Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDI - Po wejściu na obroty gaśnie komunikat Antipollu

Jacek28 07 Sep 2021 20:32 756 6
  • #1
    Jacek28
    Level 19  
    Peugeot Partner Tepee 1.6 HDI 90KM 2008r. od miesiąca boryka się z nietypowym problemem. Często po wejściu na wysokie obroty powyżej 4 tys. nagle rozłącza silnik (gaśnie). Ponowne uruchomienie dopiero po zatrzymaniu i ponownym przekręceniu kluczyka (podczas jazdy nie da rady).
    Na zegarach błąd silnika a na wyświetlaczu ANTIPOLLUTION FAULT. Kiedy już tak się stanie, to jazda staje się problematyczna, nawet nawet przy lekkim dodaniu gazu w okolice 2 tys. potrafi zgasnąć. Postoi trochę dłużej i znowu można w miarę normalnie jechać nie przekraczając tych 3 tys obr. a po kilku uruchomieniach błąd znika, oczywiście powraca po wejściu na wysokie obroty. Komputer pokazywał błędy wielu czujników, ale mechanik stwierdził, że to nie przyczyna ale efekt głównego problemu i podejrzewa zawór ciśnienia paliwa. Inny kolega twierdzi, że czyszczenie układu paliwowego może pomóc. Jednak sprawa nie jest tak oczywista bo bywają dni, że wszystko działa poprawnie. Zdarzyło mi się kilka razy jechać poniżej rezerwy, więc mam podejrzenia co do filtra paliwa ale może ktoś przerabiał podobne objawy i coś poradzi? Na luzie jeśli dodam mocno gazu tez po chwili zgaśnie.
  • #2
    koleś kit
    Level 39  
    Jacek28 wrote:
    Komputer pokazywał błędy wielu czujników, ale mechanik stwierdził, że to nie przyczyna ale efekt głównego problemu i podejrzewa zawór ciśnienia paliwa.

    A ten mechanik nie mógł zrobić jakichś logów albo zerknąć w parametry? Wygląda to na spadek ciśnienia na listwie. Może być i zawór może i co innego.Na początek proponuje wymienić filtr.
  • #3
    Jacek28
    Level 19  
    Nie miał czasu za bardzo, tylko na szybko mi podpiął i błędy odczytał. Zapytałem tutaj, aby się dowiedzieć, czy jest coś co mógłbym sprawdzić we własnym zakresie zanim znajdzie dla dla mnie termin, ewentualnie już bym coś wykluczył.
  • Helpful post
    #4
    koleś kit
    Level 39  
    No to wymień ten filtr paliwa na początek. Na pewno nie zaszkodzi.
  • #5
    Jacek28
    Level 19  
    Problem był w EGR i czujniku ciśnienia paliwa.
  • #6
    ALIBABA I
    Level 29  
    Jacek28 wrote:
    Problem był w EGR i czujniku ciśnienia paliwa.
    Czyżby ? , a może przypadkem pada alternator .jakie napięcie ma , bo po odpaleniu natychmiast musi wygasić ten błąd .
  • #7
    Jacek28
    Level 19  
    Tak, na pewno. Auto już po naprawie śmiga wszystko jak trzeba.