logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Mikrokontrolery w sprzęcie medycznym - jaki wybrać do nauki?

Honey.Badger 24 Sie 2020 10:01 774 5
  • #1 18886049
    Honey.Badger
    Poziom 5  
    Ocena: 6
    W zeszłym semestrze na studiach miałam bardzo ciekawy przedmiot, jakim były systemy wbudowane. Niestety, na mojej specjalizacji nie przewiduje się następnych edycji tego przedmiotu, więc chciałabym zamówić sobie jakiś układ do domku i powoli rozwijać się dalej w tym kierunku.

Z racji kierunku studiów (biocybernetyka, spec: optoelektronika dla inżynierii biomedycznej), zależałoby mi na tym, żeby iść w te bardziej "medyczne" mikrokontrolery, a przynajmniej żeby zacząć od takiego, który da mi podstawy ku temu żeby potem ćwiczyć na takich, których używa się w sprzęcie medycznym. Jako że jestem zupełnie zielona w temacie, nie chciałabym stracić czasu na płytkę, której znajomość w ogóle mi się później nie przyda, chyba wiadomo o co chodzi.

Pytałam już prowadzącego, nie do końca wiedział, co mi polecić. Stwierdził tylko, że powinnam iść w ARMy, powiedział też, że sam zaczynał na NUCLEO-F411RE (z STM32F411 w środku). Czy taki zestaw będzie w porządku, czy może poleca ktoś coś innego?
  • #2 18886111
    Konto nie istnieje
    Poziom 1  
  • Pomocny post
    #3 18886264
    Konto nie istnieje
    Poziom 1  
  • Pomocny post
    #4 18886460
    pixel7
    Poziom 24  
    Ocena: 160
    Z doświadczenia - architektura jest bez znaczenia. U mnie w pracy rpi sczytują dane ze wszystkich niekompatybilnych systemów diagnostycznych a że jest za duży to właśnie część wymieniam na esp32 - taki mały upgrade starszych urządzeń. W większości mają arm-y. Chociaż jest mnóstwo ze starym win xp embedded ale nie wiem na czym stoją.
  • Pomocny post
    #5 18886580
    krzysssztof
    Poziom 21  
    Ocena: 53