Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Toyota Corolla E12 - 1,4D4D kreci dlugo

gsm18 19 Feb 2020 08:15 1068 6
  • #1
    gsm18
    Level 6  
    Witam mam problem z samochodem Toyota Corolla 1,4 D4D z 2005 roku
    rano pali nawet ok
    problem z późniejszym odpaleniem trzeba dłużej kręcić około 10-15 sekund
    w załączniku z programu Delphi
    Parametry wtrysków
    wszystkie filtry założone nowe , może jakieś propozycje co sprawdzić jeszcze? .
  • #2
    gsm18
    Level 6  
    Dziś problem zimna nie chciała odpalić

    podpiąłem pod komputer 0 błędów

    podczas kręcenia rozrusznikiem

    obroty silnika wynoszą ponad 300 obrotów

    --ciśnienie na rampie max 7-8 Mpa

    odpaliła dopiero na placku

    po odpaleniu :

    Ciśnienie paliwa w rampie 29MPA
    prędkość silnika 772 obroty
    wtryskiwacz 1 0,296
    wtryskiwacz 2 -0,016
    wtryskiwacz 3 -0,016
    wtryskiwacz 4 -0,328 .
  • #3
    gimak
    Level 40  
    Nie miałem nigdy do czynienia z programem Delphi i mam pytanie, w jakich sytuacjach zostało zdjęte zdjęcie lewe i prawe w pierwszym poście. Zaczynam się domyślać, że lewe w sytuacji gdy silnik stoi, a prawe gdy silnik już pracuje.
    Jeżeli dobrze to interpretuję, to w pierwszym poście silnik pracuje tylko na trzech cylindrach, a w drugim poście już tylko na dwóch cylindrach - pytanie dlaczego nie pracują.
    I dalej, jeżeli tak jest, jak myślę to nic dziwnego, że są kłopoty z odpalaniem silnika.
    U mnie w corolli, jak miałem zatkany jeden wtryskiwacz, to też nie bardzo silnik odpalał "na dotyk", a jak zatkane były dwa wtryskiwacze, to odpalenie silnika to już była katastrofa. U mnie zatkanie się jednego wtryskiwacza, poza kłopotliwym rozruchem silnika, nie było żadną tragedią, bo jeżdżę na gazie i kłopoty z odpalaniem silnika na dotyk, kładłem na karb nieszczelnych wtryskiwaczy gazowych, bo ciśnienie gazu spadało w czasie postoju. Sprawa się rypła, jak zatkał się drugi wtryskiwacz i pojawił się błąd P0300, P0301 i P0302.
  • #5
    gimak
    Level 40  
    No to wszystko jest jak na łopacie. Wcześniej nie pracował jeden wtryskiwacz, a teraz nie pracują dwa. Pytanie tylko -dlaczego i dlaczego przy tej sytuacji, sterownik nie zgłasza błędu - wypadania cykli pracy (zapłonu).
    U mnie check zapalił się dopiero jak wypadły z pracy dwa cylindry. Prawdopodobnie przy wypadnięciu jednego meldował to jako błąd sporadyczny, który nie zdążył przejąc statusu stałego, bo po przełączeniu pracowały wszystkie cylindry i błąd znikał.
    Nie wiem jak w tym programie diagnostycznym wyliczana (mierzona) jest podawana dawka paliwa, bo przy niepracującym silniku ta dawka powinna być zerowa - to mnie trochę zmyliło i dlatego zapytałem w jakiej sytuacji powstały załączone zdjęcia.
    Nie wiem jaka może być przyczyna niepracujących wtryskiwaczy. Nie przypuszczam, aby to była wina samych wtryskiwaczy. Nie podoba mi się ciśnienie paliwa przy pracującym silniku, wydaje mi się, że powinno być mniej więcej takie jak przy kręceniu rozrusznikiem. Jeżeli dobrze myślę, to zacząłbym sprawdzanie od tego, czy poprawnie działa zawór przelewowy paliwa odpowiedzialny za ciśnienie paliwa. Wysokie ciśnienie paliwa może być przyczyną, że wtryskiwacze nie mogą się otworzyć.
  • Helpful post
    #6
    bandi21
    Level 30  
    To co widać na zdjęciu to są korekcje wtryskiwaczy i są prawidłowe.Problem jest tego typu że ciśnienie paliwa w rampie jest zbyt niskie podczas kręcenia rozrusznikiem. Po pryśnięciu plakiem silnik wchodzi na wyższe obroty co skutkuje zwiększeniem ciśnienia na pompie i wtedy auto odpala.Powodem tego stanu jest najczęściej uszkodzenie wtryskiwacza lub kilku. Test przelewowy powinien wskazać przyczynę.Po prostu jest utrata ciśnienia w systemie spowodowana zbyt durzym ubytkiem na przelew.