Witam i prosilbym o pomoc i wyrozumialosc gdyz nie jestem elektronikiem a amatorem ktory zawsze stara sie naprawic cos samemu. Teraz jest to moj stary magnetowic Panasonic Nv G40ED. Pewnego dnia po wylaczeniu poprostu juz sie nie właczył. Nie reagował na power oraz stał sie martwy. Rozumiem ze nie dziala w nim zasilacz w ktorym bylo slychac GZZZZ jest on oznaczony VEP01310C / VJB01310. Wymilem mu bezpiecznik 1,6A 250V na nowy lecz to nie pomogło. Po dokladnym przyjrzeniu sie mu zauwazylem wylany kondensator C1009 ( 80uF 400V) naturalnie go wymieniłem. Przy okazji spisałem sobie wszystkie kondensatory i wartosci ktore byly na nich i udalem sie do sklepu w celu zakupu. Czesci z nich nie było ale otrzymałem zastępcze które doradził mi sprzedawca ze napewno beda działac prawidłowo jako zamienniki. Wymieniłem te oto kondensatory
C1003 , C1012 , C1021 , C1034 , C1033 , C1028 , C1022 , C1020 , C1016 , C1017.
Jednak po wymianie bylo nadal slychac GZZZZZZ ktore po chwili cichlo. Przekopując fora w necie znalazlem informacje iz moze to byc Dioda Zenera D12 (MA2200B 20V 1W) oraz zeby zwrocic uwage na Diode D013 (czyli MA4130L 13V 0,5W) Wiec postanowilem je wymienic po wymianie GZZZ ustapilo . Teraz za to przez chwile slychac jak by piszczenie jakies po podlaczeniu do prądu. Jest jeszcze tam nadpalony stopiony nie wiem jak to nazwac taki kondensator 331K 2Kv (widoczny od tylu na zdjeciu jako C10 z tego co sie zorientowalem na schemacie to jest on 330P) Chcialbym go wymienic lecz w sklepie nie posiadaja takiego. Jaki bym mogl dac inny w to miejsce ? Jest wogole jakis zastepczy ktory by pasował ? Bo widac ewidentnie ze jest okopcony.
Zastanawialem sie jeszcze czy nie wymienic tych elementow ze zdjecia sa to sadze tez kondensatory lecz juz nie wiem jakiej one sa pojemnosci itd. Prosilbym o pomoc i informacje co jeszcze moge sprawdzic
Chodzi o te bordowe (C14 , C11 , C35)
C1003 , C1012 , C1021 , C1034 , C1033 , C1028 , C1022 , C1020 , C1016 , C1017.