Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wózek Linde h16t 97r silnik vw LPG zbyt wolna jazda.

17 Mar 2019 08:15 615 13
  • Level 8  
    Witam
    Pytanie do luksy ( widzę że się znasz )
    Wózek Linde h16t 97r silnik vw LPG.
    Problem pojawił się niezauważalnie tzn podczas np. wjazdu do hali gdy koła stanęły przy małym progu wózek po dodaniu gazu podniósł obroty i na podniesionych obrotach falował do puki nie przejechał progu. Tak jakby nie dawał wystarczającego ciśnienia oleju. Problem stopniowo się pogłębiał ale wózek normalnie jeździł. Nagle zaczął słabnąć/poruszać się wolniej jakby sprzęgło ślizgało aż do momentu pełzania w trzeci dzień. Silnik faluje nie pracuje płynnie z pedałem wciśniętym do oporu. Podnoszenie działa, silnik wchodzi na obroty. Ręcznie też można mu dodać gazu i działa poprawnie.
    Wózek porusza się (pełzania) lepiej lecz tylko jak jest zimny po chwili jazdy bieda go przestawić.
    Dodawanie ręczne gazu z wciśniętym pedałem jazdy przód lub tył nic nie daje.
    Dlaczego pisze no cóż nikt z serwisantów nie wie o co kaman. Proponują wymianę tego czy tego ale gwarancji niema bo w Linde to nic niewiadomo itd. a ceny po kilka tyś.
    Co Ty byś tutaj zasugerował lub podpowiedział.
    Jestem z Bielska Białej troche daleko chyba że... To podaj tel.
    Dzięki za odpowiedź
    Jeśli nie mamy nic do powiedzenia na dany temat to nie dopisujemy swojego problemu tylko zakładamy nowy temat.
    Moderated By Krzysztof Reszka:

    3.1.19. Nie wysyłaj wiadomości w tematach archiwalnych, jeśli jest to kolejne pytanie, w szczególności inne niż osoby pytającej. Z racji szacunku do pytającego załóż własny temat. Możesz dopisać tylko sposób rozwiązania problemu.

    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 15  
    Spokojnie. Najpierw musimy mieć stabilną pracę silnika spalinowego. To nie wróżenie z fusów. To lpg serii 350. To wersja 02 czy 03? Daj zdjęcie tabliczki
  • Level 8  
    Dziekuje za szybką odpowiedź
    Silnik: wymieniony rozrząd i pompa po zakupie potem czujnik położenia wału potem termostat .
    Nowy jest parownik filtr i nie brakuje płynu w chłodnicy olej w silniku też jest😁.
    Silnik działa poprawnie zapala zimny i ciepły od razu bez kręcenia (wiadomo rano trzeba troszkę poczekać żeby płyn się nagrzał zanim się ruszy bo inaczej parownik się mrozi).
    Podczas podnoszenia wideł bez i z obciążeniem ok 1.4t podnosi płynnie, silnik wchodzi na obroty bez oporów.
    Po zdjęciu podłogi jest tam potencjometr który steruje solenoidem gazu (solenoid też nowy).
    Gdy ręcznie nim poruszę silnik włazi na obroty poprawnie nie dusi się nie jąka nie prycha nie zwleka.
    Przy jeździe w przód/tył potencjometr faluje (wychyla się i chowa co ok 2 sekundy).
    Potencjometrem steruje siłownik hydrauliczny zasilany dwoma rurkami (podnoszenie i jazda).

    1. Czy jest podzielony na dwa mniejsze i może jeden z nich się zepsuł. Tzn są tam dwa niezależne siłowniki, jeden za drugim i ten drugi od jazdy nie pcha pierwszego poprawnie ? ( Tak mi się nasunęło).
    2. Jeśli nie to ciśnienie oleju jazdy jest nie miarowe lub słabe stąd falowanie obrotów podczas jazdy?(tak myślę)
    3. Czy może to być zapchany filtr oleju hydraulicznego ? Stąd niskie ciśnienie

    Pisze obszernie żebyś miał ogląd jak najszerszy i dokładny (jutro uzupełnienie o dokładny model).
    Wózek jak się rozgrzeje to trzeba go pchać😥 tak osłabł . Napisz czy chciałbyś krótki filmik z jazdy.
    Pozdrawiam
  • Level 15  
    Jutro go odpal, niech osiągnie temperaturę roboczą silnik i daj go na przelew.
    Wysuń cały maszt do końca.
    Jak dojdzie do końca to puść dźwignię podnoszenia i daj znowu na podnoszenie do maksimum wychylenia dźwigni.
    Silnik musi "wstać" prawie do maksymalnych obrotów i może mieć do 200 obr/min mniej na pełnym przelewie niż normalnie.

    Jeżeli się wkręca bez problemu i daje radę to się odezwij.
    W sumie jak się nie wkręca, to też się odezwij :)

    widzę, że to wersja 01 - jeszcze na czarnej skrzynce, tzw rozdzielaczu jazdy pod pedałami. Trochę ból, bo to muzeum techniki już :) ale OK, jak napisałem. Weź wóz na przelew i daj znać jak się zachowuje silnik na przelewie hydrauliki. Do jazdy zaraz dojdziemy.
  • Level 8  
    Witam
    Dalem na przelew obroty chyba prawie max lecz delikatnie faluje przy wychylonej dźwigni na maxa.

    Silnik naprawdę gładko wchodzi na obroty i na wysokich pracuje bez prychanią.

    Dodano po 38 [minuty]:

    nr wózka 350B10C28116
  • Level 15  
    Masz jakiekolwiek manometry do sprawdzenia ciśnienia hydraulik sterujących Linde?
  • Level 8  
    Witaj
    Tak jakieś manometry mam tylko zakres żeby był dobry. Z gwintem sobie poradzę.
    Jeśli mam coś zmierzyć to chętnie tylko potrzebuję wiedzieć gdzie manometr wkręcić. I czy ma to być na zasadzie wkręcenia go w węża czy dorobić trójnik tak żeby olej przepływał przez układ.
    Czy w tym wózku są dwa oddzielne obwody olejowe dla podnoszenia i dla jazdy czy jest to jeden obwód ?
    Pisz instrukcje bo kurcze już pracownicy na mnie pomstują i wcale się im nie dziwie.

    Dodano po 6 [godziny] 48 [minuty]:

    Albo najlepiej podaj mi do siebie nr telefonu na prv
  • Level 15  
    Musisz mieć jeden do 50bar i drugi do 500bar.
  • Level 8  
    No i co dalej gdzie sprawdzamy
  • Level 15  
    Najpierw sprawdzisz ciśnienie F. Na serwie, tyle że to muzealny wóz i muszę sprawdzić w dokumentacji, konkretny port, dziś jestem 400km od biura, to późnym wieczorem napiszę lub jutro.
  • Level 8  
    W porządku po prostu napisz mi mapę co gdzie sprawdzać Jakie powinno być ciśnienie a a później odeślę ci dane zresztą już pewnie sam będę wiedział co nawala choć niekoniecznie. Najlepsze byłyby rysunki bądź zdjęcie ze strzałkami co odkręcić jakie tam powinno być ciśnienie bo ja z hydrauliki siłowej jestem noga i niewiem gdzie jest orbitrol czy hydrostat a serwo F też nie wiem.
    Pozdrawiam
  • Level 15  
    Skąd w ogóle jesteś? Może niedaleko? Ja - okolice Leszna w Wielkopolsce.
  • Level 8  
    Bielsko-Biała

    Dodano po 48 [sekundy]:

    Z Leszna mam kolegów ale siedzą w Szkocji teraz.
  • Level 15  
    O w mordę. Kawał drogi. Dobra. Zadziałamy zdalnie