Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat B6 1.9TDI BKC - Brak mocy, dymi na czarno

04 Lis 2019 18:09 630 29
  • Poziom 9  
    Witam posiadam passat b5 1.9 bkc 2005r. Mam problem taki ze samochód się dusi i kopci na czarno czasami nie da się ruszyć tylko zgaśnie poniżej 2 tys. obr. Jak złapie 2.5 tys obr. To wywali czarna sadze i dopiero jedzie był już u 4 mechaników i nic dodam, że jak samochód jest zimny to gorzej się dusi.
    Zostały regenerowane: pompowtryski, wałek rozrządu, hydropopychacze, podmieniałem przwpływke i sprawdzałem nieszczelności w dolocie i jest dalej tak samo pomocy.
  • Poziom 34  
    Czarny dym czyli dolot i wydech do sprawdzenia czy jest drożny szczególna uwaga na turbo.
  • Poziom 17  
    Witam. A co z zaworem egr? Od niego trzeba zacząć. Podłączałeś pod komputer, coś wywaliło?
  • Poziom 9  
    Na kompie nie pokazuje żadnych błędów a egr zdejmowałem przewód od podciśnienia ale nie ma różnicy
  • Poziom 17  
    Bo egr stoi. A jak stoi to pcha spaliny na maxa do garów, co daje konkretnie takie objawy. Czym prędzej go rozbieraj i czyść, lub wymieniaj jak uszkodzony.
    Oczywiście daj znać jak tam co tam.
  • Poziom 17  
    Ja bym powiedział, że czarny dym oznacza za dużo paliwa.
    Pewnie wtryski leją zamiast wtryskiwać.
  • Poziom 17  
    Pompki zdaje się zostały zregenerowane.
  • Poziom 9  
    Regenerowane i były jeszcze na sprawdzeniu po regeneracji tak, że odpada chyba
  • Poziom 17  
    Ciśnij ten zawór egr. Na bank stoi otwarty. Na jałowym chodzi dobrze, tylko podczas przyśpieszania brak mocy, może szarpać i czarny dym?
  • Poziom 13  
    Zrób tak jak pisze Polon27
    Jak nie pomoże to wypadałoby sprawdzić układ korbowo-tlokowy pod kątem ciśnienia sprężania
    I sam rozrząd czy jest prawidłowo ustawiony
    Na razie EGR na szybko dla celów diagnostycznych można zaslepić blachą dolot spalin do zaworu.
  • Poziom 9  
    Ostatnio egr kolega sprawdzał taka pompka podciśnieniowa to mowil ze działa dobrze
  • Poziom 17  
    Czytaj ze zrozumieniem: grucha, czyli ten siłownik, który porusza klapką, może być i na pewno jest sprawny, natomiast wewnątrz ta klapka stoi otwarta, nawet w niewielkim stopniu wystarczy, żeby nadmiar spalin robił bałagan. Jest to juz za przepływką, więc komp nie bierze pod uwagę, że ma za dużo dziadostwa wpakowane do garów nie informuje o tym. Zawór otwiera się tylko przy pracy na biegu jałowym, a i tu po minucie bezczynności się zamyka, natomiast podczas przyśpieszania musi być zamknięty. Zawór egr "beznapięciowo" jest zamknięty, natomiast ta grucha lub ,w innych modelach, aktuator go otwiera. Musisz się ubrudzić, ale za kilka złociszy na środek myjący do hamulców lub inne indywiduum myjące zrobisz dobrze furce.
  • Poziom 34  
    [quote="Polon27"]Czytaj ze zrozumieniem: grucha, czyli ten siłownik, który porusza klapką, może być i na pewno jest sprawny, natomiast wewnątrz ta klapka stoi otwarta, nawet w niewielkim stopniu wystarczy, żeby nadmiar spalin robił bałagan. Jest to juz za przepływką, więc komp nie bierze pod uwagę, że ma za dużo dziadostwa wpakowane do garów nie informuje o tym.

    Czy ty w ogóle ogarniasz jak działa układ regulacji EGR? Jak spaliny wracają to nie ma świeżego powietrza przepływającego przez przepływomierz i komp od razu daje błędem że "cross-check" wartość przepływu nie zgadza się. Oganięty mechanik z VCDS i przegląd bloków podczas dymienia lub log powinno skutecznie zawęzić obszar poszukiwań. Najbardziej pasuje dziura w dolocie za turbo np dziurawy intercooler.
  • Poziom 9  
    Czy dziura w dolocie to chyba odpada bo jak się rozgrzeje to trochę lepiej jedzie a jak by tak bylo to chyba caly czas by mulilo
  • Poziom 17  
    Witam. Andrzej, a co z zaworem? Zaglądałeś?
  • Poziom 9  
    Egr jest w porzadku każdy mechanik go sprawdzał

    Dodano po 6 [minuty]:

    Ostatnio jeden sprawdzał turbo w czasie jazdy tzn. Zapotrzebowanie doładowania i wydajność to coś mówił ze turbo do 2 tyś.obr. nie dobija o 500 jednostek a powyżej 2tys. obr. Przeładowuje tylko nie wiem czy tak może być bo już sporo wsadziłem w samochód i nie chce nie potrzebnych kosztów dodam jeszcze ze spalanie jest w granicach 8.5 do 9 l
  • Poziom 36  
    A co z dawka paliwa i początkiem wtrysku?
  • Poziom 9  
    Korekty pompowtryskow sa ok a kąt wtrysku jest tez ok ustawiony na 0.0
  • Poziom 36  
    Przy jakiej temperaturze silnika?
    Pokusił się ktoś na wykonanie adaptacji?
  • Poziom 9  
    No zanim dojechałem to był rozgrzany do 90oC
  • Poziom 24  
    andrzej8522 napisał:
    Egr jest w porzadku każdy mechanik go sprawdzał

    Dodano po 6 [minuty]:

    Ostatnio jeden sprawdzał turbo w czasie jazdy tzn. Zapotrzebowanie doładowania i wydajność to coś mówił ze turbo do 2 tyś.obr. nie dobija o 500 jednostek a powyżej 2tys. obr. Przeładowuje tylko nie wiem czy tak może być bo już sporo wsadziłem w samochód i nie chce nie potrzebnych kosztów dodam jeszcze ze spalanie jest w granicach 8.5 do 9 l


    Pisałeś że dymi poniżej 2,5 tys. obrotów. Wszystko wskazuje na nieszczelny dolot. Zatkaj filtr powietrza, nabij ciśnienie ok. 1 bar kompresorem i sprawdź czy ucieka. Póki co widzę że pół auta wymienione, a usterka pewnie prozaicznie prosta. Po załataniu nieszczelności ponownie logi i tym razem sprawdzenie geometrii (chyba że turbina będzie utrzymywać zadane doładowanie)
  • Poziom 9  
    Robiłem tak jak mówisz z miesiąc temu z tym kompresorem nabijalłem ciśnienie w obieg i trzymało, nigdzie nie słychać żeby uciekało po prostu ręce opadają wsadziłem w auto już ok 6 tyś i szkoda sprzedawać
  • Poziom 36  
    jurekk55 napisał:

    Pokusił się ktoś na wykonanie adaptacji?
  • Poziom 9  
    Nie rozumiem tzn. ??
  • Poziom 9  
    Nie wiem o czym mówisz ?
  • Poziom 36  
    Andrzej ,nie obraz się. Weź się za lekturę podobnych przypadków.
    Pobaw się VCDS popatrz jakie parametry masz w kolejnych grupach bipy powinieneś mieć w 23 chyba .
    Bez pewnego wkładu z twojej strony , marnie pójdzie ten temat.
  • Poziom 9  
    Jak bym miał vcds to bym z tym walczył coś szukał a tak pisze tylko po forach żeby ktoś coś podpowiedział bo z mechanikami trudno sprawdza tylko błędy i tyle a błędów nie ma
  • Poziom 36  
    Bez konkretnych danych , to niemal niemożliwe.
  • Poziom 9  
    A może jest ktoś z okolic Lublin Chełm Zamość i mógł by pomóc