Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Oś 3 skrętna Mercedes Actros

Mietek actros 20 Jun 2020 20:38 1755 22
  • #1
    Mietek actros
    Level 2  
    Witam mam problem z Mercedesem Actros 2544 z 3 osią skrętną. Może ktoś wie jak przerobić sterowanie elektryczne na hydrauliczne lub ma namiar na firmę która się tym zajmuje i może pomóc.
  • #3
    Mietek actros
    Level 2  
    A można prosić jakiś kontakt na priv
  • #6
    Mietek actros
    Level 2  
    Napisałam priv
  • #7
    mały33
    Level 10  
    Witam,mam problem z osią skrętną w Mercedesie Econic wyświetlają się błędy
    26100 zasilanie ciśnieniem całkowita awaria
    03151 zbiornik ciśnieniowy nie osiągnął granicy eksploatacji
    01051 poziom oleju w bloku sterowania ukł.hydraulicznym nie osiągnął granicy eksploatacji
    poziom oleju ok.po odpaleniu auta ciśnienie oleju na biegu jałowym 20-30 bar po chwili spada do zera ,jeżeli przytrzymam auto na obrotach 1500, ciśnienie w granicach 100-120 bar błędów brak oś pracuje normalnie, po puszczeniu gazu ciśnienie spada i pojawiają się błędy. Podłączyłem manometr pod pompę na biegi jałowym maksymalne ciśnienie 150 bar. Co może być powodem takiego spadku ciśnienia ? jest w tym bloku jakiś zawór a może jakiś czujnik ciśnienia oszukuje ?
  • #8
    citromaniak
    Level 22  
    Sprawdź akumulator ciśnienia najpierw.Odkrec przewód od niego i włóż tam kawałek pręta sprawdzając czy coś tam się ugina,jeśli tak to jest do wymiany,membrana ma być twardy jak skała.A czy tam w econicu nie ma 2 pomp złączonych ze sobą czasem?Miałem kiedyś tak że jedna przelewała olej do drugiej ponieważ padło uszczelnienie pomiędzy nimi.Cisnienia mają być w granicach 60-80bar
  • #9
    mały33
    Level 10  
    Tak dokładnie są dwie pompy razem. Odkręciłem akumulator ciśnienia jak wkładam pręt do środka to wchodzi na głębokość ok 15 cm i da się delikatnie wcisnąć o ok 1cm .Tak powinno być ?
  • #11
    mały33
    Level 10  
    Masz może taki akumulator ? jaki jest koszt ?
  • #13
    mały33
    Level 10  
    Ok dzięki dzwonię w poniedziałek do serwisu dam znać jakie efekty
  • #14
    mały33
    Level 10  
    Witam, dotarł dziś akumulator ,po zamontowaniu ciśnienie 45-50 bar na biegu jałowym , na obrotach skacze od 90 -150 bar ,pojawia sie błąd 1051 oraz 6041 zbyt wolny wzrost ciśnienia przy rozruchu. Czy trzeba przeprowadzić jakąś procedurę odpowietrzania?
  • #15
    citromaniak
    Level 22  
    Żadnej procedury odpowietrzania nie robisz bo powietrze idzie na przelew samo do zbiorniczka.Moim zdaniem trzeba by teraz zrobić kalibrację.I ewentualnie zobaczyć jakie błędy się pojawiają podczas kalibracji.
  • #17
    mały33
    Level 10  
    Witam, niestety kalibracja nic nie dała,pojawia się stały błąd
    01051 poziom oleju nie osiąga granicy eksploatacji, oraz błąd który pojawia się przy pracującym silniku
    26100 zasilanie ciśnieniem ma całkowitą awarie
    Pompe raczej bym wykluczył ,jesli ustawię obroty na tempomacie na 700 układ działa ciśnienie oleju ok 70 bar jest tylko błąd od poziomu oleju.
  • #18
    citromaniak
    Level 22  
    A ja bym właśnie stawiał na pompę.Mozesz wykręcić jeszcze wszystkie zaworki i zobaczyć oringi w jakim stanie są na nich oraz zobacz czy mają jakąś rezystancję cewki od nich.Czym była robiona kalibracja?Zobacz jeszcze filtr bądź filtry hydrauliczne czy są czyste.A po drugie skoro robiłeś kalibrację to po nieudanej kalibracji nie powinna skręcać os.
  • #19
    mały33
    Level 10  
    Kalibracja przechodzi ale na podwyższonych obrotach. Kalibracja robiona SD.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Kalibracja przechodzi ale na podwyższonych obrotach. Kalibracja robiona SD.
    Oś 3 skrętna Mercedes Actros
  • #20
    citromaniak
    Level 22  
    W mercedesie axor własnie miałem podobnie jak ty ze pompa była zajechana i obracało osia tylko w momencie przygazowania.A poziom oleju jest prawidłowy?Co SD podpowiada w razie tych kodów błedów?
  • #21
    mały33
    Level 10  
    Poziom oleju prawidłowy , dolałem nawet więcej ale bez zmian, podpowiedzi słabe uzupełnić olej i skontrolować ciśnienie . Pompę można wymienić tylko tą od osi tylnej czy są obie w zestawie ?
  • #22
    citromaniak
    Level 22  
    A kable sa dobre od czujnika oleju do samego sterownika?Nie mam pojecia jak to jest z pompami bo ja tylko naprawiam nie zamawiam.Radziłbym ci wyjac te pompy i sprawdzic uszczelnienia pomiedzy nimi.
  • #23
    mały33
    Level 10  
    Witam,trochę mnie nie było,wiadomo święta itd. Auto pojechało na razie bez skrętnej osi, chciałem zamówić nowe pompy okazało się że koszt nowej pompy to 9600 netto. znalazłem używaną rzekomo sprawną gościu sprzedaje oddzielnie te pompy,według mnie ta mała pompa jest właśnie od osi, czy się myle ? wystarczy wymienić tylko tą małą pompę?