Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Głośniki Modecom MC-MHF60U - niezależne buczenie

11 Cze 2019 23:48 129 2
  • Poziom 2  
    Witam,
    Posiadam głośniki 2.1 model w/w które stały się niezdatne do użytku przez bardzo głośne buczenie z subwoofera, występuję ono niezależnie czy jest podpięte źródło dźwięku czy też nie, nie reaguje na zmianę głośności pilotem przewodowym, buczy nawet gdy ten jest odpięty.
    Jestem w stanie sprawdzić praktycznie wszystko co nie sprawi problemu dla laika oraz to wymienić, jednak prosiłbym o pomoc w naprowadzeniu na możliwą przyczynę usterki. Profilaktycznie wymieniłem główne kondensatory 3300uf/25V mając nadzieję ze to ich wina (pomiar miernikiem wykazywał niskie wartości).
    Diody o oznaczeniu D9,D15 (nie znam się na nich) przy pomiarze dają wynik 9-20 (miernik piszczy), dwie niżej D16, D14 wynik ok 1000 (mierzone w układzie).
    Z góry dzięki za ewentualną pomoc
    Zdjęcia:
    Głośniki Modecom MC-MHF60U - niezależne buczenie Głośniki Modecom MC-MHF60U - niezależne buczenie Głośniki Modecom MC-MHF60U - niezależne buczenie Głośniki Modecom MC-MHF60U - niezależne buczenie Głośniki Modecom MC-MHF60U - niezależne buczenie
  • Poziom 22  
    Jest słychać muzykę z głośnika czy samo buczenie? Jeśli samo buczenie to pomiar napięcia stałego na głośniku i jeśli jest bliskie napięciu zasilania to końcówka mocy ma zwarcie wtedy wymień ją i będzie działać. Najlepiej jak byś robił pomiary na odłączonym głośniku bo na dłuższą metę po prostu spalisz głośnik, podepniesz go jak napięcie zniknie.
  • Poziom 2  
    2konrafal1993 napisał: