Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Fiat Doblo 1.6 multijet2 - Piszczy i gwiżdże przy przyśpieszaniu

24 Lut 2019 17:21 348 6
  • Poziom 2  
    Witam serdecznie,
    Mam problem z moim Doblo. Podczas mocniejszego przyśpieszania słychać dosyć głośnie piski w komorze silnika, coś jakby świszczenie. Przy łagodnym nabieraniu prędkości oraz na biegu jałowym wszystko jest ok , nawet przy mocnym przegazowaniu.

    Będę wdzięczny za wszelkie sugestie co może być przyczyną takiego stanu.
    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 9  
    W sumie pierwsze co mi przyszło na myśl to wąż któryś od IC , ale skoro mówisz, że na postoju jest ok. Podczas jazdy masz wrzucony bieg, znaczy się spięty układ napędowy idąc takim tokiem myślenia, to może skrzynia biegów, bądź łożysko dociskowe. Podczas jazdy jak słyszysz dźwięk wciśnij sprzęgło i zobacz czy coś się zmieniło. Nie mówię, że to to, możliwe że coś innego pod obciążeniem daje o sobie znać, ale zaczął bym od tego sprawdzenia.
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    Nieszczelność w dolocie,pęknięta szpilka kolektora wydechowego, uszczelka kolektora wydechowego.
  • Poziom 2  
    Wojtex, przy wciśnięciu sprzęgła podczas jazdy i dodaniu gazu jest ok. Piszczy tylko przy przyśpieszaniu. Zauważyłem jeszcze że spalanie mam o 2 litry na 100km większe.
  • Pomocny post
    Poziom 9  
    Może coś w układzie pasowym, rolka, napinacz, sprężarka klimy, alternator... Ciężko powiedzieć jak nie słyszę dźwięku. Trzeba iść tropem, że dzieje się to pod obciążeniem, dokładnie dojść do tego kiedy, czy bardziej na zimnym silniku czy ciepłym, czy nie ma znaczenia. Może i być pęknięte coś w dolocie, po prostu na postoju, bez obciążenia nie słyszysz, przejrzyj węże, zobacz czy gdzieś coś nie jest zaolejone, okopcone przy wydechu.
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    Na postoju czy tez z wciśniętym pedałem sprzęgła (na tym pedale też jest czujnik) nic nie sprawdzisz bo wtedy masz tryb ograniczenia momentu obrotowego.
    Z opisanych przez Ciebie objawów wynika ewidentna nieszczelność. Najprawdopodobniej problem leży między turbosprężarką, a kolektorem dolotowym. Możliwa jest tez nieszczelność uszczelki pod kolektorem wydechowym lub gdzieś w układzie EGR, co raczej mniej prawdopodobne.
    Pozdrawiam
  • Poziom 2  
    Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Winna była mała czerwona uszczelka w dolocie do turbiny. Pozdrawiam