzęgła (ciągnione) W osobówkach jest dociskane i tam wiem jak wygląda wstępne naprężenie ale poza Lukiem nie kojarzę aby dało się cofnąć. X-tend na pewno się nie da

    Dodano po 5 [minuty]:

    Jeżeli chodzi o interfejs to podobno czeski FiCom daje sobie radę z Daily ale nie mam tego sprzętu i na 100% nie jestem pewien. Jeżeli ktoś posiada ten sprzecik to chętnie wyslucham o nim opinii
  • Poziom 2  
    Opcja regulacji jest.
    Docisk sprzęgła ciągne przyrządem mocowanym w łożysko docisku tzn. łożysko przerobione ze w spawaną szpilką + przyrząd do sprzęgieł,, łożysko blokuje w docisku i heja,
    a co do adaptacji to wiadomo za każdym razem po założeniu sprzęgła
  • Poziom 11  
    Temat przyrządu to sobie ogarnę, dramatu nie ma, tyle tylko że nie spotkałem takiego w sprzedaży. Mógłbyś mi podesłać nawet na priv gdzie ta zaraza ma ta regulacje ?? A z tym szarpaniem to obejrzyj sobie okładzinę sprzęgła, ja raz dałem do wymiany okładzin i tak je nabili że biła samą tarcza. Albo na tokarkę i zobaczysz czy jest bicie