Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Polo IV 1.4 16V BKY - Różnica w ciśnieniu sprężania na cylindrach

10 Wrz 2019 22:03 90 3
  • Poziom 9  
    Pacjent VW Polo IV 1.4 16v BKY 2005 [9n3]

    Mam wrażenie jakby momentami w aucie brakowało mocy - szczególnie w gorące dni słabiej reaguje na pedał gazu, łatwiej je zgasić przy ruszaniu bo trochę przydusza się.

    Problem jest od kilku miesięcy, świece wymienione jakiś czas temu, 3 cewki tez nowe, bo miały 14 lat i przez jedną wypadał zapłon, czwarta prawie nowa bo 3 letnia. Błędów na sterowniku brak.

    Sprawdziłem ciśnienie sprężania na ciepłym silniku:
    1 cyl 16 [bar]
    2 cyl 13,8 [bar]
    3 cyl 15 [bar]
    4 cyl 16,5 [bar]

    Czy powinienem się martwić taką różnicą na 2 cylindrze? Jak wygląda sprężanie w silnikach 1.4 16v?
  • Pomocny post
    Użytkownik obserwowany
    Ciśnienie powinno być zbliżone. Czy jakies inne objawy? Możliwa uszczelka pod głowicą. Trzeba sprawdzić luz zaworów ewentualnie wyregulować i sprawdzić ciśnienie jeszcze raz. Możliwe pierścienie. Już teraz możesz w świece wlać trochę oleju silnikowego i zmierzyć ciśnienie. Jeśli się poprawi znaczy że pierścienie pęknięte. Może z przegrzania. Jeśli nie to znaczy że góra. Uszczelka albo zawory a konkretnie gniazda.
  • Poziom 9  
    Dzięki za szybką i pełną odpowiedź :)
    bumble napisał:
    Czy jakies inne objawy?

    Tak jak pisałem - mam wrażenie że auto nie ma takiej mocy jak dawniej, szczególnie w gorące dni, w te chłodniejsze i deszczowe jest lepiej. Jak się rozpędzi to jedzie, ale przy ruszaniu czuję często że się przydusza i nie jest to płynnie, czuć że jest mu ciężko i muszę dodawać więcej gazu. Czasami czuję spaliny stojąc na światłach lub po zgaszeniu silnika jakby była jakaś nieszczelność, ale wydech sprawdzałem i szczelny. Zaskakuje mnie też spalanie, mierzone zawsze przy tankowaniu do pełna raz potrafi być to 7l/100km, a innym razem 10l/100km mimo jazdy cały czas podobnych tras. Zdarzało się, że po odpaleniu na zimnym silniku przez chwilę drży, ale po chwili mija.

    bumble napisał:
    Już teraz możesz w świece wlać trochę oleju silnikowego i zmierzyć ciśnienie.

    Możesz podpowiedzieć ile mniej-więcej tego oleju do próby olejowej wlać, żebym nie przesadził...

    Orientujesz się z jakimi kosztami by się wiązał każdy z przypadków? Wymienia się na konkretnym cylindrze, czy od razu komplet?
  • Poziom 22  
    Taka różnica oznacza że silnik jest do remontu skoro Pan sam pisze że stracił on moc. Wygląda że ten cylinder jest nieszczelny gdzie jest 13.8 bar, no i ten gdzie jest 15 bar jest nieszczelny i do tych cylindrów trzeba by wlać po 10cm3 oleju i szybko zmierzyć ciśnienie. Koszty to zależą czy Pan będzie to sam robił czy warsztat. Warsztat weźmie za to powyżej 1000zł z częściami. Nie wiem ile dokładnie ale myślę że nie więcej niż 3000zł. Zależy co jest zepsute. Może trzeba tylko po jednym zaworze w obu cylindrach wymienić lub doszlifować albo uszczelkę pod głowicą.