Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

jak domowym sposobem sprawdza sie ładowanie akumulatorka ???

jahur 12 Paź 2005 21:07 7274 14
  • #1 12 Paź 2005 21:07
    jahur
    Poziom 17  

    TAK JA KW TEMACIE , JAK TO SIEROBI ZEBY SPRADZIC ŁADOWANIE AKU PRZEZ ALTERNATOR????

    0 14
  • #2 12 Paź 2005 21:27
    Wojtek_b21
    Poziom 16  

    Musisz miernikiem sprawdzić jakie jest napięcie ładowania akumulatora.
    Prawidłowe napięcie ładowania to około 14V ( max 14.4 ) .
    Może być niższe gdy włączysz odbiorniki np. światła
    Wyższe świadczy zazwyczaj o uszkodzonym regulatorze napięcia w alternatorze i może trwale uszkodzić akumulator.
    Warto jeszcze sprawdzić połączenia masy tzn. masa akumulatora - karoseria i karoseria-silnik często zdarza się ,że akumulator nie jest doładowywany z powodu złej masy między punktami , które wymieniłem wcześniej.
    Pozdrawiam.

    1
  • #3 13 Paź 2005 12:26
    Slawek J
    Poziom 30  

    Sprawdzasz miernikiem a napiecie powinno wynosic w przedziale 13,8 - 14,4V, wyzsze od podanego sugeruje uszkodzenie regulatora napiecia, nizsze to moga byc np. zuzyte szczotki choc nie tylko.
    Pozdrawiam.

    0
  • #4 19 Paź 2005 17:11
    jahur
    Poziom 17  

    no rozumie a powiedzcie mi jak to si mierzy teraz??
    Z góry dziekuje.

    1
  • #5 19 Paź 2005 18:43
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    No więc po uruchomieniu pojazdu walnij dystans kilku - kilkunastu kilometrów, a następnie mierniczkiem (może być taki za 30 zł. z "Aldika") mierzysz napięcie na klemach akumulatora w czasie pracy silnika na mniej-więcej średnich obrotach (i przy wyłączonych odbiornikach). Nie ma sensu mierzyć napięcia zaraz po uruchomieniu silnika, bo wtedy alternator pracuje pod obciążeniem (doładowuje to, co zostało wydalone przy uruchamianiu) w związku z tym pomiar będzie niemiarodajny. Powyżej podano wartości od 14 do 14,4 wolta, według mojego doświadczenia wartości zbliżone do 14 wolt prowadzą do niedoładowania akumulatora, optimum to ok. 14,3 wolta, 14,4 wolta to jest absolutnie górna granica - powyżej będzie następować nadmierne nagrzewanie i czernienie elektrolitu. Te dziesiąte i setne części wolta mają duże znaczenie!
    Pzdr.

    0
  • #6 19 Paź 2005 18:46
    Heroses
    Poziom 24  

    Idziesz do sklepu el. kupujesz najtańszy miernik. Otwierasz maskę włączasz silnik przystawiasz kabelki miernika do klem i widzisz co jest grane.

    Tak nawiasem forum to posiada "złoty" przycisk SZUKAJ < polecam go fajna sprawa :)

    0
  • #7 20 Paź 2005 06:46
    jahur
    Poziom 17  

    Prawiewszystko rozumie , ijeszcze jedno ostanie pytanko i juznie bede wasmeczył , czy klemy ściągam czyzostawiam na akumulatorze??

    0
  • #8 20 Paź 2005 08:19
    Ambrozy
    Poziom 13  

    Klemy oczywiście założone na akumulator i mam nadzieje, że są w dobrym stanie (nie zaśniedziałe itp.). Zapalasz autko i patrzysz na wskazanie miernika jest dobrze gdy wskazuje w granicach 14V, 14,1 jest to wartość optymalna i jest z nią różnie w zależności od producenta auta. Zapalasz światła mijania i sprawdzasz ma być też ok. 14V. Jeśli jest mniej lub więcej to jest źle (uszkodzony alternator; najczęściej regulator napięcia, brak jednej szczotki, uszkodzony prostownik itd.)

    0
  • #9 20 Paź 2005 18:33
    jahur
    Poziom 17  

    hm tak wiec na wolnych normalnych obrotach wskazuje 13.59 a jak trosze gazu to 13,7.
    Tak wiec co radzicie???

    0
  • #10 20 Paź 2005 18:47
    JAFO
    Poziom 25  

    A co powiesz na temat akumulatora?
    Ile ma lat, jak się zachowuje?
    Bo on też może mieć wpływ na wysokość tego napięcia. I ma!
    Jednakże gdyby był ok, to po sprawdzeniu (pomierzeniu) uzwojenia i zespołu prostowniczego, sprawdzeniu długości szczotek możnaby dojść do wniosku, że chodzi tu o regulator.

    Coś mi się wydaje, że wygrałeś kupując miernik, jednak możesz przegrać starając się samemu robić coś przy alternatorze. Poszukaj DOBREGO fachowca.

    0
  • #11 20 Paź 2005 19:24
    jahur
    Poziom 17  

    hm akumulator niema nic do rzeczy akurat w tym przypadku poniewaz jest to auto słuzbowe i jakis czas temu był tam inny akumulator i zachowywało sie to wszystko podobnie,pojakims czasie wymieniony był akumul;ator na lepszy i na początku kilka razy było oki a potem było znowu to samo , tzn akumulator pochodizł o d drugiego busa i był strasznie na początku mocny, pokilku przejazdach osłabł i teraz zachowuje sie tak jak poprzednik, tka wiec ja bym juz stawiał na słabe ładowanie akumulatora.

    0
  • #12 20 Paź 2005 20:51
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    dokonaj pomiaru pradu jaki oddaje alternator i jaki jest pobierany przez akumulator. to juz do konca powie nam o ladowaniu. a co do rozruchu to tez trzaba by dokonac pomiaru pradu pobieranego przez rozrusznik.

    0
  • #13 21 Paź 2005 16:18
    jahur
    Poziom 17  

    no niesciagajac klem i na woklnych obrotach miernik wskazuje 13,58 a przy troszke wyzszych 13,70.Jak zmierzyc pobór prądu przez rozrusznik???

    0
  • #14 24 Paź 2005 11:55
    marian11@
    Poziom 20  

    witam.
    Podłaczasz mirnik pod akumulator a druga osoba odpala samochod.
    Wtaki oto sposób mierzy sie spadek napiecia przy odpalaniu.
    Przy dobrym akumulatorze min. 10,50V.
    Ja na twoim miejscu poprzeczyszczał bym wszystkie łaczenia(tj. klemy, kable przy alternatorze)jak to nie pomoze to rozebrał bym alternator i sprawdził szczotki i pierscieni slizgowe.

    0
  • #15 05 Lut 2006 19:20
    jahur
    Poziom 17  

    Tak Wiec sprawa załatwiona , bardzo proste sie okaząło zmierzenia ładowania akumulatora.Bardzo wam dziekuje i pozdrawiam.

    0