Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Man tgm euro 5 - Zawór zwrotny EGR

25 Mar 2020 00:40 264 7
  • Poziom 8  
    Jak w temacie, jakie ma zastosowanie ten zaworek w egr ,chciałem też zaslepić odciąć płyn od egr-u zaślepka od strony termostatu ale płyn ma drogę dodatkową od strony intercoolera i nie da rady a powiedzcie mi jak jest problem z intercoolerem to czym on się objawia. Bo ja mam taki problem że do układu dostaje się powietrze a w czasie jazdy otwiera się zawór bezpieczeństwa i wyrzuca płyn i zdarza się ale rzadko wysoka temperatura. Podstawowe elementy sprawdzone jak zawór bezpieczeństwa, sprężarka, termostat,pompa wody i test na obecność spalin. Po zdrawiam Man tgm euro 5 - Zawór zwrotny EGR [img-2]
  • Poziom 18  
    dzikusek1 napisał:
    jak jest problem z intercoolerem to czym on się objawia

    To jest chłodnica spalin, jeśli jest nieszczelna to ubywa płynu, tworzy się ciśnienie w zbiorniczku płynu.

    dzikusek1 napisał:
    Bo ja mam taki problem że do układu dostaje się powietrze

    Jeśli jest to na pewno powietrze to nieszczelna jest głowiczka sprężarki lub intercooler wodny pod miską olejową.
  • Poziom 32  
    Chavez napisał:
    intercooler wodny pod miską olejową.
    Euro 5 tego nie ma dopiero euro 6.Zrób test na Co2 i będzie wiadomo czy sprężarka czy chłodnica EGR tak jak pisze Chvez.
  • Poziom 18  
    darfur5 napisał:
    Euro 5 tego nie ma dopiero euro 6


    Te mniejsze Many mają - TGM, bo właśnie mam takiego na warsztacie.
  • Poziom 32  
    Sorry Kolego moje niedopatrzenie!
  • Poziom 8  
    Jak odcinamy sprężarkę to najprawdopodobniej chociaż ręki nie dam sobie uciąć to jest dobrze , głowicę sprężarki sprawdzamy w wodzie i jest dobra. W głowicę wysadzamy ala syfon z wodą to nic nie bombluje to zostaje tylko chłodnica wysokociśnieniowa ?
    Aktualizacja intercoolery wodne dwa dobre.
    Sprężarka też dobra.
    Dalej lecą bomble do zbiorniczka o robi się ciśnienie .
    Czy w EGR + dolt może powodować takie rzeczy??
  • Poziom 32  
    Spaliny w EGR chłodzone są cieczą tą samą co silnik. Jeśli któraś z rurek jest przetarta to spaliny będą przedostawać się do układu chłodzenia ale jeśli silnik nie pracuje to płyn będzie siączył do dolotu. Sprawdź czy na złączach EGR-u i kolektoa dolotowego jest biały lub różowy nalot (kolor w zależności od rodzaju płynu).
  • Poziom 8  
    Jest nalot między łączeniami i jeszcze jedno spostrzeżenie jak zalewaliśmy płyn do układu na pracującym silniku to do póki płyn się nie pojawił na powrocie EGR to wszystko ok jak tylko tam już był płyn to zaczęło się bulgotanie.