Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

ULTRAREX UXD-P 1500 - Nie działa sterowanie jednego z silników-prośba o pomoc w

PCmaniak22 22 Oct 2020 17:30 600 11
    PCmaniak22
    Level 16  
    Witam, na wstępie powiem że nie mam dużego doświadczenia w naprawie urządzeń przemysłowych dlatego zwracam się do mądrzejszych z prośbą o pomoc. Znajomy kilka lat temu zakupił powyższą maszynę do cięcia metalu plazmą. Jakiś czas temu zwrócił się do mnie z prośbą o naprawę modułu wykonawczego z poniższych zdjęć, od razu było widać że ktoś wcześniej przy nim grzebał ponieważ było sporo pourywanych ścieżek i poprzepalanych przelotek, moduł się nie włączał, uszkodzone były stabilizatory, kilka kondensatorów itp. Oczywiście wszystkie elementy wymieniłem na nowe , naprawiłem ścieżki i inne tego typu zniszczenia i moduł włącza się już prawidłowo i generuje +15V oraz - 15V.
    Natomiast problem jest w sterowaniu silnikiem a w zasadzie na silnik nie wychodzi żadne napięcie, wszystkie układy scalone zostały wymienione na nowe, sam sterownik również został wymieniony jak i wszystkie przekaźniki. Mam pełną dokumentację więc posprawdzałem wszystkie wartości elementów i przejścia zgodnie ze schematem a sterowanie silnikiem dalej nie działa. To z pewnością jakieś moje drobne przeoczenie ale już nie mam pomysłów co dalej robić. Pomijając już działanie całej maszyny sprecyzuję dokładnie w czym jest problem: