Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Master 2018r. 2,3 170 KM - Chwilowy skok spalania,

sad_striker 08 Mar 2021 11:05 234 5
  • #1
    sad_striker
    Level 2  
    Samochód Master z 2018r. silnik 2,3 170KM z AdBlue;
    W trakcie jazdy ze stałą prędkością samochód wskazuje chwilowe spalanie na poziomie ~9l. by bez powodu, w różnych odstępach czasu, wzrosnąć do min. 13/14l i taki poziom utrzymuje się kilka minut/ kilometrów; jedyną rzeczą jaką przy tym fakcie da się zauważyć jest delikatne szarpania przy operowaniu pedałem gazu; nie odczuwam utraty mocy, nie wyskakują żadne błędy; zmiana ta nie jest podyktowana czynnikiem zewnętrznym typu wiatr etc. ani nie ma miejsca w trakcie przyspieszania o wtedy wiadomo, że spalanie rośnie; w samochodzie zostały wymienione wtryskiwacze, sprawdzone układy paliwowe, chłodzenia oraz filtr DPF, wymienione pompy elektryczne obiegu wody (dodatkowe); błędów w systemie nie ma; samochód nie jest przeładowywany;
    jest jeszcze problem z kontrolką serwisową - po wymianie standardowo ustawiana na 40000; po przejechaniu około 7-8tys/km pokazuje, że do serwisu jest 11000... tak jakbym przejechał około 29 000 km co jest nie prawdą; nie wiem czy to jedno z drugim jest powiązane;
    może ktoś się z czymś takim spotkał i pomoże?
  • #2
    genek1000
    Level 34  
    sad_striker wrote:
    stałą prędkością samochód wskazuje chwilowe spalanie na poziomie ~9l. by bez powodu, w różnych odstępach czasu, wzrosnąć do min. 13/14l

    Jeszcze nie widziałem żeby ktoś na podstawie chwilowego spalania potrafił cokolwiek określić . Przecież wystarczy że mucha
    pierdnie przed samochodem i już się zmienią sumaryczne opory podczas jazdy .
    Noga drgnie ba pedale gazu
    Pochylenie drogi się zmieni o pół procenta
    temperatura powietrza się zmieni itd.....
    A najbardziej podejrzewam wzbogacenie dawki dla wypalenia DPF / SCR . Średnio co kilka kilkanaście minut .
    sad_striker wrote:
    jest jeszcze problem z kontrolką serwisową - po wymianie standardowo ustawiana na 40000; po przejechaniu około 7-8tys/km pokazuje, że do serwisu jest 11000...

    I tu wiąże jedno z drugim .
    Pojazd posiada kontrolę stanu oleju .
    Każde wypalanie powoduje rozrzedzenie oleju co skutkuje odjęciem jednorazowo kilkudziesięciu kilometrów od pozostałego przebiegu do wymiany oleju . Dlatego tak szybko ubywa kilometrów pozostałych do przeglądu w stosunku do faktycznie przejechanych .
    Czyżby to była blaszanka pracująca w systemie door-to-door ?
  • #4
    sad_striker
    Level 2  
    adam7009 wrote:
    Dopala się DPF dlatego spalanie rośnie.

    nie powinna się włączyć przy tym kontrolka Wypalanie DPF ?

    Dodano po 2 [minuty]:

    genek1000 wrote:
    Jeszcze nie widziałem żeby ktoś na podstawie chwilowego spalania potrafił cokolwiek określić . Przecież wystarczy że mucha
    pierdnie przed samochodem i już się zmienią sumaryczne opory podczas jazdy .
    Noga drgnie ba pedale gazu
    Pochylenie drogi się zmieni o pół procenta
    temperatura powietrza się zmieni itd.....

    wiem jak się zmienia spalanie wraz ze zmianą czynników zew./wew ; chodzi o podobne warunki jazdne i wtedy następuje wzrost na kilka kilometrów/ minut; jeżdżę takimi samochodami 15 lat i żaden się tak nie zachowywał;

    Dodano po 54 [sekundy]:

    genek1000 wrote:
    I tu wiąże jedno z drugim .
    Pojazd posiada kontrolę stanu oleju .
    Każde wypalanie powoduje rozrzedzenie oleju co skutkuje odjęciem jednorazowo kilkudziesięciu kilometrów od pozostałego przebiegu do wymiany oleju . Dlatego tak szybko ubywa kilometrów pozostałych do przeglądu w stosunku do faktycznie przejechanych .

    serwis w Jaworznie zaprzecza, że w tym samochodzie jest taka funkcjonalność; zapytam w sumie jeszcze w innym serwisie;

    Dodano po 1 [minuty]:

    genek1000 wrote:
    Czyżby to była blaszanka pracująca w systemie door-to-door ?

    nie, plandeka międzynarodówka - dłuższe trasy dzienne; nie kurierka
  • #6
    sad_striker
    Level 2  
    adam7009 wrote:
    Kontrolka się włączy później . DPF średnio wypala się co 600-800 km jak robi częściej to coś złego już się dzieje.Zapalenie kontrolki i obcięcie mocny to już ostatni etap.

    a czy ew. to może być jakiś czujnik przed DPF, który by nie dawał błędu a powodował włączanie się trybu wypalania DPF?? czy konkretnie DPF? teoretycznie był sprawdzony i dawał właściwe parametry na wejściu i wyjściu; wypalanie po zdemontowaniu i wyczyszczenie to dobry pomysł czy raczej trzeba liczyć się z wydaniem majątku (ok. 3000) na nowy?