Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B5(3BG) 2.0 115KM (AZM) - Kontrola ESP załącza się na stałe

02 Kwi 2019 13:15 255 5
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich :)

    Passat B5 FL 2001/ 2.0 benzyna 115KM

    Mam następujący problem po przejechaniu 3-4 km zaświeca ni się ESP na stałe kiedy wyłączę zapłon i włączę go ponownie kontrolka gaśnie ,ale problem powraca w kółko.

    Wykonałem następujące czy mości:

    1. Podłączyłem się pod komputer programem vag-polska oraz vcds wyskoczył błąd: vag (00526 Przełącznik świateł hamulców – niewłaściwy sygnał (f)) na vcds to samo tylko po angielsku.

    2. Wymieniłem czujnik świateł stopu na nowy firmy febi (nie wiem czy trzeba go wyregulować odpowiednio lub zaprogramować) czujnik jeszcze wkręcany, nie obracany o 90°.

    3. Sprawdziłem czy jest masa na tylnych lampach świateł stopu oraz czy styki nie zaśniedziały, wszystko jest ok.

    4. Światła stopu działają ok za każdym razem.
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Czy przyczyną może być jeszcze:

    1. Uszkodzony bezpiecznik lub przekaźnik jakiś ??

    2. Czy żarówki które działają mogą to powodować, nie wiem gdzieś się przepalają czy coś takiego ?

    3. Co mogę jeszcze zdiagnozować (jeśli potrzeba coś dosłać jakiś parametr odczyt itp, proszę napisać postaram się jak najszybciej to zrobić ?

    4. Czy to moduł komfortu który jest pod tapicerką ?

    Przepraszam z góry moderatorów jeśli zamieściłem temat w nieodpowiednim temacie, proszę żeby przemieść temat do odpowiedniego działu.

    Z góry dziękuje za pomoc.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 32  
    Bardzo łatwo go uszkodzić podczas montażu ,szczególnie zamienniki marki topran. Jest nic innego jak podwójna krańcówka że stykiem normalnie zwartym i rozwartym . Po naciśnięciu stanu się zmieniają i styk zwarty rozwiera się a rozwarty zwiera.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 36  
    Zainwestuj w oryginał, prawidłowo zamontuj. Oba obwody MUSZĄ zadziałać synchronicznie. Sprawdź ,a najlepiej wymień żarówki świateł STOP.
  • Poziom 9  
    sigwa18 napisał:
    Bardzo łatwo go uszkodzić podczas montażu ,szczególnie zamienniki marki topran. Jest nic innego jak podwójna krańcówka że stykiem normalnie zwartym i rozwartym . Po naciśnięciu stanu się zmieniają i styk zwarty rozwiera się a rozwarty zwiera.


    No tak, ale czy jak bym go uszkodził to światła stopu by działały ok ?

    Dodano po 14 [minuty]:

    jurekk55 napisał:
    Zainwestuj w oryginał, prawidłowo zamontuj. Oba obwody MUSZĄ zadziałać synchronicznie. Sprawdź ,a najlepiej wymień żarówki świateł STOP.


    Bezpieczniki wymienione jutro test :)
    Żarówki wymienię jutro ma nowe, jak to nie pomoże zakupie nowy czujnik w ASO.
    Ciekawe czy nie instalacja jeszcze :(
  • Poziom 16  
    z tego co pamietam mialem podobny problem.
    nie byl winny przelacznik a brak napiecia na przelaczniku.
    jak masz tam 4 piny to na dwoch powinno byc zasilanie ( z dwoch roznych punktow),
    a dwa pozostale to wyjscia ( jak kolega wyzej napisal NO i NC)
  • Poziom 9  
    Panowie dziękuje wam za pomoc wszystkim :)
    Problem rozwiązany okazało się że czujnik był za słabo wkręcony, i nie stykał dokładanie i dlatego kontrolki się zapalały od ESP i EPC, wystarczyło go wkręcić o 2 pełne obroty i gotowe teraz wszystko działa ok :)
    Jeszcze raz dzięki za pomoc.