Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Pilot do bramy garażu podziemnego

royes90 22 Mar 2019 16:04 2727 28
Optex
  • #1
    royes90
    Level 5  
    Witam. Wynajmuję u znajomych miejsce parkingowe w garażu podziemnym. Pilot nie reagował, a więc wymieniłem baterie na nową i zaczęła się świecić po naciśnieciu przycisków 1,2,3,4 czerwona dioda, a więc powinno być wszystko ok. Niestety nie mogę otworzyć bramy garażowej do parkingu. Wrzucam fotki płyty pilota i chciałbym się zapytać co mogę teraz zrobić, gdyż jestem zielony w tych sprawach. Bardzo proszę o pomoc i pozdrawiam.

    Pilot do bramy garażu podziemnego [url=https://obrazki.elektroda.pl/5674006500_1553267060.jpg]
  • Optex
  • #2
    Mstasik
    Level 20  
    Rozumiem, że gdy założyłeś nową baterię do pilota a nie naciskasz zadniego z przycisków dioda świeci cały czas ?
    Albo jest zwarty mikroswitch (najczęstsze uszkodzenie) albo jest większy problem, i bez miernika sygnału możesz sobie z tym nie poradzić, bo nie wiesz co pilot wysyła po założeniu baterii.
    Sprawdź czy wszystkie mikrowyłączniki "klikają" w taki sam sposób czy jeden z nich np. nie działa bez oporu.
  • #3
    royes90
    Level 5  
    Mstasik wrote:
    Rozumiem, że gdy założyłeś nową baterię do pilota a nie naciskasz zadniego z przycisków dioda świeci cały czas ?
    Albo jest zwarty mikroswitch (najczęstsze uszkodzenie) albo jest większy problem, i bez miernika sygnału możesz sobie z tym nie poradzić, bo nie wiesz co pilot wysyła po założeniu baterii.
    Sprawdź czy wszystkie mikrowyłączniki "klikają" w taki sam sposób czy jeden z nich np. nie działa bez oporu.


    Nie, dioda świeci się tylko jak nacisnę przycisk. Wydaje mi się, że każdy z mikrowyłączników działa prawidłowo. Pilot ma 4 przyciski ponumerowane 1,2,3,4 i każdy wydaje taki charakterystyczny poprawny klik i przy nacisnięciu każdego przycisku dioda świeci się na czerwono. A na starej baterii nie świeciło się nic.
  • Optex
  • Helpful post
    #4
    Mstasik
    Level 20  
    w takim razie w garażu przy automacie otwierającym bramę naciśnij wielokrotnie przycisk którym uruchamiałeś bramę dotychczas. Jeśli jest zapisany do automatu powinien zadziałać, jeśli nie, trzeba ponownie zaprogramować.
  • #5
    royes90
    Level 5  
    Dzisiaj dopiero co otrzymałem pilot od znajomych, ale zaraz pójdę i sprawdzę czy po wielkrotnym naciskaniu sie otworzy. Czy to ma jakies znaczenie czy bede stal w garazu wewnatrz czy pod garażem na dworze? Przez ten niedziałający pilot nie mam za bardzo jak wejść do tego garażu, bo znajduje się w bloku obok. Za godzinkę dam znać czy się otwiera. Pozdro

    Dodano po 29 [minuty]:

    Próbowałem otworzyć stojąc przy bramie na zewnątrz i niestety nie działa. Klikałem chyba po 30 razy każdy z przycisków i żaden nie otworzył bramy. Jeżeli to może pomóc to przed bramą jest szlaban z pomarańczową skrzynką z nazwą firmy lub systemu - FAAC.
  • #6
    Mstasik
    Level 20  
    A jakiś pilot działający w tym garażu (czy garażu i szlabanie) jest dostępny ?
    Może uda się pożyczyć od sąsiada na chwilę. Bez działającego pilota trzeba się dostać do elektroniki - radioodbiornika a w przypadku bram zarządzanych przez administratora jest to raczej niedozwolone.
  • #7
    royes90
    Level 5  
    Myślę, że jakbym zapytał znajomych to nie byłoby problemu by pożyczyć od jakiegoś sąsiada na chwile pilot. Tylko jak mógłbym go wtedy sprawnie zaprogramować bym wiedział od razu co robić? Słabo się znam na tym i prosiłbym o jakieś rady. Pozdrawiam
  • Helpful post
    #8
    glider33
    Level 23  
    royes90 wrote:
    Tylko jak mógłbym go wtedy sprawnie zaprogramować bym wiedział od razu co robić? Słabo się znam na tym i prosiłbym o jakieś rady.
    nie kombinuj, tylko zgłoś się do administratora budynku. Poza tym, odbiorniki przy bramach osiedlowych są często zabezpieczone kodem pin przed nieuprawnionym dostępem.
  • #9
    royes90
    Level 5  
    Administrator powinien bez żadnego problemu go zaprogramować na nowo, tak? Mam nadzieje, że nie powie - Panie jak panu udostepnie sygnał a pan se sam programuj, gdyż nie mam bladego pojęcia jak się to robi. Kiedyś po zmianie baterii w pilocie do auta też się rozkodował, ale tam wystarczyło przycisnąć chyba 3 przyciski jednocześnie i juz zakodowane na nowo. Pozdrawiam
  • Helpful post
    #10
    glider33
    Level 23  
    Najczęściej zgłoszenie idzie do administratora budynku, który później zleca programowanie pilota instalatorowi, także czasem może to trochę potrwać.
  • #11
    royes90
    Level 5  
    A jakby udało się załatwić pilot od sąsiada to jak wtedy mogę zaprogramować swój pilot?
  • #12
    Mstasik
    Level 20  
    Nie licz na to, że administrator Ci powie jak.
    To dla niego żaden interes. Lepiej skasować klienta 150 zeta za nowego pilota.
    Dego pilota programuje się banalnie nawet bez otwierania elektroniki, pod warunkiem, że nie jest zablokowana funkcja zdalnego dopisywania pilotów na radiu.
  • #13
    Marek J.
    Moderator of Property Security
    Mstasik wrote:
    Nie licz na to, że administrator Ci powie jak.
    To dla niego żaden interes. Lepiej skasować klienta 150 zeta za nowego pilota.

    Skąd niby wiesz, że 150 zł? Nie oceniaj innych swoimi kategoriami...
    Po pierwsze rolą administracji jest zapewnić dostęp do obiektu osobom tylko do tego uprawnionym. Po drugie może być tak, że po zgłoszeniu administracja wymieni lub naprawi nieodpłatnie pilota lub zrobi to "po kosztach".
    Po trzecie co to za interes... Trzeba wykonać telefon do instalatora. Instalator płaci 40 zł za pilota który musi zamówić i zapłacić za przesyłkę. Następnie musi poświęcić czas na dojazd w obydwie strony oraz zaprogramowanie w centrali . Paliwo kosztuje, czas kosztuje, przesyłka kosztuje i wiedza kosztuje. Od przychodu odlicz koszty, podatki i policz ile zostanie...
  • #14
    royes90
    Level 5  
    To jak mogę go spróbować zaprogramować kiedy będę miał działający pilot od sąsiada?
  • #15
    Mstasik
    Level 20  
    Drogi Marku,
    Marek J. wrote:
    Skąd niby wiesz, że 150 zł? Nie oceniaj innych swoimi kategoriami..

    pozwolisz że nie skomentuje ...
    Każdy z użytkowników tego forum jest dorosły.

    Zatem za jaką kwotę Ty zrobisz taką usługę dla administracji w której masz zlecenie na obsługę i serwis bramy lub bezpośrednio dla klienta (mieszkańca osiedla - właściciela mieszkania) w Łodzi ?
    Cena o której pisałem nie bierze się z kosmosu, w Krakowie administratorzy za wymianę lub wydanie pilota gdy osoba uprawniona ma pilot uszkodzony wołają od 150zł i ponad miesiąc trzeba czekać, bo przecież instalatorowi nie opłaca się jechać po to aby zaprogramować jednego tylko pilota. Zamiast zamówić kilka pilotów więcej, i mieć zapas bo przecież różni ludzie w różny sposób użytkują piloty, a ich jakość nie zawsze jest najwyższa.

    Kiedyś nawet spotkałem się z sytuacją, że działający (100% sprawny) pilot został przypadkowo przez instalatora usunięty z radioodbiornika automatu otwieraj ącego wjazd na osiedle. W garażu działał. pilot trafił do mnie. Sprawdziłem wszystko z nim było OK, ale żeby ponownie działał w bramie wjazdowej należało go tylko zaprogramować. Administrator kazał dzwonić do serwisu. Serwis umówił się na termin przy okazji konserwacji bramy (2 tygodnie czekania) i zażądał za ponowne zaprogramowanie pilota z "ich logo" 80zł. Wnioski nasuwają się same.
    Osobiście tylko raz spotkałem się z osiedlem (we Wrocławiu) gdzie przy odbiorze mieszkań deweloper dał instrukcję, gdzie było napisane jakiego pilota można dokupić i w jaki sposób go zaprogramować zarówno do szlabanu jak i bram garażowych wspólnotowych. W innych miastach nie słyszałem o takim podejściu administracji.
    Zatem co do kosztów - masz 100% rację ja tego nie zrobię poniżej kosztów.
    Stąd bierze się cena, sam wyliczyłeś koszty pilota, programowania i dojazdu.
  • #16
    Mishot
    Level 24  
    royes90 wrote:
    To jak mogę go spróbować zaprogramować kiedy będę miał działający pilot od sąsiada?


    Nie uda się, raczej wątpię żeby korzystali z kodu stałego(a wtedy jest to możliwe).
    Reasumując, zaprogramować może administrator/instalator i to do niego/nich musisz się zgłosić.

    Swoją drogą, dziwne żeby się wyprogramował, nie upadł Ci?
  • #17
    glider33
    Level 23  
    Mstasik wrote:
    Osobiście tylko raz spotkałem się z osiedlem (we Wrocławiu) gdzie przy odbiorze mieszkań deweloper dał instrukcję, gdzie było napisane jakiego pilota można dokupić i w jaki sposób go zaprogramować zarówno do szlabanu jak i bram garażowych wspólnotowych. W innych miastach nie słyszałem o takim podejściu administracji.


    I uważasz, że to jest dobre podejście administracji ?

    W zeszłym roku na jednym z osiedli w Poznaniu, mieszkaniec postanowił zaprogramować swojego pilota do bramy wjazdowej. Skończyło się tym, że skasował całą pamięć odbiornika (około 260 pilotów), a w dodatku przestawił logikę pracy centrali bramy wjazdowej bo myślał, że tam się programuje pilota :)
    Niestety firma, która montowała odbiornik nie dysponowała kopią pamięci odbiornika.

    No ale w końcu mieszkaniec nie musiał płacić instalatorowi 100-150 zł , tyle że w tym przypadku usługa ponownego zaprogramowania pilotów oraz zrobienia backupu, kosztowała administrację, a ostatecznie pewnie jegomościa, grubo ponad 1000 zł.
  • #18
    Mstasik
    Level 20  
    Uważam, że tak, pod warunkiem że nikt nie grzebie w elektronice.
    Kodowanie (na tym wrocławskim osiedlu) pilotów DTM odbywa się wyłącznie drogą radiową. Nikt nie dawał instrukcji i PINu dostępowego do radia, tylko procedura zdalnego uczenia odbiornika.
    Czy to nie jest "zdrowe" podejście do właścicieli mieszkań ?
    Czy w Poznaniu deweloper dał na piśmie instrukcję bezpośredniego programowania pilotów do radioodbiornika ?
  • #19
    kood
    CCTV and Stationary Alarms specialist
    Mstasik wrote:
    Czy to nie jest "zdrowe" podejście do właścicieli mieszkań ?


    W taki razie po co brama czy szlaban jak praktycznie każdy może wjechać.
    Poza tym co w sytuacji gdy pamięć odbiornika się zapelni?

    Nie nie jest to zdrowe podejście i wczesniej lub później się odbije na mieszkańcach.
  • #21
    glider33
    Level 23  
    Mstasik wrote:
    Czy to nie jest "zdrowe" podejście do właścicieli mieszkań ?
    Czy w Poznaniu deweloper dał na piśmie instrukcję bezpośredniego programowania pilotów do radioodbiornika ?
    zdrowe ? Raczej chore bo nie ma żadnej kontroli nad ilością samochodów, które parkują na osiedlu, a parkingi raczej nie są z gumy. W takim układzie najlepiej w ogóle zrezygnować ze szlabanu czy bramy.
    A co się tyczy Poznania to była to samowola mieszkańca, żadnej instrukcji nie było i nie będzie i zapewniam Cię, że mieszkańcy tego osiedla nie czekają miesiąc na zaprogramowanie pilota i nie płacą 150 zł.
  • #22
    Mstasik
    Level 20  
    Procedura wprowadzania pilotów DTM drukował na każdym oryginalnym opakowaniu - do czasu.

    @glider33
    przeczytaj mój post ze zrozumieniem
    nie piszę o kimś kto na własną rękę dłubie w automacie bez minimalnej wiedzy.

    Uważam że jeśli ktoś kupuje mieszkanie i miejsce parkingowe a administracja
    (która ma służyć tym właśnie właścicielom) robi im problemy przy wymianie pilota to nie jest w porządku. Powinni mieć kilka pilotów w zapasie i wymieniać od ręki, jeśli chcą mieć ograniczoną liczbę aut na parkingu.
    Kolejną sprawą jest sprzedawanie mieszkań bez miejsc parkingowych przez deweloperów w dużych miastach. Czy w innych miastach Polski też jest to powszechne ?
  • #23
    kood
    CCTV and Stationary Alarms specialist
    Mstasik wrote:
    Powinni mieć kilka pilotów w zapasie i wymieniać od ręki, jeśli chcą mieć ograniczoną liczbę aut na parkingu.


    A wiesz jak to wygląda od środka czy nie masz pojęcia? Instalowałeś i serwisowałeś kiedyś system na takim osiedlu?
    Dając piloty od ręki zaraz okazuje się że połowa mieszkańców zgubiła pilota i chce następnego, albo oddaje jakieś zepsute które nigdy nie były dopisane do systemu i chce sprawny działający.
  • #24
    glider33
    Level 23  
    Mstasik wrote:
    @glider33
    przeczytaj mój post ze zrozumieniem

    No czytam, czytam, tylko nie chcesz lub nie potrafsz pojąć jednego...zamknięte osiedla, parkingi nie są z gumy i tak jak napisał poniżej kolega @kood sytuacja będzie taka, że "dając piloty od ręki zaraz okazuje się że połowa mieszkańców zgubiła pilota i chce następnego, albo oddaje jakieś zepsute które nigdy nie były dopisane do systemu i chce sprawny działający"

    My to znamy z autopsji, Ty najwidoczniej nie, zresztą sami mieszkańcy osiedli proszą administrację, żeby uszczelniać system pilotów bo później nie mają gdzie parkować.
  • #25
    Mstasik
    Level 20  
    kood wrote:
    Dając piloty od ręki zaraz okazuje się że połowa mieszkańców zgubiła pilota i chce następnego, albo oddaje jakieś zepsute które nigdy nie były dopisane do systemu i chce sprawny działający.

    I tu 100% zgoda, bo to jest ta druga strona medalu.
    Mieszkańcy kupują 1 miejsce parkingowe a chcą parkować 3 samochody.
    Dlatego jeśli w radioodbiorniku zablokujemy możliwość zdalnego dopisywania pilotów i zabezpieczone zostanie dodatkowo PIN'em, sprawa jest rozwiązana.
    Chyba, że ktoś zastosuje pośrednie otwieranie bramy wjazdowej na osiedle. A nad tym jako instalator (serwisant) kontroli już nie masz.
  • #26
    kood
    CCTV and Stationary Alarms specialist
    Mstasik wrote:
    Chyba, że ktoś zastosuje pośrednie otwieranie bramy wjazdowej na osiedle. A nad tym jako instalator (serwisant) kontroli już nie masz.


    Co rozumiesz pod pojęciem "pośrednie otwieranie bramy"?
  • #27
    Mstasik
    Level 20  
    Dodatkowa radiolinia lub sterownik (GSM lub SmartSwitch) podpięty do zaprogramowanego pilota

    (...zedytowano...)

    Ale chyba trochę omijamy temat, i zaraz z tego wątku zrobi się poradnik, w jaki sposób obejść zabezpieczenia bramy. A nie o to nam chodzi.
  • #28
    kood
    CCTV and Stationary Alarms specialist
    Mstasik wrote:
    Dodatkowa radiolinia lub sterownik (GSM lub SmartSwitch) podpięty do zaprogramowanego pilota


    Policjantem nie jestem, ani w moim interesie nie jest pilnowanie kto wjeżdża na osiedle, ale jeśli wspólnota zapłaci to bez problemu namierzę takiego delikwenta.
  • #29
    Mstasik
    Level 20  
    kood wrote:
    ... bez problemu namierzę takiego delikwenta.

    oczywiście pod warunkiem, że masz dostęp do dziennika zdarzeń sterownika.
    A spotkałem się już w bramach osiedlowych z radiolinią YET-02PC jako dodatek do oryginalnego systemu, chyba dla oszczędności :/
    Z tym to nic nie zrobisz.