Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen Xsara II Hdi, rocznik 2000, dzwiny problem. ZOBACZ

flashmmx 05 Oct 2005 17:16 11714 8
  • #1
    flashmmx
    Level 23  
    Mam taki problem: w samochodzie jak stoi brak jest napięcia, nie można włączyć radia, światła awaryjne nie działają. Gdy włącze światła mijania na postoju napięcie się pojawia, komputer sprawdza dzwi i za każdym razem otwiera bagażnik. Radio, centralny zamek wtedy normalnie działa.Wcześniej gdy przekręciłem raz kluczyk pojawiał się akumulator, teraz nie ma nic, silnik można normalnie odpalić.
    Czym może być to powodem immobilaisera ?
    Proszę o propozycje.

    Może ktoś wie jak się resetuje komputer w tym samochodzie ?

    Dziękuje za odp.
  • #2
    fazio1978
    Level 14  
    Spróbuj odpiąć akumulator na kilka minut.
    Czasami to pomaga.
    Jak przeglądnę schemat elektroniki to będę mógł ci więcej coś powiedzieć.
    Do usłyszenia.
    Właściciel Xanti.
  • #3
    flashmmx
    Level 23  
    Niestety odpięcie akumulatora nic nie dało. Ponadto zauważyłem, że cały czas pali się dioda przy przycisku świateł awaryjnych, czyli napięcie jakieś jest. Wcześniej nigdy się nie paliła, tylko po zamknięciu kluczkiem poprzez centralny zamek migała.
    Po włączeniu światłe dioda ta gaśnie i pojawia się napięcie.
    Może jest to jakaś blokada ?
  • #4
    flashmmx
    Level 23  
    ponawiam temat
  • #5
    fazio1978
    Level 14  
    Witam ponownie,

    Przeanalizowałem twój problem i musisz zacząć od sprawdzenia bezpiecznika nr 30 - box bezpieczników pod konsolą kierownicy.
    - jeśli nie dochodzi do tego bezpiecznika napięcie to masz problem ze
    stykiem pierwszej pozycji stacyjki; styk ten załącza kontrolkę ładowania alternatora i wiele innych urządzeń (np. Radio);
    Sprawdź najpierw ten bezpiecznik i zasilanie to przejdziemy dalej.
    Po wyjęciu tego bezpiecznika mój samochód zachowywał się podobnie.
    Pozdrawiam,

    P.S. Jeszcze jedno, jaką masz skrzynię biegów (manual czy automat) - ma ona bardzo duże znaczenie do dalszego poszukiwania.
  • #6
    flashmmx
    Level 23  
    Sprawdziełm wszystkie bezpieczniki pod kierownicą zgodnie z instrukcją. Wszystko jest OK. Skrzynia biegów manualna.
  • #7
    fazio1978
    Level 14  
    Chyba będziesz musiał sprawdzać wszystko na piechotę.
    1. Przekręć stacyjkę na 1 pozycję: ma się zapalić kontrolka ładowania akumulatora - jeśli się nie zapali to nie masz zasilania z bezpiecznika nr 30 lub masz uszkodzoną stacyjkę. Ewentualnie uszkodzony jest regulator napięcia alternatora. Po przełączeniu w tą pozycję ma też ci działać cała elektronika tzn. elektryczne szyby, radio.
    2. Jeśli nie masz zasilania np. nie zaświeca ci się oświetlenie wewnątrz samochodu to uszkodzony jest jeden z bezpieczników głównych
    40A pod maską silnika.
    3. Upewnij się, że masz napięcie na bezpieczniku nr30. Jeśli jest zajmij się regulatorem napięcia w alternatorze.
    4. Światła awaryjne zasilane są z dwóch bezpieczników - F25 i F28.
    Napięcie na bez. F25 jest podawane na stałe niezależnie od położenia stacyjki. F28 ma się pojawić po przełączeniu stacyjki w pierwszą pozycję.
    Jeżeli lampka w przycisku świateł awaryjnych świeci się cały czas to masz
    uszkodzony przełącznik świateł i kierunkowskazów.
    5. Sprawdź napięcie na bez. F19 czy pojawia się po załączeniu świateł.
    Do usłyszenia.
  • #9
    flashmmx
    Level 23  
    Naprawdę nikt nie wie ?