Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes W-201 190E 1,8 1991 rok wtrysk mechaniczny

xsanth 20 Oct 2005 17:38 5589 16
  • #1
    xsanth
    Level 10  
    Witam
    Mam problem z wyżej wymienionym pojazdem. Na benzynie falują obroty. Samochód ma przejechane 110000 (autentyczny przebieg )
    Prośba o pomoc co może być przyczyną.

    I jeszcze jedno w przegrodzie w której jest akumulator jest przełącznik z cyframi 1 do 7 w jakiej orginalnej pozycji powinien sie znajdować.

    Za pomoc z góry dzięki

    Pozdrawiam
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    Jacek79
    Level 37  
    ten przelacznik orginalnie jest na 1.
    a teraz pytanie odemnie czy masz gaz?
  • #3
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Brak styku biegu jałowego,sonda lambda żle pracuje,integrator sondy lambda pracuje na "0" mA na ducksteller przy biegu jałowym.Powodzenia.
  • #4
    Jacek79
    Level 37  
    oraz zle wyregulowana klapa spietrzajaca i czujnik jej polozenia , moze byc takze uszkodzony.dodatkowo problemy z lapaniem lewego powietrza
    piszac ducksteller masz na mysli regulator cisnienia systemowego?
  • #5
    Tony J.
    Level 20  
    To jest nastawnik elektrohydrauliczny, ten z boku rozdzielacza.
  • #6
    xsanth
    Level 10  
    Jacek79 wrote:
    ten przelacznik orginalnie jest na 1.
    a teraz pytanie odemnie czy masz gaz?


    Witam
    dzięki za odpowiedz.
    Samochód jeździ na gazie owszem. Ale instalka jest może z 1 miesiąc.
    Pozdrawiam
  • #7
    xsanth
    Level 10  
    Witam
    Samochód pierwszy raz op wymianie pompy paliwa wyjechał dzisiaj na ulicę. Z przykrością stwierdziłęm, że gaśnie na wolnych obrotach. Pompa paliwa jest orginalna, nowa BOSCH. Wyposarzony w instalację LPG I generacji.
    Proszę o pomoc.
    Co moze z tym być.

    Pozdrawiam
  • #8
    Jacek79
    Level 37  
    a czy ktos kazal Ci wymienic pompe paliwa?
    wyzej masz napisane co moze byc uszkodzone , wystarczy tylko krok po kroku diagnozowac.
    i jeszcze jedno jak ktos ci napisze zresetuj komputer - odlacz akumulator na minute to jest debilem , ot takie ostrzezenie przed papraczami
  • #9
    adam10001
    Level 11  
    Gaśnie na benzynie czy tylko na gazie?
  • #10
    xsanth
    Level 10  
    Jacek79 wrote:
    a czy ktos kazal Ci wymienic pompe paliwa?
    wyzej masz napisane co moze byc uszkodzone , wystarczy tylko krok po kroku diagnozowac.
    i jeszcze jedno jak ktos ci napisze zresetuj komputer - odlacz akumulator na minute to jest debilem , ot takie ostrzezenie przed papraczami


    To może trochę historii tego samochodu.
    Kupiłem go miesiąc temu od koleszki z warmii. Samochód został przyprowadzony z niemiec uszkodzony. Kupując go miał już założoną instalkę gazową i tylko na LPG pracował na benzynie nie (wogóle) i w takim stanie go kupiłem ( sprzedający powiedział że to jakiś duperel-bo mogli coś popieprzyć przy naprawie blacharki [lewy przedni błotnik niemocno], albo przy zakładaniu gazu ). Sprzedający zobowiązał sie że pokryje wszelkie koszt części jeżeli będzie coś bardziej skomplikowanego. Sprzedający to znajomy.
    Po przyprowadzeniu samochodu zacząłem diagnozować przyczynę tego że nie chodził na benzynie i to była pompa.
    Po wymianie pompy zaczął pracować na benzynie ale jak wyżej opisałem po jazdach próbnych gaśnie na wolnych obrotach podczas jazdy. na postoju jako tako chodzi ale wydaje mi sie że ma za niskie wolne obroty.

    Sorrki za tak długi tekst ale chciał bym żeby wszystko było dla was jasne.

    Pozdrawiam

    Z góry dzięki za pomoc
  • #11
    Jacek79
    Level 37  
    wiec tak jak napisalem wyzej (3 pierwsze posty) i w/g nich sprawdzaj. zacznij od czujnika polozenia klapy spietrzajacej i sondy
  • #12
    xsanth
    Level 10  
    Dzięki

    Zacznę sprawdzać
    Odezwę sie w najbliższych dzniach

    Pozdrawiam

    Dodano po 4 [minuty]:

    O jeszcze jedno przyszło mi do głowy:
    Ten gazownik założył najprostszą instalkę do gazu bez żadnej elektroniki.
    Oprócz tego zrobił 2 antywybuchy w przykrywie filtra powietrrza oraz mówił że założył jakąś płytkę podziurkowaną żeby w razie wybuchu nie rozwaliło rozdzielacza.
    Może to będzie miało jeszcze jakiś wpływ na te objawy.

    Pozdrawiam
  • #13
    bartezx
    Level 2  
    Witam wszystkich. Ktoś wspomniał o odpinaniu akumulatora na min. o CO W TYM CHODZI I CO MOŻE SIĘ STAĆ PO JEGO ODŁĄCZENIU w mb w 201. Wiem że np w polonezach takie odłączenie resetuje komputer i potem na jałowym biegu trzeba przy wyłączonych odbiornikach nagrzać silnik to 80 stopni i w ten sposób zaprogramować komputer ale w mb jest to samo?
  • #14
    Jacek79
    Level 37  
    w MB nic to nieda , pzrestawi ci to co najwyzej zegarek i skasuje pamiec radia, siedzeni
  • #15
    KingKong
    Level 25  
    Weż do ręki długi imbus nr 3 i przez otwór pośrodku filtra wyreguluj delikatnie mieszankę (kręci się lekko wciskając i przekręcając). Tylko delikatnie po 1/8 obrotu. Wkręcając zwiększasz zawartość CO, wykręcajac zmiejszasz. W twoim przypadku potrzeba pewnie trochę wkręcić. Wkręć i przejedź się, taką metodą pró i błędów sam ustawisz.
  • #16
    Jacek79
    Level 37  
    Jesli chodzi o regulacje CO bez analizatora to należy silnik nagrzać odłączyć regulacje cisnienia systemowego i regulować obserwując sonde
  • #17
    mpiwo
    Level 14  
    Sprawdź węże na podciśnieniu ,przy nieszczelności, efekt podobny.