Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Opel Vectra C 2.8 OPC - Po zagrzaniu często nie odpala, blokada rozrusznika.

26 Cze 2019 20:04 384 10
  • Poziom 11  
    Witam. Mam ogromny problem z moją Vectrą C. Silnik 2.8 turbo. Na zimnym silniku zazwyczaj wszystko jest ok. Jak silnik się nagrzewa przy próbie odpalenia zablokowany jest rozrusznik(nie kręci), zegar poziomu paliwa nie działa i miga żółta kontrolka AFL w prawym dolnym rogu deski. Po podłączeniu kompa wyskakują błędy P0605-błąd wew. pamięci rom sterownika. U2105-brak komunikacji ze sterownikiem silnika, U2103-brak łączności z szyną CAN, U 2143-szyna can brak łącznosci z czujnikiem kąta skrętu kierownicy, U212-utrata łączności z układem sterowania systemami podwozia(YRS), C0196-obwód prędkości kątowej usterka, C0186-czujnik przyspieszenia bocznego usterka w obwodzie. Podejrzenie padło na sterownik komputera, ale jest problem ze znalezieniem magika, który by się nim zajął. Podobno tych sterowników się nie naprawia, ale też bardzo rzadko się psują. Generalnie jest tak. Włączamy zapłon wszystkie kontrolki się zaświecają potem gasną odpalam auto i wszystko jest ok. Silnik zagrzany-włączam zapłon wszystkie kontrolki świecą potem gasną ale kontrolka od AFL miga, wtedy już wiem że auta nie da się odpalić. Rozrusznik nie kręci i nie działa zegar od poziomu paliwa. Co może mieć wspólnego kontrolka AFL z problemem z odpalaniem? Czasami silnik pracuje nierówno, potrafi też zgasnąć na wolnych obrotach. Nie ma żadnych komunikatów, że immo jest niesprawne, check też nie świeci się. Proszę o pomoc. Może ktoś spotkał się z podobnymi problemami. Pozdrawiam-Marek
  • Poziom 11  
    Teraz jest tak,że gdy silnik osiągnie temperaturę powyżej 80 stopni to przy próbie odpalenia miga kontrolka AFL i zablokowany jest rozrusznik(nie kręci,immo?).Gdy silnik ostygnie jest OK
  • Poziom 2  
    Odkopuje i podłączam się pod pytanie. Mam podobne objawy. Najśmieszniejsze w tym wszystkim jest że komputer nie pokazuje błędu. Miałem podpowiedzi że może to być uszkodzony immobilizer, ale nie wiem jak to sprawdzić skoro awaria pojawia się i znika.
  • Poziom 18  
    Czym diagnozujesz i gdzie te poszczególne błędy są zapisane - w jakich modułach ?
  • Poziom 2  
    To pytanie raczej do mojego mechanika bo ja się na tym absolutnie nie znam. Jest dobry, ale elektryka go przerasta. Najzabawniejsze w tym wszystkim jest to że jak oddawałem mu samochód z usterką to ta akurat przez kilka dni się nie objawiała i nawet nie było jak jej złapać in flagranti. W komputerze podobno nie zostaje żaden ślad. Tropiąc podobne usterki po forach ludzie ratują się np wyminą lub dolaniem płynu układu kierowniczego, którego brak albo mała ilość przejawia się właśnie wariującymi wskaźnikami i kontrolką z kierownicą. Dzisiaj to przetestowałem, ale nic nie pomogło. Taka wskazówka jak ktoś będzie miał kiedyś podobny problem. Zauważyłem natomiast że pojawienie się tego błędu może mieć związek z tym że auto mocno nagrzewa się na słońcu. Teraz powstaje pytanie na co to może wpływać?? Czy może to być sterownik od immobilizera, a może coś innego?
  • Poziom 11  
    U mnie skończyło się wymianą sterownika na nowy 12900 w serwisie. Sprowadzony z Niemiec. Sterowniki z tego silnika nie do naprawy. Używka niedostępna. Obdzwoniona prawie całą Polska,odwiedzonych wiele warsztatów. Dziękuję kilku kolegom którzy próbowali rozwiązać mój problem. Jeżeli kolego masz te same objawy to w pierwszej kolejności na zimnym silniku zagrzej opalarką ustawioną na 90 stopni sam sterownik i zobacz czy po zagrzaniu sterownika problem się pojawia. Jeżeli tak to masz problem ze sterownikiem. Jeżeli masz silnik 2.8 l to nie próbuj go naprawiać,szkoda czasu i kasy. Pozdrawiam.

    Dodano po 3 [minuty]:

    U ciebie nie ma błędów. U mnie było ich mnóstwo wszystkie związane z błędami pamięci i problemów z komunikacją ze sterownikiem silnika
  • Poziom 2  
    Stanęło na tym że winowajcą jest uszkodzony moduł CIM. Sprawa rozwiązana! Dzięki za odpowiedzi.
  • Poziom 43  
    marek_3535 napisał:
    wymianą sterownika na nowy 12900 w serwisie
    tak z czystej ciekawości ile warte jest to auto?
  • Poziom 11  
    No cóż. Niewiele więcej niż sterownik.
  • Poziom 11  
    Witam ponownie. Temat powrócił. Dodaję wykaz błędów i film pokazujący kiedy się to dzieje.


    u2103 brak komunikacji z modułem układu dynamiki pojazdu
    U2105 brak komunikacji z modułem kolumny kierowniczej
    U2142 nieprawidłowe dane z przekładni automatycznej
    U2143 czujnik nierównej drogi
    Błędy z ABS
    -brak łączności
    -brak komunikacji ze sterownikiem silnika
    -brak łączności z YRS
    -brak łączności z czujnikiem kąta skrętu kierownicy

    błędy z konsoli wskaźników
    -brak komunikacji ze sterownikiem silnika
    -brak komunikacji ze sterownikiem SDM
    -układ sterowania konsolą wskaźników DIC - utrata łączności
    -brak komunikacji ze sterownikiem CIM
    -brak komunikacji z modułem sterującym nadwozia
    -nieprawidłowe dane z modułu odbiornika wielofunkcyjnego
    -utrata łączności z systemem komfortu PAS
    -brak komunikacji z elektryką tylną
    -brak komunikacji ze sterownikiem UEC
    -brak łączności z modułem ABS
    -brak komunikacji ze sterownikiem CDC
  • Poziom 11  
    Problem leżał w zimnych lutach a dokładne w jednym lucie w czujniku kąta skrętu kierownicy.Na razie jest ok.Dziękuję wszystkim za podpowiedzi i pozdrawiam.