Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ursus C-330 - Nie odpala, rozrusznik tyka

19 Sie 2019 10:10 1002 14
  • Poziom 9  
    Witam
    Mój problem polega na tym że po renowacji ciągnika (malowanie) ,położeniu instalacji elektrycznej na nowo, zgodnie ze schematem, nie chce zapalić.Dokładniej dzieje się tak jak na zamieszczonym filmiku.Dodam że akumulator 12V jest naładowany i renowacją nic takiego mu się nie działo.Ktoś może ma jakieś pomysły gdzie szukać ?
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 39  
    Czy kontrolki przygasają podczas tego tykania? Jeśli nie to zepsuty elektromagnes. Jeśli tak to klema zaśniedziała i trzeba przeczyścić.
    Daj na luz, usta w gaz ręczny i zapalisz kluczem zwierając styki na rozruszniku.
  • Poziom 43  
    Akumulator , masa silnika,
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 9  
    Kontroli przygasają, lecz zapomniałem dodać że metodą na zwarcie 0 reakcji tylko iskrzenie.Klemy dokręcone wyczyszczone.
  • Poziom 43  
    Jeśli zwierasz śruby rozrusznika i mocno idzie zwara to albo stanął rozrusznik lub silnik. To co na filmie słychac terkot to reakcja elektromagnesu na spadek napiecia. Jesli aku i masa jest w 100%ok to sprawdz rozrusznik "na stole" czy działa i czy silnik w ogóle się kluczem da obrócić.
  • Poziom 39  
    pisiorx napisał:
    Klemy dokręcone wyczyszczone.

    A druga strona przewodu prądowego? Nie podciekła farba pod końcówkę i słaby kontakt z masą? Skoro akumulator naładowany to takiego przygasania być nie powinno.
  • Poziom 9  
    No właśnie tak lekko iskrzy nie za mocno.Silnik działa bo na przysłowiowy zaciąg odpala bezproblemowo.Co do przewodu - w miejscu połączenia przewodu z korpusem ciągnika farba wyczyszczona do gołego metalu jak również oczko na przewodzie więc masa jest na 100%.Spróbuję jeszcze wymienić klemy na przewodach.
  • Poziom 43  
    Jeśli lekko iskrzy po zwarciu śrub i nie obraca się to skończył się rozrusznik.
  • Poziom 39  
    Czyścisz klemy i słupki na akumulatorze, wszystkie powierzchnie styku. Powierzchnię smarujesz wazeliną techniczną aby tlenki się nie tworzyły.
  • Poziom 26  
    Przed laty kiedy jeszcze pracowałem jako elektryk samochodowy,czyściłem słupki akumulatora i klemy specjalną szczotką.Dawało to b.dobre rezultaty. Natomiast co do smarowania tych elementów elektrycznych wazeliną techniczną mam odmienne zdanie.Nie raz zdarzało mi się usuwać przy pomocy noża szklisty nalot spowodowany posmarowaniem wyprowadzenia akumulatora wazeliną.Szczotka nie potrafiła zedrzeć tego szkliwa. Posmarować można ale dopiero po założeniu klemy i jej dokręceniu. Smarujemy tylko górę zacisku aby zapobiec dostawaniu się wilgoci pomiędzy klemę a słupek.
  • Poziom 39  
    Sporo dyskusji i nic nie wiemy o pomiarach np napięcia. Także o samym rozruszniku jakoś nic nie wiemy a przecież kiedyś musi się zużyć. Zakładając że działania były racjonalne to można założyć, że szczotki rozrusznika wiszą.
  • Poziom 9  
    Słupki wyczyszczone, tego jestem pewien w 100% że styki są ok.Teraz tak może ktoś podpowie jak sprawdzić rozrusznik jak to się mówi na stole.Jestem trochę zielony w temacie więc może ktoś by podpowiedział jak się za to zabrać, co sprawdzić i w jaki sposób.W filmiku próba odpalenia na zwarcie tak to wygląda.
  • Poziom 43  
    Rozrusznik złom jeśli bateria w 100% ok.
  • Poziom 9  
    Panowie temat rozwiązany.Jednak wina akumulatora nie jest stary na mierniku ponad 12 v a stracił moc.Dzieki wszystkim za dobre rady.
  • Poziom 39  
    Niewydolna instalacja elektryczna. Oczywiście Źródło energii to akumulator, który ponoć jest sprawny w co mocno wątpię. Kolejne punkty to połączenia dodatnie akumulatora i masy (założyłem że minus na masie). Czyli powrócę do poprzedniego postu i zaproponuję zastosowanie miernika napięcia.
    Przy sprawnym akumulatorze oglądalibyśmy snopy iskier i mocno nadpalony wkrętak.