Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra G - problem z elektryką, silnikiem??

14 Paź 2005 21:30 3204 8
  • Poziom 12  
    Witam,
    użytkuję od niedawna samochód Opel Astra G 2.0 DTL, 2000r. W tym czasie pojawiło się kilka usterek:

    1. podczas wyprzedzania po redukcji i trzymaniu obrotów w okolicy 3000, zapala sie kontrolka silnika, samochód zacztna pracować bez sprężarki - staje się "mułowaty". Po zatrzymaniu, wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu, problem mija.

    2. fiksuje włącznik wewnętrznego obiegu powietrza - raz "łapie" kiedy mu się spodoba.

    3.Podczas rozruchu nie zapal sie kontrolka świec żarowych. Do przekaźników w komorze silnika dochodzi prąd, ale już nie jest podawany na świece. Przekaźniki sprawdzałem - działają.

    Jeżeli ktoś potrafi mi pomóc, bardzo o to proszę.
    Pozdrawiam
  • spec od auto-elektro
    a odczytywales kody blędow?
    od tego bym zaczol
  • Poziom 12  
    Problem w tym, że w mojej małej mieścinie nie mam po prostu gdzie tego zrobić. Do najbliższego autoryzowanego serwisu ,w Jeleniej Górze, mam około 70 km lub 150 km Wrocław.
  • Poziom 25  
    Witam
    Jest to silnik DTL a więc swiece grzeją tylko wtedy gdy silnik jest zimny. Więc aby sprawdzić czy świeczki działają to sciąg kabel z czujnika temp i wtedy świeczki powinny grzać bardzo długo. Co do reszty to na oko ciężko.
    Podaj jeszcze oznaczenie silnika.
    POZDRAWIAM
  • Poziom 31  
    Odłącz akumulator (ale po diagnozie na techu) sprawdź kostki, wtyczki, klemy akumulatora.
    Może gdzieś niekontaktuje. Sprawdź wtyczkę ECU.
    Jak często występuje usterka nr1 ?
    Najlepiej gdybyś podjechał pod komputer w czasie jej trwania, bo inaczej znalezienie usterki może być trudne, a zwykle tak bywa, że jak się pojedzie na diagnostykę to silnik chodzi jak mażenie.
    Kontrolka świec w ogóle się nie świeci, czy tylko czasami? Jeśli w ogóle to może żarówka jest spalona?
  • Poziom 12  
    Oznaczenie silnika to X20DTL, 60kW.
    Usterka nr 1 pojawia się przy trzymaniu silnika na wysokich obrotach. Czasami dzieje sie tak również podczas szybkiej jazdy po wyboistej drodze. Sprawdzałem wszystkie wtyczki i przewody - nie są luźne.
    Sprawdzałem oporność świec, są dobre. Przewody do świec nie podają napięcia, nawet po nocy i długim postoju auto łapie za drugim razem.
  • Spec od samochodów
    1 jeżeli zapala sie przy jeżdzie ok 130km/h do wymiany przepływomierz.
    2 w układzie obiegu wewnętrznego pęka ośka od klapy(słychać cykliczne cykanie klapy obiegu)czasami potrafi się przyblokować i jest OK.Idiotyczny patent .Silnik z dużą przekładnią przestawia klapę która jak dojdzie do końca sie blokuje silnik pracuje na zwarciu aż elektronika to wykryje i wyłączy zasilanie silnika.Bywa że pęka plastikowa ośka .
    3 świece grzeją tylko przy niskich temperaturach .Tam niema przekażnika jest elektroniczny element sterujący(znajduje się koło akumulatora aluminiowy radiator z wtyczką) .Jak zapala dobrze to jest OK.Usterka układu grzania świec jest natychmiast wykrywana,zapala sie piorunek.
  • Spec od samochodów
    witam
    podzielam w 100% uwagi Janusza aczkolwiek wskazana diagnostyka komputerowa przed wymiana przepływomierza. jeśli chodzi o obieg zamknięty, to wielu klientów nie wie że obieg zamknięty działa we wszystkich pozycjach oprócz nawiewy na szybę. w tej pozycji pokrętła jest wyłączany automatycznie, sprawdź czy nie robisz tego błędu.
    jarek
  • Poziom 12  
    Wszystkiemu winny okazał się przepływomierz, który był zapchany brudem oraz luźna obejma na na przewodzie doprowadzajacym poietrze do sprężarki. Po przemyciu przepływomierza i dokręceniu obejmy, auto sprawuje się dobrze.
    Temat uważan za zamknięty. Dziękuje za pomoc.
    Pozdrawiam.