Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Volvo XC60 2.0D - Burza w zbiorniczku wyrównawczym

marcias 01 Jun 2020 20:43 1389 13
  • #1
    marcias
    Level 15  
    Po rozgrzaniu bardzo mocno bąbluje w zbiorniczku wyrównawczym (wydaje mi się że bąble lecą z dolnego węża - grubego), strasznie szaleje poziom płynu chłodniczego - raz max, za chwile zapala się kontrolka o niskim stanie. Po dwóch dniach stania, na zupełnie zimnym silniku, cały czas jest wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia (podczas odkręcania jest mocny syk i burzliwie wzrasta poziom płynu).

    Chłodniczka EGR wykluczona (zrobiłem obejście).

    UPG ? Czy nie umiem odpowietrzyć - pytanie dlaczego jest zapowietrzony bo nigdy nic nie było w sumie demontowane - z zeznań właściciela wynika że raz na jakiś czas trzeba było dolać płyn, ale nie wiem czy dlatego że silnik go żre czy dlatego że wywalało przez korek (został założony nowy)

    Silnik D4204T14
  • #2
    Kaziu1991
    Level 25  
    Silnik zapewne psa, a jezeli tak, to płyn do sprawdzania upg w rękę i wio. Po paru minutach będziesz wiedział wszystko.
  • #3
    marcias
    Level 15  
    No właśnie test zrobiłem i koloru płyn nie zmienił... zastanawiam się czy płyn do dupy czy uszczelka jednak OK. Jutro jeszcze potestuję ten płyn na czymś co na bank zawiera CO2.
  • #4
    Kaziu1991
    Level 25  
    Jezeli pewny jesteś, ze nie ma co2 w plynie, to na myśl przychodzi mi tylko system chlodzenia, tzn termostat, pompa wody, drożność wymienników i węży.
  • #5
    marcias
    Level 15  
    Zrobiłem 3 testy z użyciem testera do CO2 - pierwszy test to przy zbiorniczku wyrównawczym - stałem przy nim z 5 minut i kolor pozostał niebieski, potem wpakowałem tester do korka wlewu oleju z którego notabene strasznie się kopci - płyn również pozostał niebieski. Ostatni test zrobiłem z wykorzystaniem mej osobistej jamy gębowej i wydychając powietrze, płyn zmienił kolor w ciągu kilkunastu sekund.

    Posprawdzałem jeszcze to i owo i generalnie jak dla mnie to te bąbelki wylatują z grubego węża który dochodzi do dołu zbiorniczka, druga ciekawa rzecz jest taka że dochodzi to zbiorniczka jeszcze jeden cienki wężyk i po jego odpięciu nic się nie dzieje - w innym samochodzie (Ford, benzyna) tym cienkim wężykiem płyn wpływa do zbiorniczka a tutaj nic, zero, null.

    Zdemontowałem pompę wody bo pomyślałem że rotor obraca się na wałku... niestety - pompa wygląda na sprawną.


    Jakieś pomysły ?
  • #6
    davidos_77
    Level 17  
    W jaki sposób zaślepiłeś chłodniczkę EGR do testu, zrobiłeś obejście na przewodach wodnych?
  • #7
    marcias
    Level 15  
    Dokładnie, przewody wejściowy i wyjściowy połączyłem rurką z pominięciem chłodniczki.
  • #8
    davidos_77
    Level 17  
    Czy przypadkiem nie była ostatnio robiona akcja serwisowa na modyfikacje przewodów chłodzących albo wymieniana chłodnica EGR?

    W załączniku procedura modyfikacji układu chłodzącego.
    Jeśli po niej dobrze nie odpowietrzysz układu, to takie cuda z płynem w zbiorniku sie robią.
  • Helpful post
    #9
    MarcinS70R
    Level 21  
    Kaziu1991 wrote:
    Silnik zapewne psa, a jezeli tak, to płyn do sprawdzania upg w rękę i wio. Po paru minutach będziesz wiedział wszystko.


    To nie PSA lecz konstrukcja Volvo 4 cylindrowy silnik z serii VEA eu6 montowany po 2014.
  • #10
    marcias
    Level 15  
    Ok davidos_77 tylko jaka jest procedura odpowietrzania - jedyny korek jaki znalazłem znajduje się na obudowie EGR.
  • #12
    marcias
    Level 15  
    Skonstruowałem sobie takie cuś i nie trzyma podciśnienia. Po ok minucie ciśnienie wzrasta do atmosferycznego. Wykluczyłem chłodnicę egr, wymiennik ciepła na skrzyni biegów, spuściłem olej silnikowy - nie wygląda żeby woda tam się dostawała.
  • Helpful post
    #13
    Kaziu1991
    Level 25  
    Co prawda w volvo tego nie doświadczyłem, ale często w oplu, vw czy daf jest taki myk, że podczas pracującego silnika pompa wody poprzez uszczelniacz zaciąga powietrze. Też są z tym cyrki
  • #14
    marcias
    Level 15  
    Problemem okazał się... pęknięty blok silnika, z tego co widziałem przypadłość dość popularna w tych silnikach.