Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW golf VI - Oświetlenie schowka nie gaśnie - wyladowany akumulator

leszelka 18 Dec 2020 15:07 1305 34
e-mierniki
  • #1
    leszelka
    Level 16  
    Po kilku wyładowaniach akumulatora w ciągu nocy (golf VI) dokonałem wymiany akumulatora na nowy, jednak bez rezultatu. W końcu zauważyłem, że nie gaśnie mi lampka w schowku pasażera.
    I teraz czy jeżeli ją odłączyłem od prądu (odłączyłem kabel od oprawki lampki), to wystarczy to aby zlikwidować problem? Czy też sam wyłącznik tej lamki (albo coś innego, np. kable) też może w dalszym ciągu powodować zjadanie prądu?
    Czy lepiej zamiast odłączać lamkę nie lepiej "naprawić" ten włącznik poprzez naklejenie na niego czegoś grubszego (to taka wada tego wyłącznika, że z czasem się zużywa, ale wystarczy coś na niego nakleić aby więcej wystawał, miał większy zasięg) aby zaczął tę lampkę odłączać.
    Ktoś doradzi?
    Nie chcę już katować nowego akumulatora...
    Pozdrawiam
  • e-mierniki
  • #2
    eurotips
    Level 38  
    Nie kombinuj w miejscu gdzie nie można sprawdzić stanu przełącznika.
    Po prostu go wymień bo nie widać przy zamkniętym schowku czy świeci czy nie.
    Chyba że lubisz niespodzianki typu " a dziś mnie nie odpalisz bo aku zdechło"
  • #3
    leszelka
    Level 16  
    eurotips wrote:
    bo nie widać przy zamkniętym schowku czy świeci czy nie.


    Otóż widać jak się zdejmie pokrywkę z boku deski. :)
    A dostęp do wyłącznika jest dość skomplikowany...
  • #4
    anchilos
    Level 36  
    @leszelka napisał

    "Po kilku wyładowaniach akumulatora w ciągu nocy (golf VI) dokonałem wymiany akumulatora na nowy, jednak bez rezultatu. W końcu zauważyłem, że nie gaśnie mi lampka w schowku pasażera"

    Taka żaróweczka rozładowuje Ci aku. w ciągu nocy? Musi być coś jeszcze.
    :Pozdrawiam.
    W schowku masz zapewne 5W, czyli przez 12h, może zeżreć ok. 5 Ah.

    Żadne rozładowanie aku.

    Dodano po 22 [minuty]:

    leszelka wrote:
    A dostęp do wyłącznika jest dość skomplikowany

    Tak mocno potrzebujesz oświetlenie schowka ?:D
  • #5
    koleś kit
    Level 39  
    Weź sprawdź dokładnie ile żre tego prądu bo błądzisz.A taki przełącznik to żadna filozofia naprawić.
  • #6
    leszelka
    Level 16  
    anchilos wrote:
    W schowku masz zapewne 5W, czyli przez 12h, może zeżreć ok. 5 Ah.

    Żadne rozładowanie aku.


    Ale akumulator nie rozładowuje się do końca, tylko napięcie spada do ok. 12V i to wystarczy aby elektronika zwariowała i nie chciał odpalić.
  • #7
    carrot
    Moderator of Cars
    Bo tam nie chodzi tak naprawdę o tą żaróweczkę w schowku, tylko o to że bordnetz nie "pójdzie spać" gdy on jest otwarty, a elektronika pokładowa gdy jest aktywna, to żre ok 1A
  • #8
    leszelka
    Level 16  
    Czyli dobrze rozumiem, że jeżeli zrobię tak, aby ten wyłącznik zadziałał (gasił żarówkę) to to rozwiąże problem?
    Tzn. jest na to duża szansa?
  • #9
    anchilos
    Level 36  
    carrot wrote:
    Bo tam nie chodzi tak naprawdę o tą żaróweczkę w schowku, tylko o to że bordnetz nie "pójdzie spać" gdy on jest otwarty, a elektronika pokładowa gdy jest aktywna, to żre ok 1A


    Przy wyjętej żarówce obwód jest rozwarty.

    Czy ten włącznik posiada dodatkową "kontrolę".?

    Pozdrawiam.

    Dodano po 1 [minuty]:

    anchilos wrote:

    leszelka napisał:
    A dostęp do wyłącznika jest dość skomplikowany

    Tak mocno potrzebujesz oświetlenie schowka ?
  • e-mierniki
  • #10
    leszelka
    Level 16  
    Panowie to jest jakaś dziwna sprawa. Wczoraj podładowany akumulator (prostownikiem elektronicznym) podłączyłem dziś wieczorem do samochodu (parkowanie na dworze) i nie zgasło mi kilka lampek na desce, po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje, cisza. Po podłączeniu laptopa wykazał kilka błędów, pokazało też napięcie 12,4V. Błędów nie dało się wykasować!
    Czy tak niskie napięcie powinno być przy świeżo naładowanym akumulatorze? Czy to możliwe aby to napięcie blokowało całkowicie rozruch?
    Swoją drogą chyba akumulator jest już do niczego skoro nie trzyma napięcia? Dziwne bo po przyniesieniu do domu i ponownym podłączeniu do prostownika, pokazało 12,8V. O co tu chodzi?
  • #11
    eurotips
    Level 38  
    Kolego aku ładuje się napięciem 14.8V i takie końcowe ma mieć na prostowniku!
    Po godzinie ma spaść na 12,8V, ładować nie umiesz!
  • #12
    leszelka
    Level 16  
    Ładuje się przecież automatycznie... nowy prostownik z mikroprocesorem.
    To może wyglądać, że akumulator nie był wcale rozładowany?
  • #13
    anchilos
    Level 36  
    Jaki napięcie po włączeniu reflektorów i nawiewu?
    Jak leci przy próbie uruchomienia?

    ....Z mikroprocesorem - czy to dobrze?

    Przede wszystkim, jakie błędy?
  • #14
    leszelka
    Level 16  
    Wrzucam zapis błędów, miernik prądu będę miał dopiero w poniedziałek. Te błędy wyskoczyły po podłączeniu świeżo naładowanego akumulatora, który po przyniesieniu do domu pokazał na prostowniku napięcie 12,8V (Na odczycie błędów komputer podaje 12,4V).


    Piątek,18,Grudzień,2020,19:40:02:00001
    VCDS -- Emulator VAG/VAS pracujący w środowisku Windows, uruchomiony na Windows 10 x64
    Wersja VCDS: AKP 17.1.3.0
    Wersja danych: 20170621 DS267.7
    www.vcds.pl

    --------------------------------------------------------------------------------
    --------------------------------------------------------------------------------


    Typ podwozia: 1K (7N0)
    Skanowanie: 01 03 08 09 10 15 16 17 19 25 42 44 46 52 56 62 72

    01-Silnik -- Stan: Nie może być osiągnięty 1100
    03-ABS/hamulce -- Stan: Usterka 0010
    04-Kąt skrętu kierow. -- Stan: OK 0000
    08-Klimatyzacja -- Stan: Usterka 0010
    09-Centr.zesp.elektr. -- Stan: Usterka 0010
    10-Asyst.park./kierow. -- Stan: OK 0000
    15-Airbag -- Stan: OK 0000
    16-Koło kierownicy -- Stan: OK 0000
    17-Zest.wskaźników -- Stan: Usterka 0010
    19-CAN Gateway -- Stan: Usterka 0010
    25-Immobiliser -- Stan: OK 0000
    42-Elektr.drzwi kier. -- Stan: OK 0000
    44-Wsp.kierownicy -- Stan: Usterka 0010
    46-Moduł komfortu -- Stan: OK 0000
    52-Elektr.drzwi pas. -- Stan: OK 0000
    56-Radio -- Stan: OK 0000
    62-Drzwi tylne lewe -- Stan: OK 0000
    72-Drzwi tylne prawe -- Stan: OK 0000

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 01: Silnik
    Nie może być osiągnięty

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 03: ABS/hamulce (J104) Plik etykiet: 1K0-907-379-60EC1F.clb
    Oznaczenie elementu SW: 1K0 907 379 BL HW: 1K0 907 379 BL
    Komponent: ESP MK60EC1 H31 0152
    Weryfikacja: 00H31001
    Kodowanie: 113B200D09270002881404EC901C0040310000
    Kod serwisu: WSC 00066 000 00000
    VCID: 7DF0C168E4F16FA982-8028

    Znaleziono 1 błąd:
    01314 - Sterownik silnika
    004 - Brak sygnału / brak komunikacji
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 01100100
    Priorytet błędu: 2
    Częstość błędu: 1
    Wew.licznik błędów: 96
    Przebieg: 38597 km
    Wskaźnik czasu: 0
    Data: 2015.05.11
    Czas: 00:11:38

    Ramka zamrożona:
    Zliczanie: 2
    Zliczanie: 2
    Zliczanie: 4608
    Zliczanie: 8194
    Zliczanie: 44032
    Zliczanie: 0
    Zliczanie: 0
    Zliczanie: 0


    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 08: Klimatyzacja (J301) Plik etykiet: 3C8-907-336.clb
    Oznaczenie elementu SW: 7N0 907 426 BG HW: 7N0 907 426 BG
    Komponent: AC Manuell H20 0505
    Weryfikacja: 00001018
    Kodowanie: 0010004002
    Kod serwisu: WSC 00066 000 00120
    Zbiór danych ASAM: EV_ACManueBHBVW36X A01010
    ROD: EV_ACManueBHBVW36X_VW36.rod
    VCID: 7AFACA74FDDF5891A7-802E

    Znaleziono 1 błąd:
    13701376 - Ograniczenie działania z powodu braku informacji
    U1111 00 [009] - -
    Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 00000001
    Priorytet błędu: 6
    Częstość błędu: 1
    Wew.licznik błędów: 96
    Przebieg: 38597 km
    Data: 2020.12.18
    Czas: 00:11:37


    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 09: Centr.zesp.elektr. (J519) Plik etykiet: AKP\1K0-937-08x-09.clb
    Oznaczenie elementu SW: 5K0 937 084 H HW: 5K0 937 084 H
    Komponent: BCM PQ35 B 021 0068
    Weryfikacja: BA021001
    Kodowanie: 00180E3A882D02C0408000C0100000644B000088525D0960648000200040
    Kod serwisu: WSC 00066 123 12345
    VCID: 377C1340864D85F918-8062

    Podsystem 1 - Oznaczenie elementu: 5K1 955 119 Plik etykiet: 1KX-955-119.CLB
    Komponent: Wischer 23011 26 0512
    Kodowanie: 009795

    Znaleziono 1 błąd:
    01314 - Sterownik silnika
    004 - Brak sygnału / brak komunikacji
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 01100100
    Priorytet błędu: 6
    Częstość błędu: 1
    Wew.licznik błędów: 96
    Przebieg: 38597 km
    Wskaźnik czasu: 0
    Data: 2015.05.11
    Czas: 00:11:40

    Ramka zamrożona:
    zacisk 15 ZAŁ
    Napięcie: 12.40 V
    ON
    ON
    OFF
    OFF
    OFF


    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 10: Asyst.park./kierow. (J446) Plik etykiet: 3C8-919-475.clb
    Oznaczenie elementu SW: 1K9 919 475 B HW: 5K0 919 475 E
    Komponent: PARKHILFE 8K H01 0006
    Weryfikacja: -------- Numer seryjny: 12561234000122
    Kodowanie: 108003
    Kod serwisu: WSC 00066 000 00000
    VCID: 3A7A0A74B55F9891E7-806E

    Nie znaleziono błędów.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 15: Airbag (J234) Plik etykiet: 5K0-959-655.clb
    Oznaczenie elementu SW: 5C0 959 655 C HW: 5C0 959 655 C
    Komponent: AirbagVW10 013 0613
    Numer seryjny: 003G6M07SMBT
    Kodowanie: 00003536
    Kod serwisu: WSC 00066 000 00000
    Zbiór danych ASAM: EV_AirbaVW10SMEVW360 A01014
    ROD: EV_AirbaVW10SMEVW360.rod
    VCID: 326A2254652F60D12F-8066

    Czujnik zderzenia bocznej poduszki bezp.po stronie kierowcy:
    Podsystem 1 - Oznaczenie elementu SW: 1KM 955 557 HW: 1KM 955 557
    Komponent: S.Sens.Fahr.V H02 ----
    Numer seryjny: 3572MSME4F291171ZZZX

    Czujnik zderzenia bocznej poduszki bezp.po stronie pasażera:
    Podsystem 2 - Oznaczenie elementu SW: 1KM 955 557 HW: 1KM 955 557
    Komponent: S.Sens.Beif.V H02 ----
    Numer seryjny: 3582MSME06372072ZZZL

    Czujnik zderzenia bocznej poduszki bezp.z tyłu po str.kierowcy:
    Komponent: S.Sens.Fahr.H --- ----
    Numer seryjny: 3511HSME6A49762EZZZ$

    Czujnik zderz.bocznej poduszki bezp.z tyłu po str.przedn.pasaż.:
    Komponent: S.Sens.Beif.H --- ----
    Numer seryjny: 3521HSME65706116ZZZE

    Nie znaleziono błędów.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 16: Koło kierownicy (J527) Plik etykiet: 5K0-953-569.clb
    Oznaczenie elementu SW: 5K0 953 507 AS HW: 5K0 953 549 C
    Komponent: Lenks.Modul 008 0090
    Weryfikacja: -------- Numer seryjny: 90422LL4000YP
    Kodowanie: 5080040000
    Kod serwisu: WSC 00066 000 00187
    Zbiór danych ASAM: EV_SMLSNGKUDS A05001
    ROD: EV_SMLSNGKUDS_VW32.rod
    VCID: 0108BD9890090B49E6-8054

    Nie znaleziono błędów.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 17: Zest.wskaźników (J285) Plik etykiet: 5K0-920-xxx-17.clb
    Oznaczenie elementu SW: 5K0 920 863 HW: 5K0 920 863
    Komponent: KOMBI H05 0705
    Numer seryjny: 00000000000000
    Kodowanie: 170B00
    Kod serwisu: WSC 00066 000 00120
    Zbiór danych ASAM: EV_Kombi_UDS_VDD_RM09 A04716
    ROD: EV_Kombi_UDS_VDD_RM09_004_VW25.rod
    VCID: 6CD6FC2C878BF62125-8038

    Znaleziono 1 błąd:
    12648448 - Ograniczenie działania z powodu braku informacji
    U1111 00 [009] - -
    Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 00000001
    Priorytet błędu: 6
    Częstość błędu: 1
    Wew.licznik błędów: 96
    Przebieg: 38597 km
    Data: 2020.12.18
    Czas: 00:11:37


    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 19: CAN Gateway (J533) Plik etykiet: AKP\7N0-907-530-V2.clb
    Oznaczenie elementu SW: 7N0 907 530 AF HW: 7N0 907 530 AF
    Komponent: J533 Gateway H52 1634
    Weryfikacja: H52 Numer seryjny: 08011303270178
    Kodowanie: 352002
    Kod serwisu: WSC 00066 000 00000
    VCID: 74E6E44CD7BB2EE1FD-8020

    Znaleziono 1 błąd:
    01314 - Sterownik silnika
    004 - Brak sygnału / brak komunikacji
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 01100100
    Priorytet błędu: 2
    Częstość błędu: 1
    Wew.licznik błędów: 96
    Przebieg: 38597 km
    Wskaźnik czasu: 0
    Data: 2015.05.11
    Czas: 00:11:39


    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 25: Immobiliser (J334) Plik etykiet: 5K0-920-xxx-25.clb
    Oznaczenie elementu SW: 5K0 953 234 HW: 5K0 953 234
    Komponent: IMMO H05 0705
    Numer seryjny:
    Kodowanie: 000000
    Kod serwisu: WSC 00000 000 00000
    Zbiór danych ASAM: EV_Immo_UDS_VDD_RM09 A03709
    ROD: EV_Immo_UDS_VDD_RM09_VW21.rod
    VCID: 6ADAFA348D7FE81157-803E

    Nie znaleziono błędów.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 42: Elektr.drzwi kier. (J386) Plik etykiet: 3C0-959-70X-GEN4.clb
    Oznaczenie elementu SW: 561 959 701 A HW: 3C0 959 793 C
    Komponent: TUER-SG FT 002 0501
    Weryfikacja: 12110009 Numer seryjny: 0006020765
    Kodowanie: 0000B4
    Kod serwisu: WSC 01383 790 50316
    Zbiór danych ASAM: EV_TSGFPQ35BRFVW46X A04001
    ROD: EV_TSGFPQ35BRFVW46X.rod
    VCID: 1C36ECEC17ABC6A115-8048

    Slave Driver:
    Podsystem 1 - Oznaczenie elementu SW: 3C0 959 703 B HW: 3C0 959 795 C Plik etykiet: 1K0-959-70X-GEN4.CLB
    Komponent: J388__TSG-HL 008 1509
    Numer seryjny: 00000007443146
    Kodowanie: 000090

    Nie znaleziono błędów.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 44: Wsp.kierownicy Plik etykiet: 1K0-909-14x-GEN3.clb
    Oznaczenie elementu: 1K0 909 144 P
    Komponent: EPS_ZFLS Kl. 68 3305
    Weryfikacja: 00H22000
    Kod serwisu: WSC 02069 000 90108
    VCID: 377C1340464D85F918-8062

    2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
    03803 - Czujnik kąta skrętu układu wspomagania kierowania
    000 - - - MIL zapalona
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 11100000
    Priorytet błędu: 2
    Częstość błędu: 1
    Wew.licznik błędów: 255
    Przebieg: 38597 km
    Wskaźnik czasu: 0
    Data: 2015.05.11
    Czas: 00:11:37

    Ramka zamrożona:
    Nap.akumulatora: 12.4 V
    DU
    Temperatura: 11.0*C
    Zliczanie: 2
    Kąt skrętu: 0.00*
    Zliczanie: 0
    cz.kąt.br.ini

    01314 - Sterownik silnika
    004 - Brak sygnału / brak komunikacji
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 11100000
    Priorytet błędu: 2
    Częstość błędu: 1
    Wew.licznik błędów: 255
    Przebieg: 38597 km
    Wskaźnik czasu: 0
    Data: 2015.05.11
    Czas: 00:11:37


    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 52: Elektr.drzwi pas. (J387) Plik etykiet: 3C0-959-70X-GEN4.clb
    Oznaczenie elementu SW: 561 959 702 A HW: 3C0 959 792 C
    Komponent: TUER-SG BT 002 0501
    Weryfikacja: 14110009 Numer seryjny: 0006024831
    Kodowanie: 0001B4
    Kod serwisu: WSC 01383 790 50316
    Zbiór danych ASAM: EV_TSGBPQ35BRFVW46X A04001
    ROD: EV_TSGBPQ35BRFVW46X.rod
    VCID: 1D30E1E80CB1CFA9E2-8048

    Slave Passenger:
    Podsystem 1 - Oznaczenie elementu: 3C0 959 704 B Plik etykiet: 1K0-959-70X-GEN4.CLB
  • #15
    andrzej20001
    Level 43  
    Błąd komunikacji , może jakieś dokładane immo sie włączyło po wyjęciu akumulatora o którym nie wiesz.
  • #16
    leszelka
    Level 16  
    Właśnie wróciłem od profesjonalnego sprawdzenia akumulatora i okazuje się, że jest w najlepszym porządku.
    Czyli winny będzie jakiś moduł w samochodzie...

    andrzej20001 wrote:
    może jakieś dokładane immo sie włączyło po wyjęciu akumulatora o którym nie wiesz.


    Co rozumiesz pisząc "immo"? Immobilizer?
    Czy da się z tych komunikatów określić co by to mogło konkretnie być?
  • #17
    carrot
    Moderator of Cars
    Brak komunikacji ze sterownikiem silnika, trzeba sprawdzić czy ma wszystkie niezbędne zasilania.
    Być może w tym samochodzie jest jakiś nie fabryczny dołożony alarm, immobilizer, blokada, coś, co się uaktywniło po wyjęciu akumulatora i teraz odcina zasilanie ecu
  • #18
    leszelka
    Level 16  
    Jest na pewno imitacja alarmu w postaci migającej diodki. Może był też jakiś alarm, ale obecnie nie działa. To może być więc dobry trop.
    Tylko pojawia się problem, że obecnie nie będę mógł golfa nawet odpalić, a tu do mechanika pewnie trzeba będzie podjechać...
  • #19
    carrot
    Moderator of Cars
    Quote:
    Jest na pewno imitacja alarmu w postaci migającej diodki.

    Może to nie imitacja, tylko działające zabezpieczenie, jak czujesz się na siłach to rozkręć plastiki nad nogami kierowcy, może coś się znajdzie, co odcina zasilanie ecu
  • #20
    leszelka
    Level 16  
    A pod jaki bezpiecznik może to być podpięte?
  • #21
    carrot
    Moderator of Cars
    Zazwyczaj takie centralki mają swój bezpiecznik, podłącza się je pod jeden z głównych + dochodzących do skrzynki bezpieczników, ale nie licz na to, że odcięcie zasilania zdezaktywuje zabezpieczenie
  • #22
    leszelka
    Level 16  
    Dodatkowo zmierzyłem pobór prądu z akumulatora w samochodzie w spoczynku i jest praktycznie zerowy. Czyli akumulator - OK, pobór prądu - OK. Komputer pokazuje błędy których nie da się skasować, nie da się odpalić samochodu.

    Czy dostanie się do przewodów po kierownicą jest kłopotliwe?
  • #24
    leszelka
    Level 16  
    Bardzo fajny filmik, ale może byś mnie jeszcze naprowadził co tam dokładniej sprawdzić? Bo po odkręceniu osłony plastikowej jakoś kabli tam nie widać... Wgryzać się jeszcze bardziej w te metalowe osłony?
  • Helpful post
    #25
    carrot
    Moderator of Cars
    Prześledź gdzie idą kabelki od tej dołożonej, migającej diody świecącej
  • #26
    leszelka
    Level 16  
    Dla potomności: rozkręciłem pod kierownicą plastikową osłonę i solidnie poruszałem wszystkimi elementami (modułami, wtyczkami) od elektryki, którymi się dało. I cud - błędy dały się skasować, samochód odpala!
    Kabel od imitacji alarmu też poruszałem, ale go zostawiłem.
    Ciekawe czy problem niebawem nie wróci, ale już wiem że prawdopodobnie winne są kable czy styki.
  • #27
    leszelka
    Level 16  
    No cóż problem wrócił, dziś w bardzo deszczowym dniu.

    Czyli wałkując dalej temat:
    Kabelek od diody pseudoalarmu wchodzi sobie elegancko w wiązkę i jest tam połączony z kabekiem z wiązki. Czy ten kabel przeciąć na próbę?
    Poza tym wyczytałem tu i tam, że wilgoć może być problemem.
    Czy chodzić może o wilgoć na podszybiu pod wycieraczkami?
    Bo pod kierownicą jej nie ma...
  • #29
    anchilos
    Level 36  
    andrzej20001 wrote:
    Nic nie grzeb


    Może jak poprzednio, żeby przekonać się, że coś nie łączy.

    Pozdrawiam i powodzenia.
  • #30
    andrzej20001
    Level 43  
    To nie cinkłeczento tylko golf 6. Polecam jednak warsztat