logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

[Rozwiązano] Jak podłączyć Automat Zmierzchowy AWZ F&F do lamp ogrodowych?

MajsterkowiczKrk 05 Maj 2020 12:12 1908 10
  • #1 18670412
    MajsterkowiczKrk
    Poziom 5  
    Ocena: 3
    Witam wszystkich serdecznie.
    Na wstępie podam iż jestem totalnym amatorem stąd moja prośba o wyrozumiałość.
    Zamontowałem w ogrodzie 12 lamp ogrodowych. Podłączyłem je do przewodu, w którym pierwotnie miało być gniazdko do kosiarki. Wszystkie lampy świecą. Stwierdziłem, że zamontuje Automat zmierzchowy natynkowy 16A 230V AWZ F&F
    Podłączyłem przewody i niestety nie działa. Panowie bardzo proszę o pomoc co robię źle.
    Moim zdaniem automat zmierzchowy jest dobrze podłączony czyli:
    Brązowy (faza) - L
    Niebieski - N
    Żółty - P

Jak podłączyć Automat Zmierzchowy AWZ F&F do lamp ogrodowych?

Z góry dziękuję za podpowiedź
  • #2 18670433
    anchilos
    Poziom 39  
    Ocena: 957
    Chcesz , żeby "żarówy" świeciły bez fazy ?
    Jeśli masz prawidłowe zasilanie - powinien działać.
  • Pomocny post
    #3 18670453
    bumble
    Poziom 40  
    Ocena: 1183
    Jeśli jest jak na schemacie jest dobrze. Jak jest ciemno nie działa? Nie pojawia się napięcie na P? Również po załączeniu zasilania na L powinno na krótko zaświecić lampy.

Dodano po 3 [minuty]:

Może to opisze. Masz gniazdko i trzy przewody faza, neutralny i ochrona. Masz zmierzchowy. Fazę i neutralny podłączasz do zmierzchowego L+N. Żarówki podłączasz do neutralnego i do P ze zmierzchowego. Ochrona do lamp.
  • #4 18671475
    Zutket
    Poziom 36  
    Ocena: 1045
    Połączenie jest prawidłowe, no może poza kolorek przewodu na powrocie.
    Może wydawać się ta uwaga śmieszna, ale każdy wyłącznik zmierzchowy wymaga regulacji czułości. Może wystarczy tylko wyregulować po zapadnięciu nocy...
  • Pomocny post
    #5 18671561
    bumble
    Poziom 40  
    Zutket napisał: