Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wózek widłowy 1976 rok - Witam .Przestawiłem rozrząd w silniku przy wyjętej pomp

24 Sty 2020 17:52 573 17
  • Poziom 9  
    Witam. Wyjełem wtryski i pompe wtryskową do regeneracji w między czasie czysciłem i skrobałem silnik przez przypadek złapałem za wiatrak i przestawiłem trochę rozrząd .Cofnołem wałem z powrotem ale gdy włożyłem pompe już nie odpalił a kolektor ssący nie ciągnie.Szef jeszcze nic nie wie więc proszę o szybką pomoc.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 1  
  • Poziom 39  
    fiolet12 napisał:
    przestawiłem trochę rozrząd

    To trochę musiało być duże skoro
    fiolet12 napisał:
    kolektor ssący nie ciągnie

    Teraz musi być cała procedura ustawiania faz rozrządu i pompy.
  • Poziom 9  
    Wózek to MANITU silnik 3 cylindrowy niemiecki tyle wiem

    Dodano po 18 [minuty]:

    zworys napisał:
    fiolet12 napisał:
    przestawiłem trochę rozrząd

    To trochę musiało być duże skoro
    fiolet12 napisał:
    kolektor ssący nie ciągnie

    Teraz musi być cała procedura ustawiania faz rozrządu i pompy.

    Więc muszę wyjąć pompe wtryskową zdiąć pokrywę rozrządu ,kręcić wałem aż ustawię na znaki i włożyć z powrotem pompe tak?
  • Poziom 32  
    Jak rozrząd jest na koła zębate to powinno być kolo pośrednie i wał korbowy nie powinien się przestawić względem wałka rozrządu. Problem to ustawienie pompy wtryskowej.
    Zrób zdjęcia i tu załacz.
  • Poziom 9  
    Megawe napisał:
    Jak rozrząd jest na koła zębate to powinno być kolo pośrednie i wał korbowy nie powinien się przestawić względem wałka rozrządu. Problem to ustawienie pompy wtryskowej.
    Zrób zdjęcia i tu załacz.
    Rozrząd jest na kołach zębatych bo widać przez okienko od przykręcania wałka pompy więc tam się nic nie mogło przestawić. a jeśli chodzi o pompe to z tego co wiem można kręcić wałkiem ale nie jestem pewien. Zdięcia nie mogę zrobić bo mam zwykły telefon a nawet to nie umiem wstawić.Gdyby nie córka to nie umiałbym pisać na forum
  • Poziom 32  
    Musisz znaleźć znaki na wale korbowym do ustawienia tłoka pierwszego cylindra w GMP. Znak może być na kole pasowym, na kole zamachowym lub otwór w bloku do wkładania bolca w koło zamachowe, może być też okienko przez które widać kolo zamachowe. Najprościej to ściągnąć pokrywę zaworów kręcić wałem zgodnie z obrotami i obserwować zawór wydechowy na pierwszym cylindrze. Jak się schowa to dalej kręcimy aż się maksymalnie wysunie wtedy zacznie się choeać zawór ssący. Punkt GMP jest w momencie gdy zawór wydechowy się wysunłął a zaczął się chować zawór ssący. Robimy zna na wale Iobracamy wałem o jeden obrót na te same znaki. Potem zostaje ustawić pompę i potrzebna jest informacja co to jest za pompa? Firma, rzędowa czy rotacyjna?
  • Poziom 9  
    Megawe napisał:
    Musisz znaleźć znaki na wale korbowym do ustawienia tłoka pierwszego cylindra w GMP. Znak może być na kole pasowym, na kole zamachowym lub otwór w bloku do wkładania bolca w koło zamachowe, może być też okienko przez które widać kolo zamachowe. Najprościej to ściągnąć pokrywę zaworów kręcić wałem zgodnie z obrotami i obserwować zawór wydechowy na pierwszym cylindrze. Jak się schowa to dalej kręcimy aż się maksymalnie wysunie wtedy zacznie się choeać zawór ssący. Punkt GMP jest w momencie gdy zawór wydechowy się wysunłął a zaczął się chować zawór ssący. Robimy zna na wale Iobracamy wałem o jeden obrót na te same znaki. Potem zostaje ustawić pompę i potrzebna jest informacja co to jest za pompa? Firma, rzędowa czy rotacyjna?
    Pompa jest rzędowa firmy Bosch.
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    jak będziesz ustawiał silnik obserwuj przez otwór czy na kole pośrednim pojawi się jakiś znak.
    Na kole od pompy też powinien być znak. Jeżeli znajdziesz znaki a silnik będzie ustawiony tak jak pisałem wyżej to wstaw pompę znak do znaku.
  • Poziom 1  
  • Poziom 9  
    Megawe napisał:
    jak będziesz ustawiał silnik obserwuj przez otwór czy na kole pośrednim pojawi się jakiś znak.
    Na kole od pompy też powinien być znak. Jeżeli znajdziesz znaki a silnik będzie ustawiony tak jak pisałem wyżej to wstaw pompę znak do znaku.
    Dzięki, dzisiaj będę patrzył. Wieczorem dam znać.

    Dodano po 16 [minuty]:

    Megawe napisał:
    jak będziesz ustawiał silnik obserwuj przez otwór czy na kole pośrednim pojawi się jakiś znak.
    Na kole od pompy też powinien być znak. Jeżeli znajdziesz znaki a silnik będzie ustawiony tak jak pisałem wyżej to wstaw pompę znak do znaku.
    Wózek widłowy to widlak Manitou 2,5t duże koła (8034256161)
  • Poziom 9  
    fiolet12 napisał:
    Megawe napisał:
    jak będziesz ustawiał silnik obserwuj przez otwór czy na kole pośrednim pojawi się jakiś znak.
    Na kole od pompy też powinien być znak. Jeżeli znajdziesz znaki a silnik będzie ustawiony tak jak pisałem wyżej to wstaw pompę znak do znaku.
    Dzięki ,dzisiaj będę patrzył .Wieczorem dam znać.

    Dodano po 16 [minuty]:

    Megawe napisał:
    jak będziesz ustawiał silnik obserwuj przez otwór czy na kole pośrednim pojawi się jakiś znak.
    Na kole od pompy też powinien być znak. Jeżeli znajdziesz znaki a silnik będzie ustawiony tak jak pisałem wyżej to wstaw pompę znak do znaku.
    Wózek widłowy widlak Manitou 2,5t duże koła (8034256161)
    Witam, wróciłem z pracy i sprawa ma się tak - pompa jest jednak rotacyjna, tylko inaczej skonstruowana. Na kole nic nie zobaczę bo przeszkadza obciążnik. Kręciłem wałem aż znalazłem na zębatce pośredniej znak. Na zębatce od pompy są na zębach cyfry od 1 do 6. Znak z zębatki pośredniej był 2 zęby przed jedynką, więc okręciłem zębatkę pompy czwórką do znaku na zębatce pośredniej tak że klin pompy akurat pasował w piastkę która jest przykręcona do zębatki. Odpaliłem z plakiem i chodził pół godziny co 10 minut gasiłem i odpalałem. Przed remontem nawet gorący palił tylko z plakiem. Zobaczę jak odpali w poniedziałek zimny. Ma wolne obroty, nie gaśnie, wysokie też, ale kopci nie białym dymem, raczej zwykłym, tylko trochę za mocno, jak mogę to poprawić. Pozdrawiam.
  • Poziom 32  
    Wózek widłowy 1976 rok - Witam .Przestawiłem rozrząd w silniku przy wyjętej pomp

    Z boku pompy jest blaszany dekielek a za nim są znaki do ustawiania pompy.
    Wcześniej trzeba ustawić silnik na znaki w czasie początku wtrysku w pierwszym cylindrze.
    Silników Perkinsa nie wolno odpalać plakiem, pękają przegrody pomiędzy pierścieniami szczególnie wrażliwe są tłoki na 5 pierścieni.
  • Poziom 9  
    Megawe napisał:
    Wózek widłowy 1976 rok - Witam .Przestawiłem rozrząd w silniku przy wyjętej pomp

    Z boku pompy jest blaszany dekielek a za nim są znaki do ustawiania pompy.
    Wcześniej trzeba ustawić silnik na znaki w czasie początku wtrysku w pierwszym cylindrze.
    Silników Perkinsa nie wolno odpalać plakiem, pękają przegrody pomiędzy pierścieniami szczególnie wrażliwe są tłoki na 5 pierścieni.
    Ale ten silnik ma tylko 3 pierscienie bo wymieniałem gruby stoszkowy cienki stoszkowy i zgarniający .Tuleje w korpusie chodzą na boki bo po zdjęciu głowicy zamachałem tłokiem na boki jaki jest luz to tuleja też chodziła,myślę że jak bym pukną lekko od dołu to by wyskoczyła.Pompa wtryskowa ma z boku gaszenie ,gaz i dwa dekielki i jest mocowana na dwie śruby.Do dekielków się nie dostanę bo pompa jest za szeroką ramą ,chyba że ją z powrotem wyjmę.Plakiem odpalamy przez 8 lat i to ze 30 razy dzięnnie bo wózek pracuje na szrocie.A regulacja tej piastki na kole zebatym pompki?.Jest jeszcze regulacja pompą na boki ale nie wiem czemu po poluzowaniu szpilek nie mogę jej ruszyć nawet montażówką ,czy muszę poluzować te 3 ósemki na kole zębatym pompy?.Postaram się zabrać aparat w poniedziałek i zrobię zdjęcia.
  • Poziom 24  
    Jeżeli to na siebie zarabia, a TY nie masz zielonego pojęcia o co tam chodzi, to chyba czas wezwać jakiegoś mechanika ?

    Przez te 8 lat więcej wydaliście na samostart niż by remont wyszedł. Dodatkowo podcieranie się szkłem wychodzi najdrożej.

    Szukaj instrukcji obsługi do silnika perkins 3 cylidry, to samo w ursusie było.

    Instrukcja warsztatowa silników wysokoprężnych Perkins Ad3.152 i AD3.152UR

    Tutaj ostatnie oryginalne wydania, nie żadne przedruki i skany.

    https://www.olx.pl/oferta/instrukcja-warsztat...opreznych-perkins-ad3-152-CID751-IDDdQ1p.html

    Wózek widłowy 1976 rok - Witam .Przestawiłem rozrząd w silniku przy wyjętej pomp

    Wózek widłowy 1976 rok - Witam .Przestawiłem rozrząd w silniku przy wyjętej pomp
  • Poziom 9  
    oktawian89 napisał:
    Jeżeli to na siebie zarabia, a TY nie masz zielonego pojęcia o co tam chodzi, to chyba czas wezwać jakiegoś mechanika ?

    Przez te 8 lat więcej wydaliście na samostart niż by remont wyszedł. Dodatkowo podcieranie się szkłem wychodzi najdrożej.

    Szukaj instrukcji obsługi do silnika perkins 3 cylidry, to samo w ursusie było.

    Instrukcja warsztatowa silników wysokoprężnych Perkins Ad3.152 i AD3.152UR

    Tutaj ostatnie oryginalne wydania, nie żadne przedruki i skany.

    https://www.olx.pl/oferta/instrukcja-warsztat...opreznych-perkins-ad3-152-CID751-IDDdQ1p.html

    Wózek widłowy 1976 rok - Witam .Przestawiłem rozrząd w silniku przy wyjętej pomp

    Wózek widłowy 1976 rok - Witam .Przestawiłem rozrząd w silniku przy wyjętej pomp
    Silnik już chodzi. Musiałem zdjąć obciążnik, pokrywę zaworów i ustawić na znaki rozrząd a koło zębate pompy na nr 3. Tak wygląda silnik i nadal myślę że to nie jest perkins.

    Wózek widłowy 1976 rok - Witam .Przestawiłem rozrząd w silniku przy wyjętej pomp Wózek widłowy 1976 rok - Witam .Przestawiłem rozrząd w silniku przy wyjętej pomp Wózek widłowy 1976 rok - Witam .Przestawiłem rozrząd w silniku przy wyjętej pomp
  • Poziom 1  
  • Poziom 9  
    wal-ker napisał:
    Ten silnik na zdjęciu to silnik International,Dawid Brown,Mcormick D179.Niewiele się różni od Perkinsa .Te same pompy.Kiedys te firmy współpracowały ze sobą.W manitou głównie wstawiano perkinsa.
    Dzięki za informacje .