Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podłączenie programowalnych pasków ledowych do zasilacza 12,5 V

26 Sty 2019 09:04 207 9
  • Poziom 4  
    Witam was

Mam problem jak w temacie, jestem zupełnie początkującym elektronikiem, chciałbym podłączyć paski ledowe szeregowo jednym wyjściem do zasilacza 12,5 V.

Dane do podłączenia:

Paski ledowe : 5V ( Pasek LED RGB 5 m WS2812 IP65 50 LED/m 18W/m 5V )
    Zasilacz : 12,5V 56.0 A ( DPS-700GB A )
    Enkoder 24 impulsowy, 20mm - EC16 pionowy

Pasków ledowych jest 7x5m = 35 m, z czego każdy będzie potem przycinany na +/- 50 cm gdzieś około i każdy z tych pasków ledowych będzie łączone szeregowo do jednego zasilacza..

[EDIT] !!! Równolegle a nie szerowo [EDIT]

Co mam zrobić ? Jak to wszystko podłączyć ? Mam zamiar później działać na tych ledach, czyli je zaprogramować ( w Raspberry Pi 3 model B WiFi Bluetooth 1GB RAM 1,2GHz ) do dalszych planów. Chciałbym jednak uniknąć jakiś spaleń, dlatego proszę was o pomoc. Za każdą dobrą poradę, wynagrodzę punktami :)
  • Poziom 4  
    DriverMSG napisał:
    domix1996 napisał:
    Chciałbym jednak uniknąć jakiś spaleń, dlatego proszę was o pomoc.
    Więc zastosuj zasilacz 5V i nie łącz ich szeregowo.

Niestety nie ma takiej możliwości.. takie dostałem zadanie do zrobienia.
  • Poziom 43  
    EDIT: skoro nie chesz łączyć szeregowo to wiele zmienia

Ponieważ 35m x 18W/m daje razem do 630W czyli ponad 120A to samo łączenie pasków nie wystarczy potrzebne będą jeszcze przewody jak do spawarki czyli grubości palca, trochę lepiej będzie jeśli rozprowadzisz 12V a przetwornice na 5V dasz blisko pasków.
  • Poziom 4  
    jarek_lnx napisał: