Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ursus C-330 - Nie odpala, rozrusznik tyka

pisiorx 19 Aug 2019 10:10 4764 14
Termopasty
  • #1
    pisiorx
    Level 9  
    Witam
    Mój problem polega na tym że po renowacji ciągnika (malowanie) ,położeniu instalacji elektrycznej na nowo, zgodnie ze schematem, nie chce zapalić.Dokładniej dzieje się tak jak na zamieszczonym filmiku.Dodam że akumulator 12V jest naładowany i renowacją nic takiego mu się nie działo.Ktoś może ma jakieś pomysły gdzie szukać ?
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • Termopasty
  • #2
    kindlar
    Level 40  
    Czy kontrolki przygasają podczas tego tykania? Jeśli nie to zepsuty elektromagnes. Jeśli tak to klema zaśniedziała i trzeba przeczyścić.
    Daj na luz, usta w gaz ręczny i zapalisz kluczem zwierając styki na rozruszniku.
  • Termopasty
  • #3
    andrzej20001
    Level 43  
    Akumulator , masa silnika,
  • #4
    pisiorx
    Level 9  
    Kontroli przygasają, lecz zapomniałem dodać że metodą na zwarcie 0 reakcji tylko iskrzenie.Klemy dokręcone wyczyszczone.
  • #5
    andrzej20001
    Level 43  
    Jeśli zwierasz śruby rozrusznika i mocno idzie zwara to albo stanął rozrusznik lub silnik. To co na filmie słychac terkot to reakcja elektromagnesu na spadek napiecia. Jesli aku i masa jest w 100%ok to sprawdz rozrusznik "na stole" czy działa i czy silnik w ogóle się kluczem da obrócić.
  • #7
    pisiorx
    Level 9  
    No właśnie tak lekko iskrzy nie za mocno.Silnik działa bo na przysłowiowy zaciąg odpala bezproblemowo.Co do przewodu - w miejscu połączenia przewodu z korpusem ciągnika farba wyczyszczona do gołego metalu jak również oczko na przewodzie więc masa jest na 100%.Spróbuję jeszcze wymienić klemy na przewodach.
  • #8
    andrzej20001
    Level 43  
    Jeśli lekko iskrzy po zwarciu śrub i nie obraca się to skończył się rozrusznik.
  • #9
    kindlar
    Level 40  
    Czyścisz klemy i słupki na akumulatorze, wszystkie powierzchnie styku. Powierzchnię smarujesz wazeliną techniczną aby tlenki się nie tworzyły.
  • #10
    jaga134
    Level 26  
    Przed laty kiedy jeszcze pracowałem jako elektryk samochodowy,czyściłem słupki akumulatora i klemy specjalną szczotką.Dawało to b.dobre rezultaty. Natomiast co do smarowania tych elementów elektrycznych wazeliną techniczną mam odmienne zdanie.Nie raz zdarzało mi się usuwać przy pomocy noża szklisty nalot spowodowany posmarowaniem wyprowadzenia akumulatora wazeliną.Szczotka nie potrafiła zedrzeć tego szkliwa. Posmarować można ale dopiero po założeniu klemy i jej dokręceniu. Smarujemy tylko górę zacisku aby zapobiec dostawaniu się wilgoci pomiędzy klemę a słupek.
  • #11
    mczapski
    Level 39  
    Sporo dyskusji i nic nie wiemy o pomiarach np napięcia. Także o samym rozruszniku jakoś nic nie wiemy a przecież kiedyś musi się zużyć. Zakładając że działania były racjonalne to można założyć, że szczotki rozrusznika wiszą.
  • #12
    pisiorx
    Level 9  
    Słupki wyczyszczone, tego jestem pewien w 100% że styki są ok.Teraz tak może ktoś podpowie jak sprawdzić rozrusznik jak to się mówi na stole.Jestem trochę zielony w temacie więc może ktoś by podpowiedział jak się za to zabrać, co sprawdzić i w jaki sposób.W filmiku próba odpalenia na zwarcie tak to wygląda.
  • #13
    andrzej20001
    Level 43  
    Rozrusznik złom jeśli bateria w 100% ok.
  • #14
    pisiorx
    Level 9  
    Panowie temat rozwiązany.Jednak wina akumulatora nie jest stary na mierniku ponad 12 v a stracił moc.Dzieki wszystkim za dobre rady.
  • #15
    mczapski
    Level 39  
    Niewydolna instalacja elektryczna. Oczywiście Źródło energii to akumulator, który ponoć jest sprawny w co mocno wątpię. Kolejne punkty to połączenia dodatnie akumulatora i masy (założyłem że minus na masie). Czyli powrócę do poprzedniego postu i zaproponuję zastosowanie miernika napięcia.
    Przy sprawnym akumulatorze oglądalibyśmy snopy iskier i mocno nadpalony wkrętak.