logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Nice Shel 75 nie działa - słychać tylko pstryk/przekaźnik

kaeres123 31 Lip 2020 08:21 3288 11
  • #1 18846838
    kaeres123
    Poziom 10  
    Witam,
    Nie znam się kompletnie więc będę używał pojęć pierwotnych :)
    Wymieniłem żarówkę oświetleniową w napędzie Shel 75 firmy Nice.
    Pierwsza próba światełka i brama działa więc zostawiłem uznając, że znów jestem bohaterem w domu wymieniając żarówkę.
    Później chcąc wyjechać z garażu zaczęły się problemy. Próba otworzenia bramy jak co dzień, rozpoczęła niestety reakcję łańcuchową.
    Odpaliłem z pilota jak zwykle i światełko się zaświeciło ale brama nie ruszyła. Nagle światełko zaczęło migotać. Nagle światełko zgasło.
    No i tak jest do teraz.
    Nie wiem czy żarówka się zjarała czy spowodowała spięcie. Wyjąłem aby nie narobić większych szkód.

Odłączam napęd od prądu, podłączam na nowo. Czerwona dioda na centrali miga jak zawsze (chyba stan gotowości to oznacza).
    Próba otworzenia z pilota, następuje "pstryknięcie" w cetrali i dioda czerwona przechodzi w tryb pokazywania błędu.
    3 migania - przerwa - 3 migania ... i tak już cały czas.
    W instrukcji oznacza to, że brama natrafiła na jakąś przeszkodę i się zatrzymała w trakcie pracy. Bzdura, przecież żadnej pracy nie było.

Czy sterownik do wymiany czy można to ratować nie posiadając narzędzi (lutownic, wiedzy) ?
    Ew. co siadło to dałbym ogarniętemu elektronikowi i powiedział co ma zrobić za Waszymi poradami.

Pozostaję w nadziei, że nie zostawicie mnie na pastwę serwisu, który wymieni sterownik i będzie bohaterem w moim domu zamiast mnie.

Pozdrawiam.
  • #2 18846881
    jurmun
    Poziom 14  
    Ocena: 17
    Czy napęd jest wyposażony w fotokomórki?
  • #3 18846897
    tzok
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Ocena: 6443
    kaeres123 napisał: