logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak sterować roletami za pomocą Adruino i Raspberry Pi? Problem z konfiguracją.

szmydu 25 Lut 2021 10:34 480 5
  • #1 19281056
    szmydu
    Poziom 9  
    Ocena: 6
    Eksperymentuję ze sterowaniem roletami przy użyciu adruino i raspberry Pi. Od razu zaznaczę, że nie jestem elektrykiem tylko informatykiem :) i mam problem, pewnie dla was banalny. Otóż mam taki układ (czerwony to +, niebieski to -, a pomarańczowy to sygnał sterujący 5v+):
    Jak sterować roletami za pomocą Adruino i Raspberry Pi? Problem z konfiguracją.

Są w nim dwa zasilacze, 12V do zasilenia arduino i 5V do zasilenia przekaźników i raspberry. Na przyciski idzie masa z arduino a jako sygnał sterujący na przekaźnik idzie 5V+ też z arduino. Problem jest taki, że w konfiguracji jak na zdjęciu to nie działa. Sytuacja się zmienia gdy do celów komunikacyjnych połączę raspberry z arduino kablem USB (gdybym nie podłączył osobnego zasilania do arduino, to wtedy zasilałoby się z raspberry właśnie przez USB). Po takim połączeniu wszystko działa jak należy. Czy dobrze myślę, że sytuacja wynika z tego, że łącząc kablem usb arduino z raspberry połączyły się ze sobą masy (V-) z zasilacza 5v i zasilacza 12 V ? Jak tak to czy dobry pomysłem będzie bezpośrednie połączenie V- pomiędzy tymi zasilaczami ? Nie chciałbym czegoś spalić :)
  • Pomocny post
    #2 19281079
    kokapetyl
    Poziom 43  
    Ocena: 2106
    szmydu napisał:
    Jak tak to czy dobry pomysłem będzie bezpośrednie połączenie V- pomiędzy tymi zasilaczami ? Nie chciałbym czegoś spalić

Nic nie spalisz.
    W sytuacji przedstawionej na rysunku, syg.sterujący 5V ?, z punktu widzenia od adruino jest nie widoczny. Trzeba te masy połączyć razem.
  • Pomocny post
    #3 19281089
    LEDówki
    Poziom 43  
    Ocena: 2600