logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Arduino 2560 - program do zmiany stanów, nie działa, potrzebna korekta kodu,

Kazymir 24 Sty 2019 14:37 732 12
REKLAMA
  • #1 17726350
    Kazymir
    Poziom 8  
    Witam. Z racji, że jestem w miarę początkujący jeśli chodzi o arduino
    Cel programu: Po wciśnięciu przycisku (NO) mikroprocesor zmienia stan logiczny na wyjściach (A, B, C, D) według tablicy karnaught.
    Problem: Brak zmiany stanów kogicznych na wyjściach (A, B, C, D)
    Kod programu:
    Kod: C#
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

Z góry dziękuję za każdą pomocną radę
  • REKLAMA
  • #3 17726403
    Kazymir
    Poziom 8  
    Przycisk podłączony jak na grafice.
    Arduino 2560 - program do zmiany stanów, nie działa, potrzebna korekta kodu,
  • REKLAMA
  • #4 17726474
    kaczakat
    Poziom 34  
    Ocena: 230
    Przy takim podłączeniu to nie zadziała, pin musi mieć dwa wymuszone stany, jeden dla "nie wyciśnięty", drugi dla "wciśnięty". Do tego służą rezystory podciągające. W MEGA można użyć programowego, wtedy wejście definiujesz "pinMode(BUTTON, INPUT_PULLUP);. Może być zewnętrzny rezystor 10k wpięty na tym schemacie między pin arduino i VCC. W obu przypadkach jednak wciśnięcie przycisku będzie ściągać napięcie w dół, czyli wywołanie przerwania powinno być na zbocze opadające, nie rising: https://www.arduino.cc/reference/en/language/functions/external-interrupts/attachinterrupt/ . Pomyśl jeszcze jak zrobić, by było 1 zliczenie przy 1 wciśnięciu - drgania styków. Albo dorób trochę sprzętu przy pinie, albo jakoś programowo.
    Jak to musi być rising to w MEGA tylko rezystor zewnętrzny pulldown, odwracasz sytuację, pin na stałe wpięty do GND przez rezystor ,a zwierasz przyciskiem do VCC.
    Pomogłem? Kup mi kawę.
  • REKLAMA
  • #5 17726572
    Kazymir
    Poziom 8  
    Kod: C#
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod