Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
e-miernikie-mierniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Actros 1851 mp4 zbyt wysokie ciśnienie adblue

02 Kwi 2020 20:11 873 44
  • Poziom 4  
    Witam wszystkich. Mam na warsztacie mocno zmęczonego actrosa mp4. Zaczeło się od braku możliwości wypalenia dpf ale to standard przepalone opaski plus czujnik b37. Filtry umyte wyczyszczone nowe opaski czujnik poszło chodzi ale od tej temperatury siadł SCR. Na początku znalazłem upaloną szynę od SCR do ACM po naprawie dalej pokazywało uszkodzony dozownik ciśnienie ADblue 20 barów. Następnie znalazłem poupalane i pozgrzewane przewody od SCR do dozownika naprawiłem no i błedy się wykasowały ładnie wszystko niby działa ale okazuje się że czujnik pokazuje ciśnienie 18.55bara nawet wtedy kiedy przewody są poodpinane. Brak mi pomysłu gdzie grzebać dalej bo rozprułem całą wiązkę od SCR do ramy i od dozownika do ramy w obawie że wyżej może jeszcze coś być ale tam jest ok podpowiedzcie coś bo oszaleję już z tym autem. Moje pytanie brzmi gdzie szukać jeszcze problemów dodam że dozownik pompę z SCR i acm podmieniłem z innego auta i dalej to samo. Przewody od dozownika do SCR teoretycznie sprawne nie rozumiem tylko dlaczego idą wysoko w ramę skoro mają przejście bezpośrednio do SCR. Proszę o pomoc
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 29  
    Nie realne abyś w tym pojeździe miał gdziekolwiek 18.55 bar nawet w obwodach pneumatycznych nie ma takiego cienienia. Bardziej uwierzę w to że masz czujnik uszkodzony lub kable.
  • Poziom 4  
    Kolego jak przeczytałeś uważnie to napisałem że takie ciśnienie pokazuje nawet z odpiętymi przewodami adblue
  • Poziom 29  
    Dlatego zwróciłem ci uwagę że te ciśnienia są nie realne i trzeba sprawdzić czujnik ciśnienia i jego zasilanie.
  • Poziom 4  
    W takim przypadku PROSZĘ o info jak się do tego zabrać
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 24  
    Kolego czym to diagnozujesz możesz wrzucić screen z diagnizy
  • Poziom 29  
    Podaj nr vin na pw.
  • Poziom 4  
    Diagnozuję za pomocą Star Diagnosis na dany moment jak skasuję błedy nie wyskakują żadne tylko po jeździe testowej wyrzuca błąd obróbki spalin nie wystarczająca jakość ad blue itp. W rzeczywistości pompa nie podaje adblue bo ma wskazanie zbyt wysokiego ciśnienia nie można jej wysterować. Próba dawki adblue wygląda tak że słychać pracę dozownika ale nie ma adblue. Bo pompa nie podaje. Zmieniłem acm dozownik i dalej to samo . Wiązkę rozprułem prawi całą za wyjątkiem fragmentu w którym wchodzi ona do ramy. Może ktoś wie dlaczego ona idzie tak wysoko w ramę skoro jest to teoretycznie sztywne połaczenie pomiędzy dozownikiem a pompą. Czy tworząc nową wiązkę i łącząc dozownik z pompą scr niczego nie pominę?
  • Poziom 24  
    Pompa powinna chodzić nie zależnie czy potrzebny jest wtrysk czy też nie ma bić ok 10 bar. A czy temperaturę w dozowniku pokazuje ci prawidłowa. Sproboj zasterowac sama pompe
  • Poziom 4  
    Prubowałem zastartować samą pompę nie startuje komunikuje jedynie że chce ustabilizować ciśnienie i wszystko i nie puszcza pompy w ruch. Co do temperatury sprawdzę i się odezwę

    Dodano po 6 [godziny] 39 [minuty]:

    Nie znalazłem w danych nigdzie temperatury w dozowniku a jeśli chodzi o temperaturę adblue to tylko w zbiorniku i jest prawidłowa miejwięcej jak temperatura otoczenia.
  • Poziom 29  
    Opis systemu masz jak obiecałem na pw. Prawdopodobnie jest uszkodzony moduł dozujący lub pompa. To w module dozującym jest czujnik ciśnienia a on jest połączony z pompą która informacje przekazuje dalej po CAN. Jeśli się mylę to proszę mnie poprawić.
  • Poziom 4  
    Kolego masz całkowitą rację. Powiem więcej dokładnie wygląda to tak że moduł w pompie odbiera info z dozownika i przekazuje info po szynie kan do głównego modułu obróbki spalin ACM. problem polega na tym że zarówno pompa jak i dozownik zostały ppdmienione i jest bez zmian mało tego pod.ieniłem Moduł ACM i też to nic noe zmieniło.
    Moje pytanie brzmi dokąd boegną kable z dozownika do pompy bo mam wrażenie że mają gdzieś przystanek który może być problemem.
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    Dostałeś schemat i nic ci to nie pomogło. Drugi schemat pokazuje że kable z dozownika A67 idą do pompy A58 a z pompy idą do "ACM" A60.
  • Poziom 4  
    Kolego dla koogoś kto nie ma SD twój post byłby bardzo pomocny jednak ja te schematy mam i je przejrzałem. Problem polega na tym że kable już ponaprawiałem i dalej jest syf. Trzeba mi sposobu jak to przetestować bo najprawdopodobniej gdzieś jeszcze jest coś walnięte.
  • Poziom 29  
    Ok a jakie ciśnienia ci pokazuje na podstawionych modułach. Czy modułu z uszkodzonego systemu podstawiałeś do sprawnego pojazdu odczytując parametry czy były poprawne? Jakie? - Napisz lub zrób zrzut ekranu parametrów (temperatury,ciśnień itd). I przy podstawianiu jakie bł się pojawiają.
  • Poziom 4  
    Wszystko było dokładnie tak samo
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    Actros 1851 mp4 zbyt wysokie ciśnienie adblue

    Tak ci powinno pokazywać na zgaszonym silniku
  • Poziom 4  
    To ja wiem ale pokazuje 18.55 czasem 18.56 wskakuje i świeci na czerwono
  • Poziom 4  
    Załączam obrazki
    Actros 1851 mp4 zbyt wysokie ciśnienie adblue Actros 1851 mp4 zbyt wysokie ciśnienie adblue
  • Poziom 29  
    A co pokazuje czujnik temperatury ADBLU w dozowniku?
    Podaj jakie napięcia masz na dozowniku pin 5 i pin 8 na wpiętej wtyczce i drugi pomiar na wypiętej wtyczce ?
  • Poziom 4  
    Kolego szukałem pomiaru temperatury w dozowniku ale nie znalazłem tylko w zbiorniku adblue i była prawidłowa. Co do pomiaru na pinach zaraz pójdę posprawdzam i ci napiszę
  • Poziom 29  
    Jeśli nie ma temperatury w parametrach to wnioskuje że funkcja ta może być opcjonalna. Z schematu mogę się domyślać że elementy zastosowane w dozowniku ADBLU połączone są bezpośrednio do modułu pompy. Niestety nie posiadam takiego modułu ani takiego pojazdu aby moja teorię potwierdzić. Moduł ten posiada trzy masy i dwa plusy oraz zasilanie 5v. Mogę więc wytoczyć tezę że jeden plus i masa należy do grzałki drugi plus i masa należy do zaworu dozowania następnie +5v zasila czujnik ciśnienia i do niego idzie trzecia masa oraz do tego czujnika należy również pin 8 gdzie jest wyjście sygnału ciśnienia być może pin 6 który jest w tym systemie nie wykorzystany to opcja czujnika temperatury . Być może się mylę to wtedy trzeba było by przyjąć że pin 8 sig. to informacja linii przesyłu danych miedzy pompa a dozownikiem.
  • Poziom 4  
    stanisławpiotr napisał:
    A co pokazuje czujnik temperatury ADBLU w dozowniku?
    Podaj jakie napięcia masz na dozowniku pin 5 i pin 8 na wpiętej wtyczce i drugi pomiar na wypiętej wtyczce ?


    Więc przy wpiętej wtyczce 5-5V 8- 4,4V przy wypiętych pojedyńczych pinach 5-5V 8-0V. Dodatkowo w załączeniu obrazki z SD
    Actros 1851 mp4 zbyt wysokie ciśnienie adblue Actros 1851 mp4 zbyt wysokie ciśnienie adblue Actros 1851 mp4 zbyt wysokie ciśnienie adblue
  • Poziom 29  
    Wiec moja teoria może być trafna. Najprawdopodobnie pin 8 to wyjście czujnika ciśnienia jego napięcie powinno się zawierać między 0.5v-4.5v. Przeważnie w czujnikach ciśnienia napięcie 0.5v to dolna wartość czyli 0 bar a 4.5v to maximum wskazania w tym wypadku może być to 20 bar. Wydaje mi się że albo czujnik ciśnienia w module jest uszkodzony albo krystalizacja zablokowała go w tej wartości. Może przepłukanie modułu gorącą wodą za pomocą dużej strzykawki lub pompki mogło by pomóc.
  • Poziom 4  
    Dobra to tylko powiedz mi co z tym dalej

    Dodano po 2 [minuty]:

    Zmieniałem 3 dozowniki na wszystkich to samo
  • Poziom 29  
    Jeśli masz taki drugi pojazd z tym samym systemem to wykonaj te same czynności które opisaliśmy czyli sprawdź poprawność parametru ciśnienia i napięcia na module. A potem podstaw go do uszkodzonego systemu dokonując tych samych metod sprawdzenia.
    PS. Sprawdzałeś wszystkie masy zaznaczone na schemacie czy są poprawne.
  • Poziom 4  
    Sprawdzę i dam znać
  • Poziom 24  
    Chyba że podczas prac przy instalacji zostały zamienione przewody kolorami. Jest jeszcze możliwość złego odczytu poprzez SD jak masz starsza wersje
  • Poziom 4  
    Wersja jest 2016 a z kaplami raczej niemożliwe bo robiłem pojedyńczo. Ale gdyby jednak to według ciebie które bym zamienił?? Bo mam teraz kable bez wtyczek na samych konektorkach i mogę je zamieniać.
    Jednakże wczoraj się przyglądałem wtyczkom to one przechodza 1 do 1 czyli 1 pin w dozowniku na 1 pin w pompie itd.
    Miałem też problem z szyną CAN pomiędzy pompą a ACM iam też poprawiałem wiązkę ale komunikacja odbywa się teraz bez problemu.
    Jest jeszcze kwestia NOX jak spojrzysz na powyższe zdjęcia jeden pokazuje maksymalną wartość na zgaszonym silniku. Pytanie czy to się z czymś nie wiąże.
  • Poziom 24  
    Chodzi ci o temp tam jest do 1000 a nie 100