Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sterownik centralnego i czujnik ultradźw. - jak podłączyć?

25 Wrz 2005 17:06 2824 5
  • Poziom 13  
    Dostałem "za piwo" kilka takich urzadzeń zabezpieczających wykopanych przez kumpla w piwnicy i nie bardzo wiem jak sie z tym wpiąć. Ma to zostac podpięte do alarmu American Legend CS9228:
    Sterownik centralnego i czujnik ultradźw. - jak podłączyć?
    Sterowanie centralnym jak widać dwa razy masą, oczywiście siłowniki dwuprzewodowe mam żeby nie było za łatwo :|. Myślałem, że ten dodatkowy sterownik będzie miał jasno opisane wyprowadzenia (zasilanie, sterowanie, wyjście na siłowniki) ale oczywiście narysowany na nim schemat jest jasny chyba tylko dla wtajemniczonych:
    Sterownik centralnego i czujnik ultradźw. - jak podłączyć?
    :roll:
    Prosiłbym o wytłumaczenie mi co podpiąć do którego z 9 pinów bo ja nie mam koncepcji (w sumie mam kilka ale wole nie kombinować)...


    ps. Schemat od czujnika ultradźwiękowego podrzuce jak tylko go znajde bo po padzie systemu troche mi się bałagan zrobił :(.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 26  
    standardowo sterowniki CZ mają 2 wejścia masowe - schemat poniżej

    na OTWARCIE i ZAMKNIĘCIE rozpisano przekaźniki przełączne:
    NC- normalnie zwarty z COM
    NO- normalnie rozwarty z COM

    inaczej mówiąc: ty wykorzystujesz do sterowania złącze COM i NO, które się zwierają gdy następuje podanie sygnału na STER.

    ____

    +12 - oczywiście zasilanie 12V
    MASA - oczywiście masa samochodu (0V)
    STER - ty podajesz sygnał 12V kiedy chcesz zamykać i otwierać centalny...
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 25  
    Witam.Mam taki sam alarm z centralnym zamkiem.Różni się tylko oznakowaniem.Ale wyprowadzenia są takie same.
    Białe przewody łączysz z przewodami kierunkowskazów.Mozesz je podłączyc przy przerywaczu lub w kostce pod kierownica.Są to przeważnie przewody błękitny i błękitny z czarnym paskiem.
    Brązowy podłanczasz do syreny(+) i musisz ja zmasowac.Nie podłanczasz go jezeli masz syrenę z własnym zasilaniem.Wtedy podpinasz do niej przewód czerwono biały z bezp. 5A.
    Czerwony to jest zasilanie alarmu.Niekoniecznie musi to być z zasilania świateł kierunkowych.Niektóre samochody maja oryginalne przewody do zasilania alarmu i własny bezpiecznik w centralce.
    Zielony podłanczasz do przewodów z wyłączników drzwi.Przeważnie są to przewody białe z czarnym paskiem.
    Jasno zielony podpinasz do wyłączników klapy silnika i klapy bagażnika.W klapie bagażnika mozesz się podpiąc pod wył. lampki oświetlenia bagażnika jeżeli masz a jak nie to musisz sobie zamontować taki wył.Tak samo w klapie silnika.
    Czarny to jest masa z zasilania alarmu.
    Cieniutki czarny i czerwony to zasilanie diody LED.
    Cieniutkie czarny,czerwony i niebieski to podłanczasz pod moduł czujników ultradzwiękowych.Powinny one być w jednej tasmie.Czujniki mają przewody czarne i podłanczasz je do modułu.W sumie moduł czujników musi mieć trzy gniazda.
    Nastepnie musisz troszke przerobić stacyjkę(drugi schemat).Z kostki od stacyjki przecinasz przewód rozrusznika i wpinasz go na zacisk 30 przekaznika(musisz taki przekaznik kupić.Musi być na 30A(przeważnie są takie zakładane w sygnale dzwiękowym).Do zacisku 87 podpinasz drugą końcówkę przeciętego przewodu z rozrusznika.Do zacisku 86 podpinasz masę samochodu(ale z innego miejsca niz masa zasilania alarmu).Do zacisku 85 podpinasz pomarańczowy przewód z centralki alarmu.
    Przewody zielono biały i zielono czarny podpinasz do przewodów zielonego i niebieskiego siłowników zamka centralnego.Musisz sprawdzic czy po wlączeniu alarmu na pilocie zamki się zamykają.Jeżeli nie to musisz zamienić przewody.Jeżeli z siłownika od strony kierowcy wychodzi pięć przeowdów to niebieski oi zielony podpinasz jak wyżej a czarny do masy i dwa pozostałe łączysz z zielonym i niebieskim.Tu tez musisz sprawdzic czy po przekręceniu kluczyka w zamku drzwi w poz.zamykanie zamyka ci sie centralny.Jak nie to musisz oczywiscie zamienic przewody.
    I to chyba na tyle.Sorki ze zrobiłem ci opis ale nie mam mozliwosci wysłania ci schematu.Odpisz po zamontowaniu jak sie to sprawuje.
  • Poziom 13  
    No to mnie kk.2000 załamałeś lekko :(. To może inaczej - jak najprościej można zrealizować sterowanie tymi moimi siłownikami z w/w alarmu? Ja sobie tak wstępnie w głowie ułożyłem schemat wykorzystujący trzy zwykłe przekaźniki od świateł czy sygnału. Dwa poszły mi na odwrócenie biegunowości ale to, nawet jeśli zadziała, to chyba nie jest najszczęśliwsze rozwiązanie bo jeśli jeden przekaźnik zawiedzie z jakiegoś powodu to mamy zwarcie :|. Czekam na propozycje rozwiązania problemu. Sądzę, że Wy będziecie w stanie wymyśleć coś lepszego :P.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Acha, zapomniałem dodać - samo podłączenie alarmu w aucie to nie problem, już to opanowałem. Jedyne z czym sobie nie radzę to to co opisałem w temacie. Schemat czujnika ultradźwiękowego jaki posiadam wrzuce jak tylko dostane go od kumpla...
  • Poziom 26  
    Zapodaję schemat sterownika, który za pomocą sygnałów zamknij/otwórz steruje 2-przewodowymi siłownikami centralnego.

    To jest oczywiście schemat do wpasowania w twoją instalację, ale to pozostawiam Tobie

    Elementy:
    Diody: 2N400, 2N800
    Przekaźniki: PK1 -> 12VDC/3A ZWIERNY
    oraz PK2 -> 12VDC/3A 2xPRZEŁĄCZNY