Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Corsa C - Tempomat nie działa mimo podłączenia zgodnie ze schematem

26 Cze 2020 21:07 243 8
  • Poziom 13  
    Jak w temacie - kupiłem manetkę i czujnik, zaprogramowałem wszystko opcomem (klonem). W blokach pomiarowych widać, że sterownik wykrywa odpowiednio naciśnięcia przycisków na manetce.
    Nie widział natomiast przełącznika sprzęgła (jego stan nie zmieniał się, nawet mimo ręcznego zwierania pinów we wtyczce)
    Doszedłem do tego, że brakowało połączenia od przełącznika sprzęgła do ECU.

    Dołożyłem kabel od wtyczki do pinu nr 8 we wtyczce sterownika, ale mimo tego w blokach pomiarowych widać, że ECU dalej tego czujnika nie widzi - mimo zwierania stan jest dalej "nieaktywny". Sprawdzałem wszystkie połączenia: przełącznik świateł hamowania jest sprawny, a na pinie 8 we wtyczce sterownika silnika pojawia się 12V w momencie wciśnięcia sprzęgła. Wytargany ze złomu przewód z pinem do ECU idealnie siadł we wtyczce, więc wszystko powinno kontaktować..

    Ma ktoś może jakiś pomysł, co jeszcze sprawdzić?
    Rocznik 2001, silnik Z12XE
  • Poziom 13  
    Podczas jazdy nie działało, ale nie wiem czy w ogóle mam odpowiedni przełącznik.
    Na schemacie jest normalnie otwarty - ale interpretować to jako normalnie otwarty, gdy sprzęgło jest puszczone, czy normalnie otwarty gdy czujnik jest wyciągnięty?
    Bo mam inną wtyczkę niż we wszystkich poradnikach, więc musiałem dopasować inny czujnik (przełącznik hamulca z innego samochodu)
    Tak czy siak, wyciągnąłem go i w czasie jazdy naciskałem go i próbowałem włączyć tempomat, niestety nie zmieniło to nic
  • Warunkowo odblokowany
    Musi zwierać gdy sprzęgło nie jest wciśnięte.
    Na próbę możesz podać stały sygnał +12V.
    Z tego co kojarzę to czujnik hamulca też musi być 4-pinowy, na 2-pionowym tempomat nie zadziała.
  • Poziom 13  
    Zdobyłem na zlomie oryginalny przełącznik z 1,7 CDTI razem z wtyczką. Założyłem i nic się nie zmieniło, mimo że sterownik dostaje +12V to tempomat się nie aktywuje - próbowałem różne kombinacje, przy różnych prędkościach, ze sprzęgłem wciśniętym i nie - nic to nie dało.
  • Poziom 13  
    Tak, jest tak jak na schemacie - jest połączenie czarnego kabla od sprzęgła z trzema (jeden styk NC) pinami czujnika, przy czym jedna para jest NO, druga NC. Już mi się kończą pomysły, więc podstawię inny czujnik po weekendzie

    Dodano po 9 [minuty]:

    Tak swoją drogą, to w aucie jest fabryczny hak i w bagażniku jest moduł do tego haka, kiedyś upaliły się dwa kable do niego i ktoś (poprzedni właściciel) był leniwy i przeciągnął tylko jeden kabel. Podłączył go właśnie do tego czarnego kabla od wtyczki czujnika sprzęgła - nie jestem do końca pewien, ale to chyba zasilanie i po prostu chciał wpiąć się pod bezpiecznik świateł stopu (czarny kabel jest do niego podciągnięty). Ciężko znaleźć schemat podłączenia tego modułu, więc przymierzając się do montażu tempomatu podłączyłem go po prostu do +12V po bezpieczniku, bo bez tego nie było tylnych kierunkowskazów.
    Taka dygresja, bo myślałem wcześniej, że może to mieć z tym związek
  • Warunkowo odblokowany
    ECU prędkość samochodu też ci widzi dobrze?
    Bo tempomat można załączyć jedynie powyżej 30 km/h.
    Ogólnie jeśli dołożyłeś manetkę, czujnik sprzęgła, podciągnąłeś instalacje od nich do BCM i ECU oraz zmieniłeś w nich opcje "Tempomat (Cruse Control)" na "Występuje", to powinno działać.

    Dodano po 20 [minuty]:

    Tak szukam czegoś na temat aktywacji Tempomatu w Z12XE i ogólnie są sprzeczne informacje.
    Jedni twierdzą że się da ale trzeba wejść przez inny model samochodu z tym samym silnikiem, inni że próbowali na różne sposoby i nic z tego.
    Coś mi się wydaje że to będzie kwestia wersji FW w sterowniku.
    Masz zrobione wszystko według tego poradnika?:
    https://www.corsa-c.co.uk/threads/tutorial-cruise-control-1-2-prefacelift.141212/?id=141212
  • Poziom 13  
    Dobry pomysł z tą prędkością, sprawdzę jutro. Ale myślę, że jakby były jakieś anomalie to pewnie świeciłaby się kontrolka ABS - już kiedyś tak miałem, smar z przegubu zabrudził czujnik i pokazywał 0.

    Ja wchodziłem przez inny rocznik i Z12XEP, potem jeszcze przez astrę G i Z20LET (w Z20LET i Z12XE jest dokładnie taki sam hardware ECU - Motronic 1.5.5)

    Właśnie zastanawia mnie to, czy w Z12XE to jest w ogóle możliwe, ale nawet w tym poradniku z zagranicznego forum (czytałem go, mam zrobione tak samo - oprócz samego montażu pinu do wtyczki, go zdjąłem górę od wtyczki i wcisnąłem pin aż wskoczył, a gość kompletnie rozbierał wtyczkę wyciągając jeszcze przód) autor pisze, że założył to do takiego silnika (przedlifta)