Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Gardenstar Apr 16/102 - Traktorek kosiarka, zapytanie o materiały eksploatacyjne

Jordandc 29 Nov 2020 13:47 1035 7
  • #1
    Jordandc
    Level 15  
    Dzień dobry.
    Jakiś czas temu nabyłem okazyjnie od znajomego traktorek Gardenstar Apr 16/102 (znany również jaki Dino, Vort, Castelgarden, Mtd)

    Czy orientujecie się jaki olej i jaka ilość potrzebna jest do silnika (silnik to Briggs&Stratton, Vanguard 16 hp v-twin)

    Drugie pytanko to pytanko o olej skrzyni. Jaki typ oleju i jaka ilość.

    Trzecie pytanie jest o akumulator. Jaki?

    Czwarte pytanie czy ktoś z was posiada może instrukcje serwisową po polsku lub angielsku?
  • #2
    Czyżycki
    Level 21  
    Ad 1/ Może być olej mineralny np. 10W-30 w ilości 1,4 litra.
    Ad 2/ Tutaj Link właściciel Dina twierdzi, że
    mmatteush wrote:
    Generalnie te skrzynie są wg mnie nie do zajechania bo to zwykła mechaniczna skrzynia z mechanizmem różnicowym i przesuwnym trybem przód-tył z kłami jak w WSce, napakowana smarem do pełna i o niebo lepsza i wytrzymalsza od automatów hydrokinetycznych...

    Ad 3/ Tutaj Link na stronie nr 75 w tabeli 27A poz. 2 sugerują użycie akumulatora 12 V 20 Ah.
    Ad 4/ Niestety, nie mam żadnej.
  • #4
    Czyżycki
    Level 21  
    Nie wiem, co właściciel Dina miał na myśli, ale na pewno np. firmy Diana Spicer oraz Tecumseh Peerless w niektórych modelach manualnych skrzyń do traktorków stosują smarowanie smarem. Nie jest to gęsty smar typu "towot", ale półpłynny smar bentonitowy.
    Skrzynie w traktorkach zwykle mają naklejki z oznaczeniami (producent i typ), co zwykle ułatwia dobranie odpowiedniego smarowidła. Jeżeli Twoja skrzynia nie ma takich oznaczeń i brak też choćby zwykłej instrukcji, to myślę, że pytanie o sposób smarowania trzeba zadać na bardziej wyspecjalizowanym forum.
  • #5
    Jordandc
    Level 15  
    Czyżycki wrote:
    Nie wiem, co właściciel Dina miał na myśli, ale na pewno np. firmy Diana Spicer oraz Tecumseh Peerless w niektórych modelach manualnych skrzyń do traktorków stosują smarowanie smarem. Nie jest to gęsty smar typu "towot", ale półpłynny smar bentonitowy.
    Skrzynie w traktorkach zwykle mają naklejki z oznaczeniami (producent i typ), co zwykle ułatwia dobranie odpowiedniego smarowidła. Jeżeli Twoja skrzynia nie ma takich oznaczeń i brak też choćby zwykłej instrukcji, to myślę, że pytanie o sposób smarowania trzeba zadać na bardziej wyspecjalizowanym forum.



    Czy po tych załączonych rysunkach idzie wywnioskować co znajduje się w skrzyni. Czy smar czy olej ?
  • #6
    Czyżycki
    Level 21  
    Olej raczej wykluczam. Katalog skrzyni nie ma w wykazie żadnego uszczelnienia typu simmering, a łożyska kulkowe półosi i wałków pionowych oznakowane są jako 2RS, czyli obustronnie kryte plastikiem. To za słabe uszczelnienie jak na olej.
  • #7
    Jordandc
    Level 15  
    Czyżycki wrote:
    Olej raczej wykluczam. Katalog skrzyni nie ma w wykazie żadnego uszczelnienia typu simmering, a łożyska kulkowe półosi i wałków pionowych oznakowane są jako 2RS, czyli obustronnie kryte plastikiem. To za słabe uszczelnienie jak na olej.

    To by było Ok jedna rzecz by odpadła.

    Mam do ciebie pytanko. W Kosisku przychodzą 2 typy łożysk. Jedno jest 6204 2rs, a drugie 6204a 2rs. Czym się różni łożysko z literką A??
  • #8
    Czyżycki
    Level 21  
    Jordandc wrote:
    Czym się różni łożysko z literką A?


    To wie pewnie tylko ich konstruktor. Podpowiedź mojego katalogu łożysk jest dość enigmatyczna:

    " Znaki umieszczone za numerem podstawowym łożysk:
    -grupa I:
    A, B, C... oznaczenia dotyczące konstrukcji wewnętrznej odmiennej w stosunku do wykonania pierwotnego. Znaki tej grupy mają charakter przejściowy. Znaczenie poszczególnych znaków jest ustalane każdorazowo dla poszczególnych przypadków.
    -grupa IV:
    A - prowadzenie koszyka na pierścieniu zewnętrznym,
    B - prowadzenie koszyka na pierścieniu wewnętrznym"

    Pewnie jakąś odpowiedź dadzą oględziny tych łożysk podczas najbliższej ich wymiany (wymiana pewnie będzie na zwykłe, bo oba rodzaje muszą mieć te same główne wymiary). Można też próbować się przekopać przez czeskie (CSN) i niemieckie (DIN) normy techniczne, które są podane dla tych łożysk w 4 kolumnie linku do katalogu części, który zamieściłem wyżej. Myślę jednak, że nie ma co przenosić rozważań na poziom akademicki.