logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Czy schemat czterocyfrowego kalkulatora na bramkach AND jest poprawny?

polluks1 09 Paź 2005 21:02 3037 7
REKLAMA
  • #1 1885943
    polluks1
    Poziom 10  
    Witam,

jestem początkującym elektronikiem, zafascynowałem się elektroniką cyfrową. Pozstanowiłem wymyśleć prosty układzik zbudowany na bramkach AND. Mój układ ma pełnić rolę prostego cztero cyfrowego kalkulatora. Niestety "kalkulator" ten potrafi tylko dodawać a wynik pokazuje na diodach LED...

Chciałbym zapytać się Was - doświadczonych elektroników czy schemat układu jest prawidłowy, bo szkoda by było wytrawiać płytkę na marno. Przedstawię schemat działania, jakie chcem uzyskać:

- przyciski: S1, S2, S3, S4 w stanie 0: diody LED w stanie 0;
    - przycisk: S1 w stanie 1, S2, S3, S4 w stanie 0: D0 w stanie 1, reszta w stanie 0;
    - przyciski: S1, S2 w stanie 1, S2, S3 w stanie 0: D0, D1, D3/2 w stanie 1, reszta w stanie 0;
    - itd...

Chodzi o to, że diody: D0, D1, D2, D3 (zielone) symbolizują wciśniętą liczbę, a diody: D3/2, D4, D5, D5/2, D6, D7 (czerwone) symbolizują wynik...

Bardzo proszę, przeanalizujcie mój schemat i powiedzcie, czy jest OK, oraz czy układ będzie działał zgodnie z moimi założeniami.

Z góry Wielkie Dzięki i Pozdrawiam...
    Załączniki:
    • Czy schemat czterocyfrowego kalkulatora na bramkach AND jest poprawny? Kalkulator.jpg (53 KB) Musisz być zalogowany, aby pobrać ten załącznik.
  • REKLAMA
  • #2 1886290
    polluks1
    Poziom 10  
    Poprawiłem nieco schemat...
    Załączniki:
    • Czy schemat czterocyfrowego kalkulatora na bramkach AND jest poprawny? Kalkulator.jpg (52.91 KB) Musisz być zalogowany, aby pobrać ten załącznik.
  • REKLAMA
  • #3 1886311
    hunterhouse
    Poziom 26  
    Ocena: 3
    z elektrycznego punktu widzenia to jest ok