Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Volvo fh 520 euro 4 - I-Shift mid 130 psid 26 fmi 2

SajMobJob 11 May 2019 01:56 2082 27
  • #1
    SajMobJob
    Level 3  
    Problem z skrzynią mianowicie przy jedzie na 12 biegu(przy wziesieniu lub gdy ma ciezko) jest odczuwalne jakby wyskakiwał bieg ale na wyświetlaczu bieg sie nie zmienia.
    Został podmieniony wybierak z sprawnego auta (bez elektroniki sam dół) i dalej to samo. Czy moze skrzynia uszkodzona?
    Co moge jeszcze sprawdzić?
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    User removed account
    Level 1  
  • #3
    SajMobJob
    Level 3  
    Tylko goły wybierak. Mam w drugim aucie podobna kasete ale tam jest bez retardera pojdzie czy nie?

    Dodano po 2 [godziny] 51 [minuty]:

    O którym pinie myslisz tym na cewce?
  • #4
    User removed account
    Level 1  
  • #5
    SajMobJob
    Level 3  
    Kolego a mozna go spróbować polutować da to coś?

    Dodano po 39 [minuty]:

    Ps. Dzieki kolego ale mieszkam za granica a szkoda bo widze ze sie znasz w temacie
  • #6
    SajMobJob
    Level 3  
    Witam.
    Polutowałem tą taśmę co kolega pisał i objawy sie nie zmieniły ale końcówka błedu zmieniłą sie z fmi 2 na fmi1.
    Kurcze nie wiem czy to nie coś ze skrzynią? jak uważacie??
  • #7
    janko83
    Level 11  
    Witam
    czy udało się rozwiązać problem?
    Mam ten sam błąd tylko w Renault Magnum DXI automat bez retardera. Przy gaszeniu silnika samowolnie wrzuca na bieg przez co nie mogę go ponownie odpalić - dźwignia zmiany biegów cały czas ustawiona na "N" (lubi szarpnąć pod koniec autem dlatego gaszę na spuszczonym hamulcu). Kiedy chcę odpalić auto podpinam komputer do wyłączenia biegu. Po odpaleniu chcąc ruszyć do przodu lub do tyłu po kilku sekundach automatycznie wybija na luz wg komunikatów na desce. Oprócz mid 130 psid 26 fmi 2 mam jeszcze:
    MID130-PSID204 FMI9
    oraz
    MID130-PSID201 FMI8.
    Z tego co czytam te dwa ostatnie powodują to, że mam problem z połączeniem się i odczytem błędów z modułu EBS...
  • #8
    SajMobJob
    Level 3  
    janko83 wrote:
    MID130-PSID204 FMI9
    oraz
    MID130-PSID201 FMI8.

    Są to błędy utraty komunikacji z VECU i EBS
    W moim przypadku była skrzynia do wymiany. Synchronizatory i przesuwki były wypracowane.
  • #9
    RENO-MAX
    Level 7  
    Dół skrzyni do naprawy. Bieg 2/3 Żaden problem
  • #10
    janko83
    Level 11  
    SajMobJob wrote:
    janko83 wrote:
    MID130-PSID204 FMI9
    oraz
    MID130-PSID201 FMI8.

    Są to błędy utraty komunikacji z VECU i EBS.


    Gdzie szukać przerwy? Czy na jakieś pomocnicze schematy można liczyć?

    Dodano po 8 [minuty]:

    Dodam jeszcze, że mam problem ze skalibrowaniem skrzyni. Sterownik na wybieraku był zmieniany. Wcześniej wspomniane załączanie biegu odbywa się nawet bez odpalania silnika tzn. po włączeniu zapłonu i wyłączeniu wbija bieg. Może jednak biegi 2/3 będą ok...?
  • #11
    RENO-MAX
    Level 7  
    Problemem będzie sam wybierak. Uszczelnienia na tłokach.
  • #12
    SajMobJob
    Level 3  
    janko83 wrote:
    Gdzie szukać przerwy? Czy na jakieś pomocnicze schematy można liczyć?

    Najprawdopodobniej na badanie pod kabiną.
    janko83 wrote:
    Sterownik na wybieraku był zmieniany

    Zaprogramowałeś to?
    Był wynajmowany wybierak?
  • #13
    janko83
    Level 11  
    SajMobJob wrote:
    janko83 wrote:
    Gdzie szukać przerwy? Czy na jakieś pomocnicze schematy można liczyć?

    Najprawdopodobniej na badanie pod kabiną.


    Coś bliżej poproszę.


    janko83 wrote:
    Sterownik na wybieraku był zmieniany

    Zaprogramowałeś to?
    Był wynajmowany wybierak?[/quote]

    Próbuje skalibrować, ale coś nie wychodzi. Jak będę robił ponownie to wstawię zdjęcia z wynikami.
    Wybierak był wyjmowany. Próbowałem starannie włożyć tak aby widełki trafiły na pierścienie, ale pewności nie mam bo to trudna sztuka albo nie mam dobrego sposobu - jedynie dwie długie szpilki z dwóch stron wkręcone tam gdzie pokrywa sterownika wybieraka tak aby w miarę równo zsunąć na dół.
  • #14
    SajMobJob
    Level 3  
    janko83 wrote:
    Wybierak był wyjmowany.

    Tak myślałem według mnie to masz żle włożony wybierak
  • #15
    janko83
    Level 11  
    SajMobJob wrote:
    janko83 wrote:
    Wybierak był wyjmowany.

    Tak myślałem według mnie to masz żle włożony wybierak


    Po podpięciu komputera i wybraniu "Włącz bieg neutralny" ustawia na luz. Wtedy faktycznie jest luz i mogę odpalić silnik. Czy faktycznie źle włożony wybierak czy raczej uszczelnienia tłoczków nie trzymają lub coś jeszcze? Dopóki nie wyłączę zapłonu to mam go na luzie... Jak daję stacyjkę na zero to słychać na skrzyni jak wrzuca bieg.
  • #16
    SajMobJob
    Level 3  
    janko83 wrote:
    faktycznie źle włożony wybierak czy raczej uszczelnienia tłoczków nie trzymają

    Kolego ciężko powiedzieć nie stojąc koło samochodu.
    A podczas kalibracji w którym momencie przerywa? Przy wrzucania biegów?
  • #17
    RENO-MAX
    Level 7  
    Wszystko wskazuje na uszczelnienia
  • #18
    janko83
    Level 11  
    Muszę zrobić jeszcze raz testy i wtedy dam znać.

    Z tego co kojarzę nie miałem też chyba żadnych wartości po teście zaworu PWM/wysprzeglika...

    Dodano po 2 [godziny] 8 [minuty]:

    Volvo fh 520 euro 4 - I-Shift mid 130 psid 26 fmi 2 Volvo fh 520 euro 4 - I-Shift mid 130 psid 26 fmi 2 Volvo fh 520 euro 4 - I-Shift mid 130 psid 26 fmi 2 Volvo fh 520 euro 4 - I-Shift mid 130 psid 26 fmi 2

    Rozprułem wybierak, dwie komory w słabej kondycji. Czarna maź w połączeniu z wodą. Z tego co wiem skrzynia stała długo pod chmurą bez sterownika wybieraka i deszcz padał na otwarte kanały pneumatyczne cylinderków. Koledzy doradźcie czy brać zestaw nowych uszczelnień czy narazie tylko dobrze wyczyścić i przesmarować? Czy oprócz oryginalnego smaru Wabco jest coś innego dobrego do takiej pneumatyki?
  • #19
    Chavez
    Level 24  
    Smar do zacisków hamulca Knorr, biały smar w puszcze 0,5 kg.
  • #20
    janko83
    Level 11  
    RENO-MAX wrote:
    Wszystko wskazuje na uszczelnienia

    Wymiana uszczelnień nic nie pomogła.


    Poniżej wartości przy próbach kalibracji oraz przy teście rozdziału niskiej/wysokiej i neutralnego. Niektóre testy bez wyników. Prośba o analizę wyników i sugestie co może być nie tak. Czy wyniki wykazują źle włożony wybierak (bieg I i wsteczny podejrzany...)?

    Dodatkowo dochodzi błąd z tematu MID130-PSID26 FMI-2 (można usunąć, ale wraca przy kolejnych odczytach).
  • #22
    User removed account
    Level 1  
  • #23
    janko83
    Level 11  
    piotr budzowski wrote:
    sprawdź zasilanie powietrzem do skrzyni
    odkręć węża i zobacz czy powietrze dobrze syczy


    Ok. Jakie nominalne ciśnienie powinno być doprowadzone?
  • #24
    User removed account
    Level 1  
  • #25
    janko83
    Level 11  
    piotr budzowski wrote:
    8,5 BARA ale na zegarze pneumatycznym i czujniku może wychodzić dobrze wydajność jest ważna


    Podałem z zewnętrznego źródła stałe stabilne 8 bar, ale nadal trzyma bieg po włączeniu zapłonu. Kalibracji nie robiłem.


    Kiedy włączam zapłon lub wyłączam słychać pracę elektrozaworów na skrzyni i jest taki chwilowy moment kiedy wskakuje luz (test na obrocie podniesionego tylnego koła). To tak tylko informacyjnie dodaje. Czy można podejrzewać, że któryś z elektrozaworów na sterowniku nie trzyma lub jest zblokowany który odpowiada za bieg neutralny...?
  • #26
    janko83
    Level 11  
    Mały update z dzisiejszych prób: na teście siłownika zmiany biegów 2/3 dla elektrozaworu drugiego biegu nie słychać charakterystycznego "psykania" przy start/stop - chociaż status zmienia się na włączony/wyłączony 2. bieg.
  • #27
    janko83
    Level 11  
    janko83 wrote:
    Mały update z dzisiejszych prób: na teście siłownika zmiany biegów 2/3 dla elektrozaworu drugiego biegu nie słychać charakterystycznego "psykania" przy start/stop - chociaż status zmienia się na włączony/wyłączony 2. bieg.


    Temat ogarnięty: przyczyną powyższego był urwany "grzybek" jednego z elektrozaworów w górnej pokrywie skrzyni. Po wymianie wszystko działa jak należy.


    Mam prośbę czy może ktoś podesłać lub wyjaśnić procedurę wymiany wysprzęglika PWM? Czy po założeniu nowego należy odkręcić śrubę odpowietrzającą u góry wysprzęglika, następnie komputerowo wycisnąć sprzęgło a na koniec zakręcić w/w śrubę?
  • #28
    Under_Pressure
    Level 18  
    Ta śruba jest tylko do tego jak wjeżdżasz skrzynią żeby powietrze zeszło z tłoka i skrzynia się zeszła z silnikiem.
    Przy samej wymianie zaworu sterowania sprzęgła jest ci ona nie potrzebna po prostu wymieniasz zawór i tyle.