Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Iveco Daily 2,8 '05 - zamiana EDC16 na EDC Ms6.3

03 Lut 2008 20:25 13042 14
  • Poziom 11  
    Witam, IVECO jak w temacie, uszkodził mi się w nim sterownik silnika. Ponieważ nowy to spory wydatek, a udało mi się zdobyć w atrakcyjnej cenie sterownik, który był montowany do 2003r postanowiłem przełożyć instalację wraz ze sterownikiem. Problem jest taki, że po włączeniu stacyjki wszystkie kontrolki gasną, lecz gdy chcę uruchomić silnik to po ok. 3-4s kręcenia rozrusznikiem zaczyna migać kontrolka wtrysku paliwa i silnik nie daje się uruchomić. Dodam, że w pierwszym momencie myślałem, że jest zapowietrzony układ paliwa, piec psiknąłem samostartem i po chwili silnik załapał i pracował, lecz kontrolka dalej miga. Później na ciepłym silniku daje się uruchomić, ale dopiero w momencie, gdy ta kontrolka zacznie migać.
    Czy powinienem wymienić jeszcze jakieś czujniki w tym silniku, w jaki sposób można wymigać sobie błędy w tym aucie?
  • Poziom 24  
    A jak rozwiązałeś sterowanie świecami żarowymi?
  • Poziom 11  
    W moim silniku z 2005r jest świeca płomieniowa, ale w starszym napewno też. Instalacja pasowała idealnie, oprócz czujnika na kółku wałka rozrządu (w 2005r jest czujnik bez kabelka, a w starszym ma przewód ok. 40-50 cm).
  • Poziom 24  
    Właśnie o tą świece płomieniową chodzi.
    Sprawdź czy jest dobra oraz czy sprawny jest elektrozaworek przy świecy który otwiera dopływ paliwa do świecy (czy jedno i drugie prawidłowo się załącza).
  • Poziom 15  
    Kaseta EDC współpracuje z kasetą immobilajzera ukrytą nad kolumną kierowniczą od wewnątrz samochodu. Dość ciężko ją wypatrzyć, ale to mała czarna skrzyneczka z dwoma kostkami.
    Te kasety muszą współpracować, inaczej nie zapali.
    Świeca płomieniowa nie jest potrzebna do rozruchu w naszych temperaturach.
    Najlepszym wyjściem jest podłączenie do komputera (Modus lub Easy) i wymuszenie wymiany kasety. Nie jestem pewien czy się uda, nigdy nie było u nas próby takiego czegoś, zamawia się kasetę pod konkretny samochód bo w kasecie są zaprogramowane dane auta i jego indywidualne nastawy.
    Kody błędów można wywołać. Po stronie pasażera pod osłoną w starszych typach był guziczek z kontrolką, w nowszych tego już nie ma ale została kostka podłączeniowa. Trzeba podłączyć guziczek z innego auta lub po prostu zwierać styki i liczyć mignięcia kontrolki EDC. NP dwa długie mignięcia i dwa krótkie oznaczają błąd 2.2 itd. Po odczytaniu wszystkich błędów zaczną się one powtarzać, czyli że mamy wszystkie. Jak nie zapomnę to jutro wrzucę kody błędów z opisami.
  • Poziom 11  
    Dziękuję za zainteresowanie.
    Z immobilajzerem sobie już poradziłem i tak jak pisałem z pomocą samostartu udaje mi się pierwszy raz uruchomić, a potem po małych przerwach udaje się odpalić, ale dopiero w momencie, gdy zaczyna migać kontrolka wtrysku. W moim IVECO nie było przycisku, ale sobie z tym poradziłem. Wymigało mi błędy w takiej kolejności:

    8.1 BŁYSKAJĄCA KONTROLA CIŚNIENIA PALIWA X LUB WYŁĄCZENIE SILNIKA
    1.7 ZGASZONA ZGODNOŚĆ HAMOWANIA/PRZYSPIESZANIA BIEG JAŁOWY
    1.8 ZGASZONA LAMPKA DIAGNOSTYKI/LAMPKA EDC GŁÓWNEGO
    6.2 BŁYSKAJĄCA CZUJNIK OBROTÓW WAŁKA ROZRZĄDU

    Nie wiem, co może być powodem, że nie można uruchomić auta, proszę o podpowiedź.
  • Poziom 15  
    Błąd 8.1 jeśli występuje razem z 8.2 i 8.3 jest groźny. Samo występowanie 8.1 nie jest niczym szczególnym bo potrafi wskoczyć podczas kręcenia rozrusznikiem. Jeśli jest wiecznie powracający to może być problem z paliwem lub brudny regulator w pompie wysokiego ciśnienia. Na razie bym się nim nie przejmował.

    1.7 wskakuje przy jednoczesnym naciśnięciu pedału gazu i hamulca i jest niegroźnym częstym błędem.

    1.8 nie pamiętam ale błędy z tego przedziału nie są groźne.

    6.2 może być przyczyną braku zapalania. Trzeba pamiętać że często nie chodzi o czujnik wałka rozrządu a o czujnik wału korbowego. Nie ma tutaj reguły i trzeba sprawdzić obydwa czujniki i koła nadawcze. Na wale korbowym są to nawiercone otwory w kole zamachowym i bardzo ważna jest szczelina między czujnikiem i kołem zamachowym. Powinna być około 0.8 mm i regulujemy ją podstawą czujnika (dość trudne-brak widoczności).
    Szczelina czujnika na wałku rozrządu też jest ważna, ale tutaj dojście jest dobre.
    Warto też sprawdzić czy przypadkiem pasek rozrządu nie przeskoczył o jeden ząbek (np przez mysz co się często zdarza lub ciąganie auta). Każda niezgodność między tymi czujnikami może uniemożliwić rozruch.
  • Poziom 11  
    Mimo, że temat stary to się podepne. Zczytałem kody i prosiłbym o jakiś opis:
    1,4
    1,7
    3,6
    8,1
    8,3
    9,3

    Dodano po 1 [minuty]:

    Omówione w tym temacie oczywiście do pominięcia

    Dodano po 4 [minuty]:

    Mimo, że temat stary to się podepne. Zczytałem kody i prosiłbym o jakiś opis:
    1,4
    1,7
    3,6
    8,1
    8,3
    9,3
  • Poziom 11  
    Iveco 2003 35s11 CR

    Jak wyblyskac bledy? Nie mam wtycznki 5pin ani przycisku test edc

    Moze jakas zworka w duzym zlaczu diagnostycznym wystarczy i bedzie blyskal kody?

    Pozdro!
  • Poziom 11  
    Nie wiem czy się nie myle ale 11 to nie będzie na zwyklej pompie

    Dodano po 5 [minuty]:

    chyba, że to 2,3 silnik.
    Po prawej stronie pod schowkiem musisz ściągnąć pokrywe , będzie się tam znajdował czerwony przycisk
    Przekręcasz zapłon i go naciskasz . Nad nim znajduje się dioda, która będzie mrugała w "rytmie" błędów
  • Poziom 11  
    Dziękuje za szybką odpowiedź
    Silnik 2,8 CR
    Jak pisałem nie mam ani przycisku ani kostki do podłączenia.
    Przycisk już prawdę mówiąc kupiłem, ale nie mam gdzie go podłączyć.

    Pozdrawiam!
  • Poziom 11  
    Dzięki śliczne, ale jak wcześniej pisałeś nie działa ta metoda w 2,8
    Nie mam tej kostki 5 pinowej, a ze złącza diagnostycznego nie udało mi się uruchomić testu.

    Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    Wyślij mi fotke silnika , albo samej pompy na pw
  • Poziom 12  
    Witam
    Temat stary ale nic podobnego nie znalazłem
    Mam problem z Iveco 2,8l 2004r z EDC16
    Stary sterownik zalany po wymianie na inny o tych samych numerach tylko że
    od 2,3l , silnik nie zapala
    Pytanie do autora : czy trzeba wymienić całą instalację czy tylko wiązkę silnika
    i czy czujniki rozrządu w obu modelach są w tych samych miejscach
    W moim przypadku błąd p0025 (czujniki rozrządu niezgrane)