Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
e-miernikie-mierniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Touran 1T0 - Zwarcie na szynie CAN

25 Kwi 2020 19:48 513 6
  • Poziom 9  
    Pacjent VW Touran z końca 2006r/elektronika polifta(2007)r, tylko ryj ma stary
    Proszę o pomoc w irytującym problemie który mam kłopot żeb usunąć
    Problem:
    Od jakiegoś czasu w moim VW zaczęła palić się kontrolka wspomagania kierownicy(na pomarańczowo, wspomaganie działa).
    Po zdiagnozowaniu VCDS wywaliło błąd komunikacji CAN i czujnik kąta skrętu. Podczas diagnozy wyszedł brak możliwości połączenia z innymi sterownikami w aucie, tylko łączyło z sterownikiem silnika.
    Po próbie zdiagnozowania usterki wyszło że CAN nie śmiga jak należy. Odłączyłem CAN-L z Bortneza i GATEWAYa ( rozgałęział zwarcie na inne linie) i odzyskałem komunikację z sterownikami, oprócz modułu haka(oryginał).
    Ciągle mam komunikat że praca CAN idzie po jednej lini, ale tylko w przedziale moduł komfort,drzwi,radio,wspomaganie,A/C
    ponieważ skrzynia DSG, motor, ABS,AIRBAG nie zgłasza problemu.
    Po wykasowaniu błędów przez chwile jest ok i nie ma komunikatu o czujniku skrętu, ale po jakimś czasie wraca, tak ni z gruchy ni z pietruchy

    Z autopsji
    Rozłączyłem poboczne sterowniki- drzwi, komfort, licznik, A/C, GateWay, Bortnez, skrzynia DSG, kolumna kierownicy i komunikacji na CANie -L nie odzyskałem
    Po pomiarach na OBD wywala mi 65-70 Oma / tak jak przy uszkodzonej linii jednego sterownika( przewody do modułu haka-OK)
    Zwarcie na szynie CAN-L, na mierniku pokazuje 11V, ale po podłączeniu kontrolki diodowej z opornikiem 1300Koma pokazuje około 5-6.5 V(nawet na wyłączonym zapłonie).
    Prawdopodobnie jest posadzony sterownika haka, ale jego całkowite odłączenie nic nie pomaga.
    Dziwnym trafem po odłączeniu większości sterowników napięcie na zwarciu się zmniejsza, ale ponownie,na chwilę się pojawia ,po włączeniu zapłonu / jestem przekonany że któryś sterownik robi problem tak jak by zabezpieczał linie CAN, chyba że na którymś krańcu linii CAN jest posadzony predator 120oma
    Skończyły mi się pomysły dlatego zwracam się o pomoc

    wiem że najlepiej byłoby dorwać się do rozgałęzienia kabli CAN w instalacji i wtedy by doszedł do sedna, ale tą opcję zostawiam w ostateczności, bo i tak wnętrze jest w połowie rozmontowane
    Posiadam multimetr, program diagnostyczny, chęci
    Brak oscyloskopu i takich urządzeń do profesjonalnego szukania usterki

    Dziękuję za to że wytrwałeś czytając do końca ten post i już masz pomysł jak temu zaradzić:-))
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 14  
    Bez oscyloskopu ciężko , oporność Can

    Dodano po 3 [minuty]:

    Bez oscyloskopu ciężko , oporność Can
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 9  
    Wiem , wiem
    Opornosc CAN na wtyczce haka /550om,ale tylko i wyłącznie jak są podpięte drzwi np
    Jak odłączysz to spada do zera
    Jak robisz pomiar na kostce GATEWAY /bez modułu oczywiście, to na linii /brązowozielony/70om
    Jutro sprawdzę zanotuje, napiszę
  • Poziom 31  
    Dziwne te pomiary. Rezystancję cana mierzysz po odłączeniu akumulatora?
  • Poziom 14  
    Zwarcie jest i to duże
  • Poziom 9  
    To był pomiar na podpiętym ani w aucie, bez zapłonu, na wtyczce od modułu haka
    Po odpięciu klemy/aku pomiary są zerowe
    Jedynie co mam to 65om na can linia pomarańczowy/czarny i pomarańczowy/ szary