Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Laguna 2 - Przewody hamulcowe - cena

08 Wrz 2019 12:12 297 7
  • Poziom 24  
    Panowie, krótkie pytanie. Gdybym chciał wymienić wszystkie przewody hamulcowe w lagunie 2 na nowe od samej pompy. Miedziane i gumowe, jaka była by uczciwa cena z robocizną na paragon, tak żeby warsztat miał godziwą zapłatę i nie brakło na części?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 42  
    U mnie koło 800 zeta. Tylko jaki sens, przednie zazwyczaj nie korodują, gnije to co pod autem czyli tył. A wtedy już sporo taniej bo cenę robią przody, fabrycznie one są układane przed włożeniem silnika. Przy wymianie nikt silnika nie wyciąga więc trzeba się sporo nagimnastykować żeby je prawidłowo ułożyć
  • Poziom 24  
    Bo jak zlecę wymianę wszystkiego to będę mógł zweryfikować robutkę.



    Problem w tym, że mój majster miał zrobić 1 przewód i zacisk ręcznego po lewej za 500zł łącznie.

    Niestety po oddaniu samochodu zacisku robić nie chce bo hamuje(na stacji diag. widziałem, że hamował z połową siły po lewej stronie). A za przewody zawołał 900zł tylko że w tej cenie chce wymienić z przodu po lewej tylko krótki przewodzik między elastycznym a sztywnym, a z tyłu sztywne bez elastycznych.

    Wydaje mi się, za 900zł można wymienić wszystkie przewody na wszystkich kołach włącznie z elastycznymi.
    Koszt argumentował tym, że z tyłu trzeba oryginalne przewody montować, nie rozumiem, dlaczego nie można dorobić miedzianych.

    Wcale nie chcę zbijać ceny, niech by wziął 1000zł ale za wymianę wszystkiego a nie kawałków. Czyli dobrze, rozumiem, że trafiłem na bardzo zły warsztat?
  • Poziom 42  
    Widzisz tu zaczynają się schody. Czy chcesz na miedzi czy oryginały stalowe. Miedziany z rolki kształtujesz na aucie, stalowy ma z góry nadany kształt. Jak wspomniałem w procesie produkcji auta przewody hamulcowe są układane jako jeden z pierwszych elementów. Żeby zamontowac przewód ori stalowy może być koniecznośc demontażu zbiornika, tylnego zawieszenia. Przy przednich trzeba wyjąć z nadwozia silnik ze skrzynią. To oczywiście możliwe ale koszt ori przewodów i robocizny to nie wiem czy się w piątce zamknie.
  • Poziom 24  
    Ja chciałem miedziane.
    A jest jakiś racjonalny powód dla którego mechanik nie chciał kłaść wszystkiego w miedzi tylko część oryginalnych?
  • Poziom 10  
    mierzył ktoś długości poszczególnych rurek? mamy z tym kłopot, trafił się klient na szybką wymianę i ... nie ma :-( żaden katalog nie widzi Laguny 2, stare są dalej ciemno i głucho. Wyleczyłem się z dorabiania własnoręcznego bo to strata czasu a i jakość nie taka jak bym chciał, obdzwoniłem hurtownie ( ... ) strata czasu, grzebałem po necie i nic, obdzwoniłem producentów rurek i też robią wielkie oczy. Laguna 2 nie istnieje haha suma sumarum odpuściliśmy temat a szkoda bo nie fajnie puszczać nie obsłużonego klienta. Jakby ktoś z was ogarnął temat długości i gwintów ( bo na bank sa m10 i m12 mieszane ) to stawiam dobre szkło z jeszcze lepszą zawartością :-)
  • Poziom 42  
    nosek86 napisał:
    Wyleczyłem się z dorabiania własnoręcznego bo to strata czasu a i jakość nie taka jak bym chciał,

    Kwestia dobrej praski i odrobiny umiejętności.
  • Poziom 9  
    Wystarczy praska z internetu za kilkadziesiąt złotych. Przynajmniej te przewody miedziane, które ja kupuję, są bardzo plastyczne i nie ma z nimi problemów na najtańszej prasce.