Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

"Kalkulator" na AND'ach...

polluks1 09 Paź 2005 21:02 2566 7
  • #1 09 Paź 2005 21:02
    polluks1
    Poziom 10  

Witam,

jestem początkującym elektronikiem, zafascynowałem się elektroniką cyfrową. Pozstanowiłem wymyśleć prosty układzik zbudowany na bramkach AND. Mój układ ma pełnić rolę prostego cztero cyfrowego kalkulatora. Niestety "kalkulator" ten potrafi tylko dodawać a wynik pokazuje na diodach LED...

Chciałbym zapytać się Was - doświadczonych elektroników czy schemat układu jest prawidłowy, bo szkoda by było wytrawiać płytkę na marno. Przedstawię schemat działania, jakie chcem uzyskać:

- przyciski: S1, S2, S3, S4 w stanie 0: diody LED w stanie 0;
    - przycisk: S1 w stanie 1, S2, S3, S4 w stanie 0: D0 w stanie 1, reszta w stanie 0;
    - przyciski: S1, S2 w stanie 1, S2, S3 w stanie 0: D0, D1, D3/2 w stanie 1, reszta w stanie 0;
    - itd...

Chodzi o to, że diody: D0, D1, D2, D3 (zielone) symbolizują wciśniętą liczbę, a diody: D3/2, D4, D5, D5/2, D6, D7 (czerwone) symbolizują wynik...

Bardzo proszę, przeanalizujcie mój schemat i powiedzcie, czy jest OK, oraz czy układ będzie działał zgodnie z moimi założeniami.

Z góry Wielkie Dzięki i Pozdrawiam...

0 7
  • #3 09 Paź 2005 22:59
    hunterhouse
    Poziom 26  

z elektrycznego punktu widzenia to jest ok
    można by jedyni zwiększyć rezystory do ledów bo układ cmos mają mały prąd wyjściowy

0
  • #4 09 Paź 2005 23:06
    Jarema
    Użytkownik obserwowany

Następujące pytanie to czy jest sens (oprócz doświadczalnego) budowania takiego układu.
    Jeśli chcesz zrobić sobie kalkulator to może by wykorzystać do niego układ MC14007 (prod. Cemi) dostępny jeszcze w niektórych sklepach ?

0
  • #5 10 Paź 2005 12:38
    polluks1
    Poziom 10  

Jest sens, ponieważ jest to mój pierwszy układ z wykorzystaniem bramek logicznych...

A od czegoś w końcu trzeba zacząć...